Hoofdstuk 22

460 6 0
                                    

Tineke ,

Het was vandaag de dag dat ik eindelijk terug op patrouille mocht gaan.  Ben je klaar schat ? Vroeg koen.  Ja altijd. Zei ik enthousiast.  Kom we vertrekken.  We stapte in de anonieme wagen en vertrokken op patrouille.  Iedereen mocht op patrouille omdat vandaag de chef met zijn kleinkind libby lang kwam. Nog geen 30 minuten in de auto en we kregen al een oproep. Dispatch voor alfa 210 over. Alfa 210 voor Dispatch.  Begeef jullie asap naar het kantoor er zij....   er kwam niks ni meer uit de radio. Koen snel naar het kantoor.  We waren aan het kantoor en blijkbaar was iedereen opgeroepen.  We stonden buiten we besloten dat de mannen naar binnen gingen en dat Floor en ik in de gang gingen staan.  We hoorden een schot dus liepen ik en Floor verder het kantoor binnen en Brigitte en Femke gingen dan in de gang staan.  Toen we binnen gingen riepen we direct Brigitte en Femke. Koen lag daar bewusteloos vastgebonden en obi was gekneveld net zoals Eric en Robin en de commissaris.  Laat da kind los !!! Riep ik zo hard ik kon. Libby begon te wenen dus drukten ze hun geweer nog steviger tegen haar hoofdje. Floor schoot omdat ze niet luisterde de man liet libby vallen maar gelukkig kon ik haar opvangen. Ik keek naar boven en ik zag de man met een bloedende schouder zijn geweer op mij richten en hij lade het ik ging over libby hangen zodat ze niks zou hebben.  Ik hoorde een schot. Ik keek naar koen hij schrok wakker.  Ik hoorde iemand schreeuwen het was Floor. Floor neeeee !!!! Riep ik ze was voor mij gesprongen niet veel later hoorde we nog een schot ik lag ni kermend van de pijn boven libby. Brigitte en Femke konden de man boeien en brachten hem naar de cel.  Ze toepten de ambulance op en maakten de rest los.  De chef was ongedeerd en pakte libby over van mij ze hing vol met bloed.  Bloed van mij koen kwam naar mij gelopen helemaal in paniek hij pakte mij op en legde mij op zijn schoot. Ik keek naar Floor die daar onbeweegbaar op de grond lag met een huilende obi ernaast.  Floor schat word wakker. Riep hij.  Ik begon te wenen. De ambulance was er ze waren Floor aan het reanimeren.  En mij namen ze al mee naar het ziekenhuis samen met koen.  Ze hadden terug een pols bij Floor en namen haar ook mee. Dan werd alles zwart voor mij ogen.

Koen ,

We waren opgeroepen voor iets op kantoor.  We gingen er naar toe en de mannen gingen binnen en tineke en Floor gingen in de van staan. Toen we binnen gingen zagen we een man in het zwart hij had kleine libby vast met een geweer tegen haar hoofdje. Laat jullie wapens vallen of zij gaat eraan.  We deden wat hij vroeg en dan knevelden hij ons allemaal.  Ik wou tineke roepen maar kreeg een geweer tegen mijn slaap alles wee zwart.  Ik werd wakker door een schot ik zag Floor onbeweeglijk op de grond liggen en tineke lag over libby dan volgde er weer een schot tineke lag te kremen van pijn en bloedde heel libby onder gelukkig konden Brigitte en Femke de man boeien en naar de cel brengen. We werden log gemaak ik rende zo snel als ik kon naar tineke de chef pakte de bebloede libby over van tineke en ik legde tineke haar hoofd op mijn schoot wachtend tot de ambulance er was.  De ambulance was er en namen tineke en Floor mee ze hebben Floor moeten reanimeren maar gelukkig had ze weer een hartslag. Ze namen ons mee. In vet ziekenhuis werden ze direct naar de operatie kamer gebracht ondertussen waren ik en obi in tranen uitgebarsten.  De rest van het korps war er ook al komen bij staan.  Daar was de dokter.  Hij kwam naar ons en zei : zijn jullie de vrienden van mevrouw schilebeeckx ? Ik zei ja. Wel met haar gaat alles goed er waren geen vitale organen geraakt en we hebben succes vol de kogel kunnen verwijderen. Ze ligt ook al op een gewone kamer maar ze is nog wat suf van de narcose.  Dan vroeg obi hoe het ging met Floor. Wel mevrouw lommelen is er erger aan toe de kogel heeft net niet het hart geraakt meer wel een long ze had een klaplong dus daarom dat ze niet meer ademde toen de ambulanciers er waren maar ze ligt nu op kritieke toestand. Kunnen we haar zien ? Vroeg obi die al terug aan het wenen was.  U bent haar vriendje ? Ja zei hij u mag haar zien maar de rest ni sorry zei de dokter. We gingen naar de kamer van Floor en wachtte buiten buite obi hij was naar binnen ineens kwamen er allemaal verplegers en dokters de kamer in gerend en obi werd huilend naar buiten geduwt.  Obi wat is er aan de hand vroeg ik bezorgt. Haar hart stopte met kloppen !.......

----////-----

Hopelijk is het goed met maten dat ik op vakantie was xxx Elly

De buurtpolitie : echt ? Of niet ?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu