Part 8: Broken Hearted Vamp
The Hunter : The Blackspire Siblings|| Disclaimer: Apa yang saya tulis dalam cerita ini adalah hiburan semata-mata ya. Saya bukan paranormal creature atau detective atau yg berkait rapat macam dalam story mengarut ni, semua ni cuma angan-angan saya dan saya cuma manusia biasa saja ya.. Drama/Movie, Google, Pinterest, Facebook, Instagram and YouTube banyak membantu penulisan saya. Sekiranya berkaitan dengan mana-mana perkara atau orang, sejujurnya ianya sebuah kebetulan semata-mata. Tiada kaitan dengan yang hidup atau yang sudah meninggal dunia.||
Sila jangan salin dan tampal cerita ini di mana-mana kumpulan faceboook, whatsapp atau mana-mana laman social. Terima kasih.
🔞 Bacaan untuk 21 tahun keatas.🔞
Blaze memandang keluar tingkap selepas memastikan Ichiru sudah tidur. Kenapa perasaannya berdebar.
Dia turun dari katil dan berjalan perlahan sambil mengusap rambutnya ke belakang kepala.
Dia membuka langsir dan memandang keluar jendela kaca apartment Ichiru.
Rein, kau okey ka? Kenapa saya ndak sedap hati ni?
Blaze memandang bulan penuh dilangit sana.
Seketika dia mengambil handphonenya yang terampai dicatas meja sisi, siring katil Ichiru dan mendail nombor telephone Rein.
"HARAP MAAF, NOMBOR YANG ANDA HUBUNGI TIDAK DAPAT DISAMBUNGKAN."
Damn! Mana kau Rein? Saya call pun nda dapat ni.
"Blaze, kenapa?" Soal Ichiru diatas katil sambil mengusuk matanya perlahan.
"Nothing, darling. I'm just worrying about Rein." Bilang Blaze kemudian meletakkan semula hpnya di atas meja kopi.
"Why? Something happened to her? Dia okey ka?" Soal Ichiru separuh mamai.
"Entahlah. Saya ada bad feelings. Saya patut pigi check dia, darling." Ujar Blaze, lalu memakai pakaiannya. Ichiru hanya membisu namun matanya memerhatikan Blaze.
"Just be careful, Blaze." Pinta Ichiru pada Blaze yang sedang mengenakan kot panjang pada tubuhnya, macam biasa warna hitam.
"I will, my love." Bilang Blaze lalu menghampiri katil dan mencium dengan lembut dahi Ichiru. Kemudian ciuman berpindah pada bibir Ichiru.
"Tidurlah.. I will be back soon." Tambah Blaze dan Ichiru sekadar mengangguk.
Blink of the eyes, Blaze sudah hilang dari pandangan mata.
"Tolonglah jangan jadi apa-apa." Doa Ichiru.
❄️Rein Blackspire ❄️
Saya duduk di hujung tebing kawasan bukit batu dipinggir bandar Cleon. Entah macam mana pula saya boleh sampai sini. Siuk-siuk berjalan, tiba-tiba ada di sini. Jauh lebih kurang dua jam perjalanan dari pusat bandar mengunakan kenderaan.
Saya mengeluh perlahan..
'Saya inda mau.'
'I love you Lara-Anne.'Jadi inilah rasanya patah hati? Boleh tahan sakit juga ya. Ianya lebih sakit ketika dihalau dari Crystal Pavillion.
Saya tunduk merenung gelang tangan pada lengan saya.
"Yeah, everything happened for a reason, Rein Blackspire." Saya pujuk diri sendiri. Entah kenapa jantung saya berdegup kencang dan setiap degupan tu menyakiti saya.
"Kalaulah saya nda memiliki jantung macam kebanyakkan vampire, mungkin saya nda perlu rasa sesakit ini."
Perasaan saya bercampur baur. Mau menangis tu sudah pasti, tapi saya yakinkan diri, saya nda selemah ini.
YOU ARE READING
The Hunter : The Blackspire Siblings
МистикаFiction Story. 100% .. Vampire Witch, Rekaan semata-mata, tiada kaitan dengan yang mati atau yang masih hidup.. strong language, swearing and sarcasm.. matured contained. Detective Andrew Heathcliffe seorang lelaki yang moden yang tidak mempercayai...