Chapter 9

129 15 0
                                    

Hari ni hari Ahad

"Bosannya kata irene kan dan mana somi tanya jihyo x silap aku dia dekat bilik dia balas irene jihyo hanya mengangguk faham.somi turun dari tangga dan irene dan jihyo memandangnya somi memandang dengan pandangan "kau dah kenapa" selepas ISJ duduk di ruang tamu mereka berborak sehinggakan.

"Roh vjikook muncul didepan mereka ISJ pandang satu sama lain dan memandang vjikook.annyeong kata jungkook sambil tersenyum ke arah somi annyeong balas somi.korang mesti bosan kan tanya v dengan memandang irene aah sebab hari ni cuti balas irene.kitaorang datang sini pun sebab bosan kata jimin sambil memandang jihyo dan tersenyum.ISJ dan VJIKOOK mendiamkan diri kerana keadaan sangat kekok.

"Aku nak tanya ni korang koma kan? Tanya jihyo yee kata vjikook boleh x bagitau korang dirawat dekat hospital mana kata irene kami dirawat di hospital busan tapi x tahu apa nama hospital tu kata vjikook kalau kitaorang cari hospital yang menempatkan korang boleh kan tanya somi kalau kami sedar dari koma irene,somi,jihyo masih akan berkawan dengan kami ke jawab jimin itu dah semestinya kata jihyo dan tersenyum ke arah jimin.

Vjikook dan ISJ pun bersembang dan bermain walaupun vjikook roh tiada siapa yang boleh menghalang ISJ berkawan dengan roh yang baik

S
K
I
P

Keesokkannya

"Exo memanggil ISJ datang ke stor sekolah yang tebiar kerana ada sesuatu yang hendak dibincangkan.ISJ pun datang ke stor ISJ masuk dengan berhati-hati mereka sudah memberitahu kepada BTS begitu juga dengan roh vjikook.kenapa exo panggil kami kata irene boleh je kan bincang dekat kantin ke kata jihyo sebenarnya tujuan kami memanggil korang ada sebab jawab xiumin.

"Suho,kai,sehun datang ke arah ISJ.suho ke arah irene,kai ke arah jihyo,sehun ke arah somi mereka berhenti tepat di hadapan irene,somi,jihyo. Roh vjikook memerhatikan ISJ de belakang exo.aku nak irene jadi girlfriend aku kata suho dengan selamba irene terkejut beruk,aku nak somi jadi girlfriend aku kata sehun somi hanya membisukan diri,aku nak jihyo jadi girlfriend aku kata kai membuatkan jihyo terdiam.

"Roh vjikook yang mendengar kenyataan suho,kai,sehun terdiam seribu bahasa.ISJ memandang roh vjikook dangan pandangan "help me" roh vjikook yang faham terus membuat kacau di stor terbiar itu.jimin membaling meja ke arah pintu,v mengangkat kerusi dan membaling ke arah exo,jungkook membuka dan menutup pintu(faham ke x kalau x faham buat2 faham).

"BTS di luar stor selepas mendengar barang yang dibaling mereka merempuh stor dan membawa ISJ pergi dari situ manakala exo sedang melarikan diri.irene,jihyo,somi memandang roh v,jimin,jungkook dan berkata terima kasih.dan BTS dan ISJ hilang dari pandangan vjikook.selepas kelibat ISJ tidak kelihatan vjikook lesap bersama angin yang kuat dalam stor itu.exo sudah lama menghilang.

Di dalam class

"BTS dan ISJ mengambil nafas kerana mereka berlari mecam x cukup tanah.ISJ menceritakan apa yang berkalu didalam stor a to z.BTS menganggam penumbuk.Ada hati nak bercinta dengan ISJ kata jin dalam hati.dan mereka memulakan sesi pembelajaran seperti biasa.

(Manakala exo sedang merawat luka masing²)










Bersambung
Mian cerita x best
Sorry kalau typo
Vote dan komen

•C• Falling In Love With GhostWhere stories live. Discover now