II : The Temptation

1.8K 127 60
                                    

Part 2 : The Temptation
The Hunter : The Blackspire Siblings

|| Disclaimer: Apa yang saya tulis dalam cerita ini adalah hiburan semata-mata ya. Saya bukan paranormal creature atau detective atau yg berkait rapat macam dalam story mengarut ni, semua ni cuma angan-angan saya dan saya cuma manusia biasa saja ya.. Drama/Movie, Google, Pinterest, Facebook, Instagram and YouTube banyak membantu penulisan saya. Sekiranya berkaitan dengan mana-mana perkara atau orang, sejujurnya ianya sebuah kebetulan semata-mata. Tiada kaitan dengan yang hidup atau yang sudah meninggal dunia.||

Sila jangan salin dan tampal cerita ini di mana-mana kumpulan faceboook, whatsapp atau mana-mana laman social. Terima kasih.

🔞 Bacaan untuk 21 tahun keatas. 🔞

💠 Rein Blackspire💠

"Kenapa kau selamatkan dia Rein?" Soal Blaze pada saya yang sedang makan gula-gula lollipop.

Saya diam. Entah kenapa saya selamatkan dia.

Saya mengangkat muka dan mengembungkan pipi. Cuba untuk jadi cumil depan Blaze mana tahu dia inda marah. Saya nampak Blaze berpeluk tubuh sambil merenung pada saya macam mau tembus. Blaze Blackspire, dia ada masalah dengan Anger Management nya.

"It's just... dia belanja makan kan tadi." Sejujurnya sebab sebenarnya saya nda boleh cakap sama Blaze.

For me, scent lelaki tu, betul-betul membuatkan saya mengejar dia, semacam membangkitkan sesuatu yang sukar untuk saya jelaskan.

Lagipun, bila Blaze mula terhidu bau darah masa kami makan malam tadi, saya terus terfikir soal lelaki tu. Saya cuma takut perkara buruk terjadi sama dia. Sebab tu, bila Blaze cakap ada sesuatu berlaku sebab bau darah yang dia hidu, saya terus setuju. Selalunya saya akan cakap, jangan suka menyibuk urusan orang lain.

Hem, entahlah, saya cuma mahu dia selamat.

Inda sangka pula dia seorang anggota polis, kacak pula tu. Siapalah nda suka sesuatu yang cantik, yang kacak. I love beautiful people. Feast to my eyes.

"He is a mortal, Rein, a human. Kau tahu rulesnya, bukan." Blaze seakan bertegas.

Saya mengeluh perlahan. Mungkin sebab Blaze adalah abang, jadi dia bersifat terlalu melindungi. I truly understand his concern, but being overprotective, somehow suffocating me.

"Blaze, kau pun selalu keluar dengan female mortal. So, apa masalahnya di sini?" Soal saya kurang berpuas hati. Dia boleh pula keluar dengan sesiapa dia suka. Tapi, kalau turn saya, itu nda boleh, ini nda boleh. Saya bukan budak bawah umur, in fact, saya berumur 515 tahun.

"I feed myself, Rein. Lagipun, lepas semua proses, mereka ndakan ingat siapa saya sebenarnya." Jelas Blaze, membela dirinya dalam masa yang sama.

Saya terus tinguk muka dia yang serious. "Saya bukannya kau yang boleh bergantung 100% dengan makanan mortal. I need blood in order for me to stay alive."

Shit ni mulut. Urghhh saya ingat pula pasal Deandra, female mortal dari alam manusia yang pertama si Blaze jadikan the choosen one.

Mortal pertama yang tahu, Blaze adalah Vampire, tapi tetap bagi dirinya untuk di'makan' oleh Blaze.

Tapi disebabkan dia, musuh hampir saja hapuskan Blaze dan juga saya. Nasib baik, Lady Sapphira menyelamatkan kami berdua dan terpaksa membunuh dia sebab Xanthus tukarkan dia jadi level E vampire. Ex-human. Berbahaya sebab dia inda boleh kawal nafsu makan dia. Dia akan cederakan siapa saja yang dia jumpa.

Sejak dari tu, Blaze hanya akan puaskan keinginan makannya dengan random female mortal yang sihat.

Blaze ada kebolehan menyihir 'makanan' nya. Dia akan makan mangsanya dan dalam masa yang sama, dia akan menyihir mereka. Buat mereka lupa apa yang terjadi, but they were only remembered it as a good damn sex. Siapa boleh menolak charmingnya vampire macam Blaze?

The Hunter : The Blackspire SiblingsWhere stories live. Discover now