014

142 6 0
                                    

Mik
Ik word wakker van een geluid. "Jo gast, wordt eens wakker," zegt iemand. Ik open m'n ogen en voor me staat JJ. "Wat doe je?" vraag ik. "Kom, we gaan een ontbijtje maken voor Zoë en Sam." "Oke," zeg ik en ik kruip voorzichtig m'n bed uit. Zoë is vannacht bij mij komen liggen, omdat ze weer een nachtmerrie had. Kate heeft haar echt kapot gemaakt. Ik haat haar, die Kate. "Kom je nog?" vraagt JJ. "Ja, ik kom al," zeg ik.
Zachtjes loop ik de kamer weer in met het ontbijtje in m'n handen. "Goodmorning sunshine," zeg ik. Zoë kreunt zacht en zegt dan: "Goeiemorgen glitterbal." JJ kijkt me raar aan. Sam licht daarintegen helemaal in een deuk.
"Ahw wat lief, je hebt ontbijt voor me gemaakt," zegt Zoë. "Voor jou doe ik alles babe," zeg ik.

Zoë
Na het ontbijt zegt Sam: "Zoë, morgen hebben we weer musicallessen." "Oh ja, ik weet niet of ik daar nog mee door ga. Anders wordt het wel erg veel," zeg ik. Sam knikt begrijpelijk. "Opzich kan het wel," zegt Mik. "Op dinsdag hebben we geen zang of dans lessen." "Ja, oké. Maar wanneer gaan we op tour naar Amerika dan?" vraag ik. "Dat weten we nog niet, maar tot die tijd ga jij die musicallessen volgen." "En je gaat Jorrit maar eens laten zien wat je kan," zegt Sam lachend.

Tijdsprong naar volgende dag, anders wordt het best saai.

Ik zit in de zaal waar we les krijgen. Iedereen kijkt mij aan. "Nou," begint Jorrit, "vanaf vandaag hebben we een echte beroemdheid in onze klas, namelijk Zoë!" Ik krijg een applaus en moet vertellen over Mik. Daarna begint de les. We gaan volgende week alweer auditie doen voor de volgende musical en het liedje dat we moeten doen is Hartbeat. Lekker makkelijk dus. Achter mij hoor ik Amy fluisteren. "Tsss, dat is echt niet eerlijk. Zoë heeft dat liedje geschreven en mee opgettreden. Samen met Mik. Daarmee heeft ze een ontzettend grote voorsprong," zegt ze. "Je hebt toch al een hoofdrol gehad?" vraagt 1 van haar vriendinnen. "Ja, maar die heeft ze verpest door dat stomme ruzie goedmaak dingetje met Sam," antwoord Amy. "Hoorde je dat?" vraag ik aan Sam. Sam knikt. "Sukkels, ze moet blij wezen dat ze bij Zoë in de klas zit en dat ze een nummer van jou en die glitterbal mag zingen." Het scheelde niet veel of ze had dat tegen Amy gezegd. "Waarschijnlijk is ze gewoon jaloers," zeg ik.
"Hey," zeg ik terwijl ik Miks appartement in loop. "Hey babe, hoe was het?" vraagt Mik terwijl hij me een kus geeft. "Leuk, volgende week ga ik alweer auditie doen. Dit keer voor de hoofdrol en niet voor een boom," zeg ik lachend. "Goedzo, welke musical doen jullie en welk liedje moet je zingen?" vraagt Mik weer. "Jezus wat stel je veel vragen, maar we spelen Belle en het Beest alleen dan op Jorrit zijn manier. Ik ben benieuwd. En ik moet Hartbeat zingen." "Nou dat is makkelijk. Moet je eigenlijk zoenen tijdens die musical?" "Ja, helaas wel. En het ergste is nog dat alle jongens bij mij echt lelijk zijn," antwoord ik. "Gelukkig zijn ze lelijk. Hoef ik tenminste niet jaloers te worden. Zal ik anders volgende week meegaan? Dan ga ik meezingen met de auditie." "Ja, leuk!" antwoord ik lachend.

Tijdsprong naar de week erop.

"Goed, vandaag zijn de audities. En we hebben een speciale gast. Namelijk de enige echte, Mik!" zegt Jorrit enthousiast. "Hallo allemaal, ik kom vandaag met jullie meezingen. Dus dat betekend dat we samen het liedje doen. Dit geldt alleen voor de meisjes," zegt Mik. "Ja, de ik kies eerst wie Belle wordt en die moet dan samen met de jongens het nummer zingen," zegt Jorrit. "Laten we beginnen met Sam." Sam komt naar voren en ik moet al lachen. Ze maakt er altijd een groot spektakel van. "Als een magneet, trok je me aan," zingt ze overdreven. Mik krijgt, samen met mij, meteen de slappe lach.
Na een tijdje ben ik aan de beurt. Ik zing het lied vlekkeloos, terwijl ik Mik verliefd aan kijk. Als ik de zaal in kijk, zie ik Amy jaloers kijken.
Na mij is Amy. Zij zingt het nummer ook best mooi, maar is te zenuwachtig door Mik. Ze probeert hem ook de hele tijd te versieren. Zo irritant.

Mik
Amy is in principe geen bitch, ze is eerder ontzettend jaloers. Daar kan ik echt niet tegen. Na heel wat audities en meisjes die ter plekke flauwvielen, gaat Jorrit even alles voor zichzelf nog eens goed na. Ondertussen gaat iedereen met mij op de foto.
Niet veel later komt Jorrit met de uitslag.
"Goed, er was er maar 1 de beste vandaag. En dat is...... Zoë!" zegt Jorrit lekker overdreven. Yes, Zoë speelt Belle. Ik zie Amy jaloers toe kijken. Zelf wordt ik ook een klein beetje jaloers. Nu moet ze zoenen met iemand anders. Ook al is het een filmkus en zijn het allemaal super lelijle jongens, het voelt gewoon niet goed. Ondertussen worden de andere vrouwlijke rollen bekend gemaakt. Zo is Sam mevrouw Theepot en is Amy dat stof ding die verliefd is op de kandelaar. Dat is nou net de rol die ze echt niet wilde.
Even later komt Zoë naar me toe. "Gefeliciteerd babe," zeg ik. "Thanks," zegt ze en ze geeft me een zoen.

Amy
Ugh, Zoë heeft mijn rol gekregen. Zo oneerlijk. Ze heeft mijn hoofdrol verpest, dus dan kan ze dat terug verwachten. Ik ga haar musical compleet verpesten...

Sorry dat dit hoofdstuk zo laat is geüpload. Maar hij is er toch!

Hartbeat 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu