11. Troy

145 9 10
                                    

Als ik een harde bonk hoor zet ik de camper zo snel mogelijk opzij. 'Ella? Alles oke?' Vraag ik. Als ik geen reactie krijg begin ik in paniek te raken, ze zal toch niet weer een stoel tegen de deur gehooid hebben? Zou ze gewond zijn? Zodra de camper tot stilstand is gekomen race ik door de deur naar binnen. Ik zie Ella bewusteloos op de grond liggen. Er komt een beetje bloed uit haar hoofd en er zit ook bloed op de tafel. 'Kut! Ella! ELLA KUN JE ME HOREN?' Geen reactie. Ik schud haar een beetje door elkaar. Weet geen reactie. Ik haal een hand door mijn lichtbruine haar en leg Ella op haar zij. Dan stol ik het bloed op haar hoofd en pak dan een spiegeltje uit Ella's tas. Dit hou ik voor haar mond om te kijken of ze nog ademt. Er komt damp op het spiegeltje dus ze ademt nog. Ik loop daarna snel naar de kraan die op een kleine voorraad loopt toe. Ik pak onderweg een handdoek van het aanrecht dat ik nat maak en op Ella's hoofd leg. Ik pak Ella's benen en leg ze op de bank zodat het bloed naar haar hoofd loopt. Meer kan ik niet doen. Ze moet er nu zelf boven op komen, ze moet nu haar eigen strijd. Ik kan allen maar voor haar hopen. De rest zal ze zelf moeten uitvechten.

Mijn gezicht leunt op mijn handen, mijn ellebogen staan op mijn knieën. En ik zit op de bank. Te hopen dat alles goed komt. Ik kan niet naar een ziekenhuis. Want als mensen erachter komen dat ze ontvoerd is dan heb ik een groot probleem, en Ella is nog geen 18 dus ze zullen bevestiging van de ouders moeten hebben. 'Troy?' Hoor ik een schorre zachte stem achter me zeggen. Ik draai me in een flits op en zie dat Ella haar ogen een beetje geopend heeft. 'Auw... mijn hoofd.' Zegt ze dan. 'Wat is er gebeurd?' Vraagt ze dan. 'Je was bewusteloos.' Zeg ik. 'Gaat het een beetje? Wat heb je gedaan?' Vraag ik geschrokken terwijl ik naast haar ga zitten en de haren uit haar gezicht veeg. 'Ik wilde lopen.' Zegt ze dan. 'En het was me bijna gelukt.' Zegt Ella dan en ze probeerde op te staan. Ik duw haar voorzichtig terug naar beneden. 'Na-ah niet doen.' Zeg ik waarop Ella weer gaat liggen. Je moet slapen, en hou je benen omhoog totdat je er een slaperig gevoel ik krijgt, dan kan er genoeg bloed naar je hooft toe lopen. En als je je beter voelt miet je een banaan eten, daar krijg je weer energie van. Ook zul je moeten wachten met lopen tot ik erbij ben volgende keer.' Zeg ik en ik kijk haar aan met een strenge blik. 'Hoe weet je al die dingen?' Vraagt ze dan. 'Ik heb een keer wen bijbaantje in het ziekenhuis gehad en dan hoor je soms de dokters praten.' Zeg ik nonchalant. 'Ga nu maar slapen.' Zeg ik dan. En al snel zie ik Ella's borst regelmatig rijzen en dalen, waaruit ik opmaak dat ze slaapt. Dan besef ik dat Ella nog steeds op de grond licht en ik til haar een beetje op. Dan loop ik naar de bank en leg haar daarop, dan pak ik een dekbed uit de kast en leg het over Ella heen. Dan loop ik naar mijn matrasje en ga ook liggen. Al snel val ik ook in slaap.

Hoipipeloi! Ik heb dit hoofdstuk niet na gekeken want ik was te moe.. het is bij mij nu 02:26... dus als er fouten in staan laat het weten xxx me❤️

Verliefd op mijn kidnapper... Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu