Bölüm 30(Milli Şuur)

30 7 0
                                    


  Milli şuur, bir milletin kendini duyması, hissetmesi ve bilmesidir. Milli şuur hem duyguya hem de düşünceye dayanır. Milleti millet yapan manevi kuvvetlerin en önemlisi milli şuurdur. Milli şuur insanın kalbidir. Nasıl kalp durursa insanın yaşamı sona erer, milli şuur olmazsa devlet yıkılır, millet yok olur. 

   Bağımsızlığını kaybetmiş bir devlet dilini kaybedebilir, ama milli şuur oldukça birgün dilini de konuşur bağımsızlığınıda geri alır.

   Milli şuurun olduğu yerde yabancı unsurlar olmaz. ülkenin önemli yerlerine yabancılar gelmez. Orada herşey milli menfaatin emrindedir.

    Milli şuurun olduğu yerde millet yabancıyı kendinden saymaz, yabancıya güvenmez, yabancıyla evlenmez.

    Kanunlar yalnız milli menfaat için yazılır. Geçmişe sövülmez. Yabancı milletler devletin kadrosuna sokulmaz.

   Geçmişi, ahlakı, aileyi, erdemliği, kahramanlığı, milliyetçiliği açıktan açığa ve ya sinsice baltalayan yazılara, eserlere, filmlere, konferanslara izin verilmez. Müesseselerin başına terbiyeli, ahlaklı ve zeki insanlar getirilir.

   Milli şuur uyanık olduğunda rüşvet, haksızlık kalkar.Hizmet edene hakkı verilir. Avukatlar millete hakaret edenlerin savunuculuğunu yapmaz.

   milli şuur uyanık olursa ülkenin başına Türk olmayanlar getirilmez. Yolsuzluk, hainlik yapanlara oy verilmez.

  Milli şuur uyanık olursa hainlerle masada pazarlık edenler öldürülür.

  Milli şuur uyanık olursa kimse hepimiz arapız, ermeniyiz diye sokağa çıkmaya cürret edemez.

   Milli şuurun uyanık olduğu yerlerde doktorlar sahte rapor vermez. İşe veya okula gelmeyen kişi yalan söylemez. Milli şuurun olduğu yerde hiçbir zaman yalan söylenmez. 

   Milli şuurun olduğu yerde İstiklal marşından, Andımızdan, İzmir Marşından, Atatürk  heykelinden rahatsız olanları barındırmaz ve hatta yaşatmaz.

   Öğrenciler kopya çekmez, hangi meslek olursa olsun görev kutsal tutulur.

   Kadınlara saygı gösterilir.

   Milli şuur güneştir, kalptir, beyindir, şah damarıdır. kıyıya köşeye gizlenen ve aşikare dolanan yılanları yok eder.

   Milli şuur yaşama iradesi, hayat kaynağı ve en kuvvetli silahtır. Milli şuuru olmayan milletler yıkılmaya, yok olmaya mahkumdurlar.

TÜRKÇÜLÜK VE AHLAK Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin