Beberapa minit kemudian , orang yang ditunggu oleh Byul telah pun sampai . Taehyung pula segera melepaskan pelukkan itu .
Byul : Jom , saya minta oppa saya hantarkan awak pulang rumah .
Taehyung : Hahh ? T-takpelah , saya tengah tunggu kawan saya kat sini .
Byul : Betul nie ?
Abang Byul menuju ke arah Byul dengan payung sambil membawa payung lebih untuk Byul .
Taehyung : Ye , takpe .
Byul : Tapi kat sini sejuk . Kalau macam tu .. ( Byul hendak membuka jaket yang diberi Taehyung tapi dihalang oleh Taehyung )
Taehyung : No , nanti awak sakit . Saya okay je , kawan saya dah nak sampai kejap lagi . Awak balik dulu .
Abang Byul : Byul cepat lah ! Sejuk nie .
Byul : Kalau begitu saya balik dulu , bye Tae . Thanks .
Taehyung hanya membalasnya dengan senyuman . Selepas abang Byul menghantar Byul ke dalam perut kereta , dia menuju ke arah Taehyung semula . Taehyung pula mulai resah . Lelaki itu berdiri dihadapan Taehyung .
Taehyung : Hyung-
Abang Byul : Bukan aku dah kata jangan dekat dengan Byul .
Taehyung : Tapi Yoongi hyung , Tae-
Yoongi : Aku tak kisah ! Kalau aku kata jangan dekat , jangan .
Taehyung : T-tapi-
Yoongi : Ke kau nak aku bawa Byul jauh-jauh dari sini .
Taehyung : ( pandang bawah ) T-tak , ja-jangan .
Yoongi : Dah cukup baik kau masih boleh tengok dia . Aku nak kau jangan tunjuk diri kau depan dia lagi .
Yoongi menuju ke arah keretanya , meninggalkan Taehyung seorang diri . Taehyung hanya berdiam diri . Dia tidak mahu kehilangan Byul dalam masa yang sama dia sangat merindui Byul .
Taehyung berdiri lalu berjalan menuju ke rumahnya . Dia berbohong kepada Byul yang dia sedang menunggu kawannya . Taehyung tidak mahu Byul berasa susah hati .
Taehyung hanya berjalan sambil menitiskan air mata . Dia tidak tahu apa yang harus dilakukan untuk melembutkan hati Yoongi . Mungkin memang patut dia diperlakukan sedemikian .
Apabila Taehyung sampai dirumah , di menekan loceng pintu . Terbuka sahaja pintu , Taehyung terus terjatuh ke arah orang itu .
-----------------------------------
[ 🌟 ] Vote
[ 💬 ] Comment
YOU ARE READING
( C ) The Lost ' Star ' | KTH
Fanfiction" Byul ! .. Nama awak Byul kan ? " " Yes , do you know me ? " - " bukan aku dah kata jangan dekat dengan Byul ?! " " tapi xxx hyung , Tae- .. " - " Aku tak boleh bagitau Byul sekarang . Aku tak nak hilang Byul ... " - " Can't you .. stay ? " ______...