{Lucia}
'Uw lady's zijn gearriveerd, prinses.' Zegt Fabian.
'Laat ze maar binnen.' Hij knikt en loopt snel weer de kamer uit. Even later wordt er opnieuw geklopt op de deur en komen Kenna, Kate, Grace en Arianne mijn kamer binnen.
'Wow.' Zegt Kenna, terwijl ze bewondered de kamer rondkijkt.
'Deze kamer is twee keer zo groot vergeleken met je oude kamer!' Zegt Grace.
Een tijdje geleden ben ik verhuisd naar de koningssuite, aangezien ik koningin wordt. Deze kamer was eerst van mijn ouders.
'Ik ben zo blij dat jullie er zijn.' Ik omhels mijn vriendinnen. Ik ken ze al sinds we heel jong waren. Op mijn 14e verjaardag stuurde mijn vader ze naar hun families terug, omdat ik me moest richten op het worden van een koningin, niet op mijn vrienden. Mijn moeder was er op tegen, maar mijn vaders besluit stond vast. Gelukkig bleven ze nog wel mijn lady's.
Nu zijn ze terug in het paleis, en ik hoop dat ze dan ook willen blijven.
'Hebben jullie die knappe man gezien die door de gang liep, net?' Vraagt Kate, kijkend richting de hal.
'Bedoel je die blonde?' Vraagt Arianne. Kate knikt.
'Die is al bezet.' Zeg ik casually.
'Door wie?' Vraagt Kenna.
'Door mij.' Antwoordt ik. Een grijns vormt zich om mijn lippen.
'Ik wist niet dat de koningin tijd had om te daten.' Plaagt Kate me.
'Heb ik ook niet.' Antwoordt ik lachend.
'Hoe heet hij?' Vraagt Grace, die op mijn bed gaat zitten en me, net als Kenna, Kate en Arianne, verwachtingsvol aankijkt.
'Maxon, maar dat is nu niet belangrijk.'
'Na de kroning?' Vraagt Kenna hoopvol.
'Na de kroning.' Knik ik.
'Zenuwachtig?' Vraagt Grace.
'Een beetje. De vorige keer moest ik uit mijn eigen kasteel vluchten, dus... Ik denk dat je snapt waar mijn zorgen vandaan komen?'
'Begrijpelijk. Ik wou dat we er voor je waren.' Zegt Kate.
'Geloof me, je was thuis beter af.'
'Ik wil je jurk zien.' Zegt Kenna na een lange stilte, waarna ze de kamer haastig rondkijkt en mijn inloopkast in huppelt. Ze komt terug met een grote, lichtblauwe jurk.
'Holy shit.' Zegt Arianne.
'Hij is echt prachtig!' Roept Kate.
'Als je zo blijft schreeuwen komt er straks een wacht kijken of we niet allemaal vermoord zijn.' Ik sta op en voel aan de zachte stof van mijn jurk.
'Trouwens,' Ik loop mijn kledingkast in en trek een van de kasten open. 'Ik heb ook jurken voor jullie geregeld.' Ik loop terug met een lichtgroene jurk.
'Deze is voor Kenna.' Kenna pakt de jurk van me aan, waarna ik snel terug de kast in loop en een roze jurk pak voor Kate. Daarna volgen nog een rode voor Arianne en een paarse voor Grace.
'Kom op, trek ze aan!' Zeg ik tegen hen terwijl ze hun jurken nog aan het bewonderen zijn.
Snel trekken ze hun jurken aan.
'Jullie zien er prachtig uit.' Zeg ik vol bewondering.
'Nu moet jij je jurk nog aan!' Zegt Arianne, die mijn jurk oppakt en hem voor mijn lichaam houdt.
'Ik ben dol op dat zwarte haar trouwens.' Zegt ze vervolgens terwijl ze met haar handen door mijn zachte haar gaat na ze de jurk op het bed heeft neergelegd.
'Het staat je geweldig.'Even later heb ook ik mijn jurk aan voor bij de kroning en doet Kenna mijn haar, terwijl Grace en Arianne sieraden uitzoeken.
Kate komt de kamer in met 5 glazen limonade op een dienblad, dat ze neerzet op mijn bureau.
'Misschien moeten we het gewoon los laten hangen? Dat is ook mooi.' Stelt Kenna voor.
Grace snelt naar ons toe en zet een zilveren tiara op mijn hoofd.
'We doen het los.' Besluit Kenna wanneer ze ziet hoe mooi de kroon staat bij mijn jurk en haar.
'Mee eens.' Antwoordt Grace instemmend.
Zachtjes wordt er geklopt op de deur.
'Binnen!' Roept Arianne.
Maxon steekt zijn hoofd om de hoek van de degr.
'Klaar voor je kroning?' Vraagt hij, waarna hij de kamer binnenkomt en naar mijn lady's kijkt.
'Dames.' Begroet hij hen met een knikje.
'Maxon.' Zeggen ze in koor.
Even kijkt Maxon verbaasd naar mij, niet verwachtend dat ze zijn naam zouden weten.
'Hé, moesten wij niet helpen met de... uhm...' Stottert Grace.
'Voorbereidingen!' Bedenkt Kate snel.
'Ja! Voor de kroning!' Zegt Arianne.
'Dat moeten we zeker. Tot zo. Doei.' Zegt Kenna, die als eerste de kamer uit loopt, waarna de anderen spoedig volgen om Maxon en mij alleen te laten.
'Zenuwachtig?' Vraagt Maxon.
'Een beetje. Veel mensen vragen me dat aan me, trouwens.'
'Ik ben zelf ook enorm zenuwachtig.' Bekent Maxon.
'Waarom?'
'Omdat ik niet wist dat het meisje dat ik zo leuk vindt de kroonprinses was.' Een glimlach vormt zich om mijn lippen. Ik sta op van mijn stoel en geef maxon een kus op zijn lippen.
'Ik snap het als je niet hier wilt blijven, met al dit... koninginnengezeik.'
'Ik wil wel blijven. Ik wil bij jou blijven.''Ik zal mijn land rechtvaardig besturen en mijn volk beschermen tegen elke bedreiging tot op de dag van mijn dood.' Ik draai me om en geef de scepter die ik in mijn hand heb terug aan mijn tante, Jennifer.
Met de gouden kroon op mijn hoofd draai ik me weer om naar mijn volk die opstaan en voor me buigen.
'Lang leve de koningin!'
JE LEEST
Blue
RomanceWanneer Cole's moeder ernstig ziek is en op sterven ligt kan hij nergens heen. Opeens biedt de koningin aan om Cole bij hen in het paleis te laten verblijven tot hij twintig is, en hij zelf mag kiezen wat hij wilt doen. Maar wanneer hij kroonprinse...