Byul masih lagi memerhati Taehyung yang dari tadi hanya memegang ubat itu .
Byul : Makanlah ubat tu supaya Tae cepat sihat .
Taehyung : Boleh tak kalau tak makan ubat nie , Tae dah sihat la .
Byul : Suddenly ? Tae makanlah , kejap je tu . Macam mana nak sihat kalau tak makan ubat ?
Taehyung : Tapi ubat nie tak sedap lah , Tae tak nak makan .
Byul : Mana la ada ubat yang sedap kat dunia nie .
Taehyung : Tak nak la .
Byul : Hmm , kalau macam tu , kalau awak makan ubat tu nanti saya belanja awak apa je yang awak nak . Aiskrim , kek , coklat .
Taehyung : ... Janji ?
Byul : ( smile ) ye , janji .
Tanpa membuang masa , Taehyung terus makan ubat itu lalu minum air yang diberikan oleh Byul . Taehyung memberikan semula gelas itu kepada Byul , membuatkannya tersenyum melihat telatah Taehyung .
Byul : Tak susah kan , so Tae nak apa ? Nanti saya belikan .
Taehyung : Awak dah janji tau .
Byul : Ye , awak nak apa ? Cakap la .
Taehyung menepuk katil bahagian sebelah kirinya dan membuatkan Byul bingung .
Byul : Awak nak saya belikan katil baru untuk awak ke ?
Taehyung : Tak lah .
Byul : Habis tu ? Cadar ?
Taehyung : Tak , baring kat sini , teman saya tidur .
Byul : hah ?! ( pipi Byul memerah )
Taehyung : Awak dah janji tadi , saya just nak masa awak je . Spent time dengan saya hari nie .
Byul : T-tapi..
Taehyung : Teman saya tidur je . Ala , boleh lah , sekali nie je .
Byul merasa sedikit bersalah kepada Taehyung . Dia sudah berjanji dengan Taehyung tadi takkan dia nak mungkir janji .
Byul : ... Okay , tapi kejap je .
Taehyung : ( senyum gembira ) . Ye .
Byul menuju ke arah sebelah kiri katil Taehyung namun sedikit teragak-agak .
Byul membuka sedikit selimut di atas katil itu lalu duduk diatas katil itu membuatkan hatinya sedikit berdebar . Taehyung hanya tersenyum melihat Byul gemuruh . Byul melihat ke arah Taehyung .
Taehyung : baringla .
Taehyung terus baring dan menyelimuti satu badannya . Byul pula perlahan-lahan baring di atas katil itu . Byul melihat ke arah Taehyung yang berselimut itu dan melihat ke arah siling bilik .
Taehyung : ( Tiba-tiba ) Awak tak rasa penat ke dari sekolah tadi ?
Byul : ( terkejut lalu melihat ke arah Taehyung ) hah ?
Taehyung : Awak tak penat ke dari sekolah tadi ?
Byul : k-kenapa pula nak penat ?
Taehyung : Bukan hari nie awak ada kelas seni ? Tidurlah kalau awak nak , nanti saya kejutkan awak .
Byul : T-tapi saya tak ngantuk lagi .
Taehyung : Sini kejap .
Jangtung Byul berdegup kencang pantas , pipinya dari tadi sehingga kini sudah pasti memerah .
Byul : Eh ?
Taehyung : Sinilah .
Byul : K-kenapa ?
Taehyung : Kejap je nak bagitau something nie .
Byul perlahan-lahan mendekati Taehyung dan apabila Byul dan Taehyung berjarak hanya lebih kurang 5 cm ...
-----------------------------------
[ 🌟 ] Vote
[ 💬 ] Comment
YOU ARE READING
( C ) The Lost ' Star ' | KTH
Fanfic" Byul ! .. Nama awak Byul kan ? " " Yes , do you know me ? " - " bukan aku dah kata jangan dekat dengan Byul ?! " " tapi xxx hyung , Tae- .. " - " Aku tak boleh bagitau Byul sekarang . Aku tak nak hilang Byul ... " - " Can't you .. stay ? " ______...