Bölüm 31(Türkiye Halkı değil Türk Milleti)

43 7 5
                                    


    İnsan oğlunun toplum hayatındaki son durağı 'millet' ve 'devlet'tir. Geçmiş zamanlarda solcularda başlayarak zamanla günümüze yayılan halk kelimesinin yayıldığını görüyoruz. 

   Komünistler milleti kabul etmedikleri için ve millet kelimesinden hortlak görür gibi ürktükleri için halk kelimesini kullanırlar.

    Halk demek orda doğan veya orda yaşayanları barındırır. Millet ise var olma şuurunun ifadesidir. Bu iki ifadenin ayrılığı şiddetle göze çarpar.

    Türkiye halkı denildiği zaman yalnız çalışıp kazanan, eğlenen bir yığın akla gelir. Oysa Türk milleti denince; Geçmiş yüz yıllardan kopup gelen, zafer ve kültür babası olan, gelecek için ülküsü bulunan, bu topraklar için canını vermiş ve vatan için her Türlü fedakarlığı yapan ve yapacak olan güçlü bir topluluk akla gelir.

    Halk şuursuzdur, koyun gibi baştaki ne diyorsa onu ezberler ve tekrar eder. Millet ise şuurludur. Neyi ne için yaptığını bilir. Halk savaştan korkar, millet savaşa yürür.

    Şuan baştaki gürcü cumhurbaşkanı millet deyip duruyor ama Türk milleti diyemiyor, Türk değil Türkiyeli olmakmış mühim olan.

    Ulu Bilge Atsız'ın dediği gibi; ''Millet bir pasaport meselesi değildir.''

TÜRKÇÜLÜK VE AHLAK Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin