XI : The Promise

2K 153 187
                                    

Part 11 : The Promise
The Hunter : The Blackspire Siblings

|| Disclaimer: Apa yang saya tulis dalam cerita ini adalah hiburan semata-mata ya. Saya bukan paranormal creature atau detective atau yg berkait rapat macam dalam story mengarut ni, semua ni cuma angan-angan saya dan saya cuma manusia biasa saja ya.. Drama/Movie, Google, Pinterest, Facebook, Instagram and YouTube banyak membantu penulisan saya. Sekiranya berkaitan dengan mana-mana perkara atau orang, sejujurnya ianya sebuah kebetulan semata-mata. Tiada kaitan dengan yang hidup atau yang sudah meninggal dunia.||

Sila jangan salin dan tampal cerita ini di mana-mana kumpulan faceboook, whatsapp atau mana-mana laman social. Terima kasih.

🔞 Bacaan untuk 21 tahun keatas.🔞

💠💠

Andrew memandang Rein dalam gaun tidur panjang berwarna putih gading gajah dan rambut bersanggul. Bahagian rambutnya di hiasi dengan perhiasan cucuk sanggul yang cantik dan unik.

Pertama kali nampak Rein pakai baju selain warna hitam dan rambutnya di kemaskan dengan sanggul, menampakkan leher jinjangnya yang mulus dan putih melepak.

Dia kelihatan sangat cantik seperti azalinya, tapi mata Andrew menangkap Rein lebih kurus dari laki terakhir kami berjumpa. Matanya sentiasa biru, ndak macam sebelum ni, mungkin dia kehilangan kebolehan untuk menyembunyikan kelebihannya.

Marahnya tiba-tiba meletus bila melihat Rein dalam pelukan seorang lelaki lain.

'Who the hell have a nerve to hold a woman that I like the most!'

"Apa kau buat di sini, Dawnhunter?" Belum sempat Andrew membuka mulut, Blaze terlebih dahulu melontarkan soalan, membuatkan Rein mengalih pandangan pada abang sulungnya.

"You know him, Blaze?" Soal Rein, nada suaranya agak lemah. Dia nampak lebih pucat dari sebelum ni.

"Saya tahu dia Dawnhunter. Dari buku Blackspire, tapi inda pernah jumpa sebelum ni." Mata Blaze merenung tajam, seolah-olah nda senang dengan tindakan Tobias berada dalam kawasan mereka,  lebih-lebih lagi sedang menyentuh permata hatinya, Rein.

"Impressive..." Puji Tobiad. Macam mana juga si Blaze boleh kenal dia ya? "How did you know, who I am?"

"Tatu dileher kau. Crescent moon and dragon. The Dawnhunter." Ujar Blaze lagi sambil menunjuk leher Tobias. Menerbitkan senyuman sinis di bibir lelaki tu. Bangga juga bila dia di kenali, lebih-lebih lagi oleh adik beradik Blackspire, duo Pemburu Dark Creature.

"Saya tahu kau stalking Rein di Instagram juga. Kau sentiasa heart post dia kan?" Kenyataan Blaze membuatkan gadis vampire tu kemudian menoleh memandang Tobias.

Interesting..

"Kau, follow saya?" Soal Rein.

Tobias senyum manis, khas untuk Rein. Tangannya di bahu gadis tu, turun mengenggam tangan Rein dengan penuh perhatian.

"Of course I'm following my bride, not just in socmed but in real life too. I need to know everything about what you like and dislike. Bukankah kita akan lalui kehidupan ni bersama selamanya?" Ujar Tobias yakin.

"Tch.." Blaze tersengih nda percaya. Di mana juga dia beli keyakinan dia? Shopee? Or Lazada?

Perasan Blaze seakan mengherdik dia dengan sengihan tu, pandangan Tobias kini pada abang sulung Rein.

"Don't be like this, Blaze. We shouldn't be in the bad term. Sooner or later, saya ni tetap akan jadi adik ipar kau." Sambung Tobias dan Andrew nda senang dengan apa yang Tobias ucapkan.

My bride diakinuh dialah.

Dia cuba berlagak biasa, sakit hati? Of course. Rein yang datang meminta dia untuk sentiasa berada di sisinya, and suddenly, who the fuck is this guy?

The Hunter : The Blackspire SiblingsWhere stories live. Discover now