SPECIAL : ' The Accident '

59 1 0
                                    

Byul sedang berjalan-ii seorang diri merasa bosan . Byul mengeluarkan telefonnya untuk menelefon Hana . Byul mendail nombor Hana lalu mendekatkan telefonnya ke telinga .

Byul : Hello , Hana-ah ?

Hana : ye ?

Byul : Hana sibuk ke ?

Hana : hmmm , sikitlha . Kenapa ?

Byul : oh , takpe lah .

Byul terdengar suara lelaki bersama-ii dengan Hana . Suara itu sangat tidak asing baginya . Seperti suara Taehyung .

Byul : Hana kat mana nie ? Dengan siapa ?

Hana : hah ? Err , okay lah Hana busy nie . Nanti Hana call balik okay .

Byul : Ha-

Hana memutuskan panggilan itu . Byul berasa sedikit sedih dan cemburu ? Byul membuang perasaan itu .

* Hana tidak mungkin bersama dengan Taehyung .. kan ? Lagipun , mengapa mereka berdua bersama-ii .*

Byul hanya memikirkan hal itu . Dia berusaha untuk tidak bersangka buruk terhadap Hana dan Taehyung .

Byul mendail nombor Taehyung untuk menelefonnya bagi mendapatkan kepastian .

Byul : hello Tae ?

Taehyung : oh Byul , wae ?

Byul : err , saja nak tanya . Tae kat mana nie ?

Tiba-ii Byul terdengar suara perempuan lain bersama-ii dengan Tae .

??? : Tae , awak dah-

Byul : siapa tu Tae ?

Taehyung : err , Tae busy lah . Nanti Tae call Byul eh . Bye .

Taehyung memutuskan panggilan telefon . Hati Byul tiba-ii menjadi sakit . Byul merasa ditipu .

Byul hanya berjalan kerana ingin menenangkan hatinya . Tiba-ii dia melihat susuk tubuh seorang lelaki yang sangat dikenali berada di sebuah kedai bersama seorang perempuan berambut pendek .

Hati Byul hancur melihat Taehyung bersama perempuan lain . Air matanya mulai menitis . Taehyung kelihatan hanya tersenyum dengan perempuan itu . Byul tidak dapat melihat wajah perempuan itu kerana dia membelakangi Byul .

Sedang Taehyung tersenyum , dia terlihat Byul yang sedang menitiskan air mata . Senyuman Taehyung terus pudar . Baru sahaja dia ingin mengejar Byul , Byul sudah melarikan dirinya dari Taehyung .

Taehyung segera mengejar Byul . Byul hanya melarikan dirinya daripada Taehyung . Dia hanya berlari tanpa melihat ke mana arah dia berlari . Mata Byul juga agak sedikit kabur kerana air matanya masih mengalir .

Byul yang ingin melintas jalan terus berjalan tanpa menghiraukan kereta yang ada . Tiba-ii sebuah kereta menuju ke arahnya lalu melanggar Byul dan membuatkan Byul terbuang sedikit jauh . Kepalanya terhentak di atas jalan dan mengeluarkan banyak darah .

Taehyung yang terkejut terus menuju ke arah Byul . Taehyung mencuba untuk menyedarkan Byul tapi hanya sia-ii kerana Byul sudah pengsan akibat hentakkan yang terkena kepalanya .

-skip-

Selepas Byul dihantarkan dihospital , Taehyung sabar menunggu keputusan keadaan Byul . Beberapa minit kemudian , Hana dan yang lain-ii mula datang ke hospital dengan wajah yang risau .

Hana : Byul mana ?

Taehyung : masih kat dalam .

Jin : macam mana Byul boleh kena langgar ?

( C ) The Lost ' Star ' | KTHWhere stories live. Discover now