Hoofdstuk 6

31 0 0
                                    

{Lucia}
Op de eerste verdieping is een ingang naar de balzaal, waar de koninklijke familie altijd de balzaal binnenkomt. De rest komt binnen bij de begane grond.
Zodra de wacht bij de deur ons ziet geeft hij een seintje aan een man die in de balzaal op een trompet begint te blazen.
Moet dit nou altijd zo groots?
'Niet zenuwachtig zijn.' Fluister ik.
'Dat ben ik niet.' Antwoordt Cole.
'Echt wel.' Ik kijk hem vriendelijk aan. We knikken naar elkaar en kijken naar de deur.
'Prinses Lucia en sir Cole Adams.' Wordt er omgeroepen door de balzaal. Er komt geen enkel geluid uit de zaal.
De deuren gaan open en Cole en ik stappen de zaal in.
Iedereen kijkt ons vol bewondering aan. De cameraman in de hoek, die alles live op tv uitzendt blijft naar ons staren. Snel raapt hij zichzelf weer bij elkaar en focust zich meer op de richting van de camera, ons.
'Niet struikelen.' Fluister ik heel zachtjes.
'Jij ook niet.' Fluistert Cole terug.
Samen lopen we rustig en voorzichtig de trap af.
We komen aan bij mijn ouders die onderaan de trap met een aantal belangrijke mensen staan te praten.
'Prinses Lucia, fijn om u weer te zien.' Zegt een van de mannen.
De mannen maken allemaal een buiging voor me.
'Sir Cole, aangenaam kennis met u te maken.' De mannen geven Cole één voor één een hand.
Mijn moeder trekt me aan mijn arm mee, weg van de mannen, mijn vader en Cole.
'Let je wel op hem? Het is zijn eerste keer. Wil je alsjeblieft bij hem blijven.' Mijn moeder kijkt me vol hoop aan.
Ik kijk naar Cole.
'Ik denk dat hij het zelf wel aan kan.'
Cole staat met een glimlach met de mannen te praten, die onder de indruk van hem blijken te zijn.
Mijn moeder kijkt naar hem met een glimlach.
Ze loopt naar een oude vriendin van haar toe en ik loop weer terug naar Cole die nog een tijdje met de mannen blijft praten.
Nadat de mannen weglopen om iets met mijn vader te bespreken haak ik mijn arm die van Cole, waarna we een rondje door de balzaal lopen.
'Laten we dansen.' Stel ik voor.
Er zijn al veel mensen aan het dansen. Er is altijd wel iemand aanwezig die met me wil dansen, en ik hoop dat dat Cole is deze keer.
'Ik kan niet dansen.' Zegt Cole, terwijl hij met een bange uitdrukking naar me kijkt.
'Komt goed. Volg mij.'
Ik pak zijn hand en trek hem mee naar het midden van de zaal.
Net als alle andere mensen dansen we door de zaal.
'Dit ziet er waarschijnlijk heel dom uit.' Zegt Cole.
'Nee. Het is perfect. Je doet het goed.' Glimlach ik naar hem.
'Je moet me echt leren dansen.'
'Doen we.'

{Cole}
Ik klop op de deur van Lucia's kamer.
'Binnen!' Wordt er geroepen.
Mimmi frustelt nog wat aan Lucia's haar.
'Klaar.' Zegt ze.
Ze staat op uit de stoel en draait zich naar me toe.
Om haar lichaam heeft ze een zwarte jurk met zwarte, hoge hakken. Haar blauwe haar maakt de outfit nog mooier.
'Je ziet er prachtig uit.' Ik schiet uit mijn trans.
'Jij ziet er ook niet verkeerd uit.'
Van haar bed pakt ze een klein tasje.
'Zullen we gaan?' Vraagt ze.
'Goed idee.'
'Tot vanavond.' Zegt Lucia nog tegen Mimmi, voor we de deur uit lopen.
We rennen naar de uitgang zonder gezien te worden en springen op de fiets die nog steeds op zijn plek staat.
Ik stap op de fiets. Lucia gaat achterop zitten en we fietsen naar de club die ik heb uitgekozen.
Ze heeft nog steeds geen idee hoe hij heet.
Na zeker twintig minuten fietsen zet ik onze fiets neer bij een gebouw genaamd LeeJa's.
'Gaat u voor.' Zeg ik, en wijs met zijn hand naar de deur van de club.
Ze glimlacht naar me en loop naar de deur. Ik volg haar en houd de deur van haar open.
Meteen hoor je de keiharde muziek al.
We lopen een grote trap op en komen dan aan in een grote zaal waar allemaal mensen aan het dansen en drinken zijn.
'Dit is zo gaaf!' Zegt Lucia boven de muziek uit.
'Zullen we wat te drinken gaan halen?' Stel ik voor.
Lucia knikt en samen lopen we naar de bar.
De vrouw glimlacht vriendelijk.
'Eerste keer?' Vraagt ze aan mij, kijkend naar Lucia die met een grote glimlach op haar gezicht staat te kijken.
'Ja. Ze heeft er heel veel zin in, volgensmij.' Lach ik.
'Ik sta erbij hoor.' Snauwt Lucia.
De vrouw geeft ons lachend onze drankjes en gaat dan verder naar de volgende mensen die aan de bar staan te wachten.
Ik pak mijn drankje van de bar en draai me, kijkend naar de club.
Lucia draait zich ook om en neemt een slok van haar limoendrankje.

Verdorie, Lucia. Waar ben je in godsnaam naartoe gegaan?
Ik kijk de club rond, maar er is geen spoor van Lucia te bekennen.
Uiteindelijk spot ik haar, dansend met een jongen.
De jongen lijkt ongeveer twintig te zijn en heeft blonde haren die tot zijn schouders vallen.
Lucia ziet me en geeft me een blik die duidelijk "help me" zegt. Denk ik.
Ik loop naar hen toe en tik de jongen, die met zijn rug naar me toe is gaan staan, aan op zijn schouder.
Hij draait zich om en kijkt me recht in mijn gezicht aan.
'Moet je?' Snauwt hij naar me.
'Je danst met mijn...' Mijn wat? Wat is ze eigenlijk van me.
'Jouw wat?' De man kijkt me met een uitdagende blik aan.
'Mijn vriendin.' Antwoordt ik.
'Rot op.' De man draait zich weer om naar Lucia en pakt haar heupen vast. Ik zie Lucia ongemakkelijk naar me kijken.
Ik pak de schouder van de man beet en draai hem ruw om.
Hij kijkt me geschrokken aan, maar herpakt zich snel en kijkt me opnieuw uitdagend aan.
'Loop gewoon weg.' Zegt hij vervolgens.
'Dat heeft zij al gedaan.'
De man draait zich om. Lucia is allang weggelopen en staat nu aan de bar, maar dat heeft hij duidelijk niet door.
Snel loop ik van hem weg naar de bar en ga op de kruk naast Lucia zitten.
'Dankje.' Zegt ze, zonder me aan te kijken.
'Geen dank.' Ik pak Lucia's drankje en neem er een slok van.
Meteen zet ik het drankje weer neer en trek een vies gezicht.
'Dat is sterke alcohol zeg!'
Lucia begint te lachen.
'Waarom heb je dat besteld?' Vraag ik.
'Ze gaf me gewoon een drankje! Weet ik veel!' Ze schuift het drankje naar achteren.
'Het is echt niet lekker.'

BlueWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu