Part 23: The One Who Got Away
The Hunter The Blackspire SiblingsDisclaimer: Apa yang saya tulis dalam cerita ini adalah hiburan semata-mata ya. Saya bukan paranormal creature atau detective atau yg berkait rapat macam dalam story mengarut ni, semua ni cuma angan-angan saya dan saya cuma manusia biasa saja ya.. Drama/Movie, Google, Pinterest, Facebook, Instagram and YouTube banyak membantu penulisan saya. Sekiranya berkaitan dengan mana-mana perkara atau orang, sejujurnya ianya sebuah kebetulan semata-mata. Tiada kaitan dengan yang hidup atau yang sudah meninggal dunia.||
Sila jangan salin dan tampal cerita ini di mana-mana kumpulan faceboook, whatsapp atau mana-mana laman social. Terima kasih.
🔞Bacaan untuk 21 tahun keatas. 🔞
💠Andrew Heathcliffe 💠
Saya mengusap muka dengan perlahan kemudian terus kebahagian belakang kepada. Demi Tuhan, saya kepenatan menghadapi hari-hari yang sangat mencabar. Saya menyandarkan tubuh pada kerusi dan membiarkan ianya berehat seketika.
Saya overused badan saya sejak kebelakangan ni.
Lepas seketika merenung siling, saya mencapai hp dan menaip mesej ringkas pada Noel, just want some update about Lucy. Nasib saja tu Kusai sejenis rajin mereply mesej, biarpun dia seorang doktor.
📩 dia dalam keadaan stabil, but she desperately need more rest. Tulang bahunya nda kan sembuh sebulan dua ni. Let just hope miracle will come to her real soon. N. Emeraldgreen.
Sigh, panjang keluhan saya selepas mendengar kata-kata si Noel. Seketika saya menaip perlahan balasan mesej si Noel.
✉️Thanks for the update, Doc.
Sent.
Saya meletakkan Hp di atas meja lalu menengkup muka dengan kedua tangan. Menggosok kedua mata yang terasa berat.
Tidur, saya juga terdesak mahukan rehat. Tapi kalau saya berehat, macam mana saya mau cari lelaki yang cuba untuk membunuh Lucy.
Saya meluruskan duduk dan memandang ke atas meja yang berserabut dengan gambar-gambar bukti dan tempat kejadian kes Lucy.
For fuck's sake, Lucy. Siapa yang buat kau macam ni?
"Boss.." suaranya amat saya kenali, namun wajahnya nda seceria selalu. Sugul dan stress terlukis pada wajahnya.
"Kenapa muka kau begitu? Ndak makan breakfast ka?"
Simon duduk di kerusi depan meja saya. Saya sempat menyilik jam, pukul 7:30 pagi. Dari semalam lagi saya di office, mau kasi settle kes Lucy. Sekurang-kurangnya, adalah petunjuk yang saya cari, tapi...
Closed to none.
"Ini peluru dari anjing si Lucy. Pihak CSI yakin ianya dari Glock Gun 19 9mm. Cuma belum jumpa pemilik yang bersesuai dengan senjata ni dari dalam Cleon City." Simon meletakkan plastik bukti di depan saya yang mengandungi sebutir peluru, darah masih melekat pada peluru tu membuatkan saya mengeluh berat.
"Yang dari dalam dada Lucy?" Kami berdua bertentang mata. Pandangan mata Simon, saya tahu sudah jawapannya. Tapi saya tetap tunggu apa saja yang dia akan cakapkan.
"Pihak hospital belum serahkannya lagi. Dorang akan serah terus sama pihak CSI nanti." Jelas Simon buat saya diam membisu lepas tu. "They will let use know, eventually. "
Macam yang saya agak.
"Semua salah saya, Boss." Setelah lama membisu, Simon menutur bicara yang membuatkan mata saya yang sedari tadi memandang meja, teralih semula kepada dia.
Apa maksud si Simon?
"Lucy call saya semalam, tapi saya end call sebab bawa Vella tinguk wayang...." bilang Simon, saya nampak air mata dia mengalir perlahan. God, Simon.
YOU ARE READING
The Hunter : The Blackspire Siblings
ParanormalFiction Story. 100% .. Vampire Witch, Rekaan semata-mata, tiada kaitan dengan yang mati atau yang masih hidup.. strong language, swearing and sarcasm.. matured contained. Detective Andrew Heathcliffe seorang lelaki yang moden yang tidak mempercayai...