Hoofdstuk 5

726 10 3
                                    

Lily ,

We waren bij koen thuis aan gekomen .
Ik was even in de logeer kamer dat koen me gegeven had . Maar toen ik terug naar beneden kwam zag ik mijn zus met koen kussen . Ik was geschrokken en viel daarom van de trap . Geschrokken keken ze me allebei aan . Ik heb het door , en ik zal niks zeggen . Zei ik tege tineke en koen . Oké maar echt ni zeggen eh tege niemand eh : zei tineke .nee echt belooft . Zei ik dan weer . Maar ik ga slapen ik moet morgen wel naar school Slaapwel koen en tineke . Slaapwel Lily zeiden ze allebei in koor .

Koen,

Lily had ons door maar ze gaat niks zeggen . Nu ging ze slapen Slaapwel Lily zeiden ik en tineke in koor. Kom gaan wij ook slapen vroeg ik aan tineke . Ja is goed alleen 1 probleem ik kan wel wandelen met die gips maar trappen gaan nog moeilijk . Zei tineke . Oké geen probleem zei ik en pakten haar onder haar knieën en armen en droeg haar zo naar boven . Ik zette haar neer op bed en gaf haar haar pyjama . En ik ging mijn pyjama aan doen en nog even naar de wc . En ging dan naast tineke liggen . Slaapwel mijn engeltje . Zei ik en gaf haar een hus op haar voorhoofd . Slaapwel mijne prins zegt ze . En zo vielen we beide in slaap.

Tineke ,

Ik werd wakker van koen zijn wekker die af ging hij moest vandaag gaan werken . Goeie morgend schone slaapster zei hij tege mij en ik zei goeie morgend schatje en gaf hem een kus op de mond . Lily was blijkbaar ook wakker en was al aant ontbijten want zij gaat nu met de fiets naar school. Ik ben nu alleen thuis want koen en Lily zijn weg . Alleen Barry is er nog . Plots gaat de bel . Ik wankel naar de deur en doe ze open en tot mijn verbazing staat mijn mama voor de deur . Wat doe jij hier mama ? Vroeg ik . Ik kom Lily mee pakken ik kan ni zonder haar weg . Ik neem haar mee naar Boston . Zei mijn moeder . Wacht wat eerst zei je da ik voor haar moet zorgen en nu pak jij ze mee naar de andere kant van de wereld ?! Ja sorry Tinnie maar ik wil ni zonder haar vertrekken ze is nog minderjarig en ik wil haar kwijt . Zei mijn moeder . Maar mama nu heb ik helemaal geen familie ni meer . Das ni waar tinnie je hebt nog een andere zus maar ze is ni mijn dochter en ze weet ni dat ze een zus heeft want ze blijkt enig kind te zijn . Ik weet alleen dat u vader met een andere vrouw was vreemd gegaan . En net voor zijn dood heeft hij de naam van die vrouw gegeven en heeft hij gezegd da ze zwanger was van een meisje maar meer weet ik ni . Maar mama waarom heb je dat nooit gezegd . Ik wou ni dat je het wist maar nu moest je het gewoon weten . Maar mag ik nu Lily haar spullen want we vertrekken binnen 3 uur . Oké doe maar . Ik had moeite om mijn tranen binnen te houden maar het lukte toen was ze weg ik kon nog ni eens gedag zeggen tege mijn zusje . Ik zal haar nooit meer zien . Ik zakte huilend tege de muur in de gang met een brief in mijn handen . Ik heb daar zo lang gezeten tot koen binnen kwam en me meteen zag zitten wenen .
Schat wat is vroeg koen bezorgt . Lily is weg naar Amerika samen met mama voor altijd . Koen pakte me toen stevig vast en zei dat alles wel goed kwam . Maar ze heeft dit gegeven ik heb het nog niet open gemaakt ik kan het ni .
Zullen we het samen doen ? Vroeg koen . Zacht knikte ik . Ik deed het open . De naam van mijn vader stond er en nog wat anders :
Aan tineke schilebeeckx ,
Ik ben je vader James schilebeeckx je kent me niet . Want ik ben er ni meer . Ik heb tijdens dat je moeder zwanger was vreemd gegaan met een andere vrouw . Ze heet Lisa lommelen . Toen ze zei dat ze zwanger was van een meisje was ik het afgetrapt en ben ik deze brief gaan schrijven . Toen ik in het ziekenhuis lag door een ongeluk .
Maar omdat Lisa niks meer met mij te maken wouw hebben heeft ze haar kind haar achternaam gegeven .
Ik hoop dat vandaag de dag nog alles goed is met jouw
Liefs je papa .

Nee dat kan ni Lisa lommelen . Is da ni de mama van Floor ?!

-------/////--------
Een iets langer hoofdstuk dan normaal maar ik hoop dat het een leuk en spannend is .

Xxx Elly

De buurtpolitie : echt ? Of niet ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu