Hoofdstuk 20 - Philip

31 6 1
                                    

Zaterdag komt steeds dichterbij en Philip werd met de dag steeds nerveuzer. Hij ging ArtisticA ontmoeten, iemand die hem altijd gesteund had. Vanaf zijn eerste blog al. Hij schreef deels zijn blogs voor haar eigenlijk, omdat zij ze zo graag leest. En nu ging hij haar gewoon ontmoeten. Een steek van opwinding kwam in hem op, samen met een steek van schuld. Hij zou zich niet zo moeten voelen, vooral hij nu zo close was met Astrid. Astrid was zijn prinses, maar stiekem was er toch iets aan ArtisticA dat hij bewonderde. Hij moest er voor zorgen dat het hem zaterdag duidelijk werd.

Hij merkte ook dat Astrid steeds vreemder ging gedragen naarmate het meer naar zaterdag toe ging. Hij had haar eerlijk gezegd dat hij iemand van het internet ging ontmoeten, om precies te zijn een meisje, en ze had toen wel teleurgesteld gekeken. Alsof iets in haar werd leeg geprikt op het moment dat hij het haar zei. Hij snapte het wel hoor, ze hadden best wel close gedaan en om nu te ondervinden dat Philip met een ander meisje zou afspreken, was vast vreselijk om te horen. 

Ze had zelf ook gezegd dat ze plannen had op zaterdag. Wat precies had ze niet gezegd maar ze wilde er vast niet voor zorgen dat ze in de buurt was wanneer hij met ArtisticA was.

Zaterdag kwam en Philip maakte zich klaar om naar de afgesproken plaats te gaan.  Astrid was al een uur eerder weg gegaan en om te tonen dat Philip om haar gaf, had hij haar nog een dikke knuffel gegeven. Ze had even geglimlacht en was toen vertrokken. Door die glimlach voelde Philip zich weer goed. Zijn Prinses kon ondanks hetgeen wat vandaag ging gebeuren toch nog lachen naar hem. Kriebels kwamen op in zijn buik.

Philip stapte het huis uit en ging richting het pleintje voor het schoolgebouw. Daar zou hij haar ontmoeten. ArtisticA... Iemand die om hem gaf,  iemand die zijn blogs las en wist hoe hij zich voelde. Iemand die ondanks al zijn negativiteit toch nog wel het goede in hem zag...

Philip kwam tien minuutjes voor de afgesproken tijdstip aan en ging zitten op een bankje. Met zijn kap over zijn hoofd zodat hij niet onmiddellijk te herkennen was, ondanks alles wou hij het toch nog wel een verrassing houden. Hij ging dus zitten en wachtte daar op zijn internetvriendin.

Niet veel later voelde hij dan ook een tikje op zijn schouders. Hij draaide zich om en zag voor hem een meisje in een schattig rood jurkje en met een grote rieten hoed op haar hoofd. Ze hield haar hoofd omlaag zodat de rand van haar hoed haar hoofd bedekte. Wat je wel nog kon zien was haar haar, dat ietsjes onder de rand van de hoed uitstaken. Het was een bekende kleur voor Philip.

"Uhm hallo", zei Philip vriendelijk maar ook op een ongemakkelijke manier en het meisje hief haar hoofd omhoog zodat Philip nu kon zien wie het was. Verstijfd bleef hij staan toen hij zag wie het was.... Astrid.

A/N: O.o Yasss.... Het einde nadert wel tho. ;/ idk of ik op dit boek nog een vervolg maak. maybe nu toch niet, als de boeken wat meer gelezen zijn miss later wel. Who knows?

Princess [Boek 2] (Dutch) /Voltooid/Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu