Hoofdstuk 1

1.6K 17 9
                                    

Tineke ,

Het is weer maandag ik sta op en ga me klaar maken . Als ik klaar ben rij ik nog langs mijn mama om mijn kleine zusje te gaan halen om naar school te brengen .
Dag mama ik ben er om Lily op te halen .
Ze staat klaar tinnie : roept mijn moeder vanuit de keuken . Dag zus zeg ik tegen Lily . Dag tinnie . Zegt ze . Kom we vertrekken want anders komen we allebei te laat . Na ik haar heb afgezet rij ik door naar het kantoor . Ik moet zo 2 keer per week Lily smorgends naar school doen ze is wel al 13 jaar maar mijn moeder vind het niet veilig maar Lily vind het zelf ni erg ze vind het zelfs leuk da ik haar weg breng in de ochtend . Eindelijk kom ik aan op kantoor . Dag Patrick . Zei ik vrolijk dag tineke zei hij terug . Ik kan naar de refter en ga naast koen zitten . Is er iets zeg ik tegen koen . Nee er is niks zegt hij bot terug . Komaan koen ik weet wel dat er iets is ik zie da aan u . Ik denk dat layla vreemd ga en ik heb ook gevoelens voor iemand anders . Zei hij . Waarom maak je het dan ni uit of babbel je er met haar over . Kweet ni ben al 3 jaar met haar samen en ze is ni zo vaak thuis maar goed idee misschien moet ik is babbelen met haar . Danku tineke zegt hij en geeft mij een kus op mijn wang . De vlinders breken weer uit in mijn buik . Ooh wat ben ik toch zo verlieft op hem maar ja layla zit in de weg en ik weet ni voor wie hij nog gevoelens heeft . Maar ja daar is de chef de . Yes roep ik door de refter omda we allemaal op patrouille mogen . We vertrekken allemaal naar de anonieme wagen en rijden elks een andere kant op zodat we elkaar niet zouden kruisen .

Koen ,

Ik heb met tineke gebabbeld over mijn gevoelens en nu weet ze ook dat ik voor iemand anders gevoelens heb maar ze weet ni dat ik voor haar gevoelens heb maar ik wil mijn relatie met layla ni kapot maken dus zwijg ik daar gewoon over . Ineens roept tineke Yes door heel de zaal omda iedereen op patrouille mag dus vertrekken we allemaal .
Nog geen 2 minuten later klonk er al uit de radio : dispatch voor alfa 210 over . Alfa 210 luistert zegt tineke . Begeef jullie asao naar de beukenlaan 30 jullie collega's worden bedreigt Eric en Brigitte Robin en Femke zijn ook al op weg ! OK over . Tineke zette de blauwe op en ik gaf iets te veel gas bij waardoor we bijna tegen een boom reden . Koen !!! Pas op een boom !!! Riep tineke ik was juist optijd en kon de boom intwijken maar ik had beter ni hard getrokken aan het stuur want we reden tegen een vrachtwagen van de andere kant . Het laatste wat ik zag was da tineke alleen nog met haar benen in de auto zat . En ik had mijn hoofd heel hard tege het stuur gebotst en dan werd alles zwart .

Vrachtwagen chauffeur ,

Ik was rustig aant rijden en zag dan een auto los op mijn vrachtwagen rijden ik had gelukkig niks maar de mensen die agenten leken te zijn waren er erger aan toe ik belde direct de hulpdiensten en wachte daar even en als de agenten werden afgevoerd reed ik door .

Floor ,

Ik en obi werden onder schot gehouden door de overvallers van die woning . We hadden gelukkig al versterking op geroepen gelukkig waren ze er snel maar  wat ik raar vond was dat koen en tineke er ni waren we hadden hun ook gevraagd we hadden als snel de mannen in de boeien kunnen slaan. Toen we terug reden belde ik naar tineke maar ze nam ni op en ze waren ook niet op de middag pauze raar .
Plots krijg ik telefoon van tineke ik nam op en zette hem op luidspreker en zei : waar ben je tineke ? Excuseer u mij mevrouw maar ik ben niet tineke ik ben dokter de grave . Ik bel omdat ik zag dat u had gebeld naar deze gsm ik bel terug omdat uw collega's een zwaar ongeluk hebben gehad en ze zijn nu allebei in een operatiekamer want ze moeten allebei geopereerd  worden ze zijn in het uza . We komen er aan ! roept de chef die het hele verhaal had gehoord oké zij de man en legde af .

Ik weet het lang geleden maar hier is een nieuw verhaal hopelijk is dit al goed xx Elly

De buurtpolitie : echt ? Of niet ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu