27. Opravdu veselé Vánoce

5.6K 337 13
                                    

„Tak se, prosím, dostavte včas,“ dokončila svou řeč profesorka McGonagallová, která přišla nebelvírské studenty pozvat na Štědrovečerní večeři.

„Máme povolený alkohol?“ zeptal se Tom, jeden ze zletilých studentů, a ostatní se začali smát.

Profesorka se na něho přísně podívala. „Samozřejmě, že ne!“ Otočila se a odešla ze společenské místnosti.

„Však co, můžeme začít tady,“ pronesl lhostejně a zpoza krbu vytáhl flašku ohnivé whisky. „Dáš si?“ zeptal se Hermiony, která všechno pozorovala z povzdálí a nabídl jí flašku.

„Ne, díky,“ odmítla s úsměvem.

„Nebuď pořád tak slušná!“ vyzvala ji Alice, vzala si od Toma flašku a pořádně se z ní napila.

„My to nikomu neřekneme,“ řekl pobaveně Tom a povzbudivě se na ni usmál.

Hermiona pohlédla na Toma a pak na flašku, kterou držel v natažené ruce. Menší odreagování by se jí teď docela hodilo...

„No, pro jednou snad můžu udělat výjimku,“ řekla s úsměvem a ta hrstka nebelvírských studentů, která tady zůstala, zajásala a zatleskala. Hermiona se musela upřímně zasmát.

Vzala si flašku, nepatrně se na ni zamračila a pak se napila. Hned však začala kašlat, zřejmě se totiž napoprvé napila víc než měla. Všichni okolo se zasmáli a Alice jí pohotově podala colu na zapití.

„Nejsi zrovna troškař,“ řekla s úsměvem od ucha k uchu.

„Dáme další kolo? Do večeře máme asi třičtvrtě hodiny,“ zeptal se Tom všech okolo a všichni souhlasně zajásali.

„Tak šup, Hermiono!“

***

Draco, společně s ostatními studenty Zmijozelu, dorazil do Velké síně, která byla dechberoucí. Učitelský stůl byl doslova schovaný za obrovským Vánočním stromem, který byl ozdobený snad vším možným a svým dominantním zjevem na sebe upoutával veškerou pozornost. Uprostřed stál jeden dlouhý stůl, u kterého se studenty seděli i profesoři.

Všiml si, že většina nebelvírských, společně s Hermionou, tady ještě nejsou. Se svými spolužáky usedl na krajní volná místa a všichni se pustili do rozhovoru.

Jeho pozornost zanedlouho upoutala skupinka nebelvírských studentů, která s hlasitým štěbetáním vešla do Velké síně. Na konci skupinky šla Hermiona s jedním ze svých spolužáků. Na tváři měla široký úsměv a oči jí doslova svítily. Draco si nemohl nevšimnout, že jí Tom věnuje až příliš pozornosti.

„Á, dobrý večer, pane Malfoyi!“ pozdravila ho nahlas Hermiona, rukama naznačila, že si z hlavy sundává klobouk, který tam neměla a uklonila se.

Draco zmateně a s úšklebkem ve tváři jen kývl na pozdrav. Nebelvírští propukli v hlasitý smích a Hermiona tvrdě dosedla na lavici naproti němu. Vedle ní si poněkud blízko sedl Tom a Draco si ho změřil nenávistným pohledem.

„Ztište se!“ okřikla je profesorka McGonagallová a studenti se na chvíli uklidnili.

„Zdá se, že jsme všichni,“ začal mluvit Brumbál. „Chtěl bych vám všem popřát...“ pokračoval, ale Draco ho už neposlouchal. Tom se odvrátil od Hermiony, aby se mohl bavit s kamarádem vedle něho a Draco toho využil.

„Co to s tebou je?“ zeptal se šeptem Hermiony, která ho doslova probodávala pohledem.

„Co bys řekl?“ zeptala se šibalsky na oplátku s širokým úsměvem ve tváři a Draco se musel pousmát.

Nenávist předchází lásce [I. díl Dramione trilogie] ✓Kde žijí příběhy. Začni objevovat