008

168 8 0
                                    

Zoë
Ik wordt wakker van het zonlicht dat door de gordijnen schijnt. Ik draai me om en naast me ligt Mik nog lekker te slapen. Ik ga zo voorzichtig en stil mogelijk m'n bed uit. Ik loop naar de keuken en maak een ontbijtje voor mij en Mik. Ik loop terug naar boven en zie dat Mik nog steeds ligt te slapen. Ik zet het dienblad op mijn nachtkastje. "Mik, wakker worden," zeg ik zacht en ik duw een beetje tegen ze schouder. Mik kreunt even en opent dan zijn ogen. "Goeiemorgen," zegt hij. "Ik heb ontbijt gemaakt," zeg ik en ik wijs naar het dienblad. "Lekker," zegt Mik. Hij gaat wat rechterop zitten en ik kruip bij hem in bed. Na het ontbijt draait Mik zich naar me toe en geeft me een zoen, zijn tong vraagt om toestemming en die geef ik hem. Zijn hand glijdt over mijn rug. Na zeker 10 minuten trek ik terug. "Wat gaan we vandaag eens doen?" zeg ik. "Hmmm, wat dacht je van netflixen?" antwoordt Mik. "Klinkt goed, ik ga wel eerst douchen." Ik sta op en loop richting de badkamer.
Niet veel later zitten we allebei op mijn bed met m'n laptop. "Jij mag dit keer een film uitkiezen," zeg ik. "Oke," zegt Mik en hij grijnst. Ik kan al raden wat hij opzet. En ja hoor, het is horror. "Kun je daar tegen?" vraagt hij. "Half," zeg ik lachend. "Ik bescherm je wel," zegt Mik en hij slaat een arm om me heen.
Midden in de film wordt ik gebeld op skype door Sam. Ik klik op opnemen.
"Hoi," zegt Sam een beetje depri. "Hoi," zeg ik terug. Wat is er?" vraag ik. "Nou," zegt Sam, "ik wil je het liever vertellen zonder dat vriendje van je." Mik lacht en zegt: "Ik ga al!" Mik loopt de kamer uit. "Oké, wat is er?" vraag ik als hij weg is. "Gisteren was ik met JJ en hij zat op zijn mobiel. Hij ging naar de wc en toen werd hij gebeld door iemand die in zijn contacten stond als Tamara❤," legt Sam uit. "En heb je al gevraagd aan hem wie dat is?" "Nee, dat durf ik niet. Straks maakt hij het uit, omdat hij denkt dat ik zo'n jaloerse trut ben." "Misschien moet je het voorzichtig vragen. Zeg gewoon dat hij gebeld werd door ene Tamara. Dan vraag je wie dat is en vraag je waarom er een hartje achter stond. Als hij het dan nog uitmaakt, is hij je niet waard, want jij bent echt geen jaloerse trut. Alleen je wil geen vriendje die je njet kan vertrouwen," zeg ik. "Dankje, dat zal ik proberen," zegt Sam terug. "Hoe gaat het eigenlijk met jou na alles en zo?" "Gaat wel. Mik zorgt gelukkig goed voor me. Maar ik denk dat ik ga. Anders zit Mik zo lang met mijn ouders," zeg ik. Sam lacht: "Doeghh!" "Doei," zeg ik terug en ik hang op. Ik roep Mik en hij komt snel naar boven. "Kon je het een beetje uithouden met mijn ouders?" vraag ik lachend. "Ja hoor, maar ik zit toch liever hier met jou," zegt hij en hij geeft me een kus.

Sam
Na het advies van Zoë heb ik JJ geappt of hij langs kon komen. Nu zit ik te wachten op hem. Ik ben best zenuwachtig. Dan gaat de bel. Ik loop naar de deur. Ik doe open en JJ komt binnen. We gaan naar m'n kamer en hij vraagt: "Waarom moest ik komen?" "Allereerst om dit," zeg ik en geef hem een kus. "En even om wat te vragen," begin ik. "Gisteren werd je gebeld door ene Tamara, ik wil niet jaloers overkomen, maar wie is dat en waarom stond er een hartje achter. "Dat is m'n....

Een cliffhanger. Al weer. Ik vind het wel leuk. Wat vinden jullie van het verhaal tot nu toe???

Hartbeat 2Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu