Part 17 - ' The Kiss '

57 5 0
                                    

Selepas makan , Taehyung mengajak Byul untuk menonton wayang di kaca tv . Mereka berdua pergi ke ruang tamu . Byul duduk di atas sofa sementara Taehyung sedang mencari wayang yabg nenarik .

Taehyung : Awak nak tengok cerita apa ?

Byul : Hmm , saya tak kisah .

Taehyung memasang wayang lalu menutup lampu di ruang tamu itu .

Byul: *Dalam banyak-banyak wayang kenapa pasang wayang romantik . Tae nie suka kena kan aku , dari dulu lagi .*

Byul sendiri tersentak dengan fikirannya itu , dari dulu ? Byul baru mengenali Taehyung kelmarin . Taehyung pasti penting di masa lalu nya sehingga Byul secara tiba-tiba jadi seperti ini .

Byul hanya menonton wayang itu walaupun Byul tidak menyukainya . Ketika menonton , secara tiba-tiba adegan bercium ditayangkan membuatkan pipi Byul memerah dengan segara Byul memalingkan wajahnya ke arah lain tetapi tidak tersengaja terlihat Taehyung yang sedang melihat ke arah Byul .

Jantung Byul mula berdegup kencang . Pandangan Taehyung kelihatan sangat tidak asing baginya . Mereka berdua memandang tepat ke anak mata masing-masing . Byul memalingkan lagi wajahnya ke arah lain .  

Byul : Err , B-byul nak minum air kejap .

Taehyung : Byul .

Byul : ( melihat ke arah Taehyung semula  ) hmm ?

Bibir Taehyung kini bertemu dengan bibir Byul . Mata Byul membesar kerana terkejut dengan apa yang dilakukan oleh Taehyung .

Taehyung melepaskan bibir Byul lalu melihat mata Byul . Taehyung menekup pipi Byul dan ibu jarinya mulai membelai lembut pipi Byul .

Taehyung : I miss you .. really miss you .. so bad ..

Byul melihat mata Taehyung yang semakin berkaca . Tiba-tiba Taehyung kelihatan terkejut dan segera melepaskan pipi Byul .

Taehyung : Ma-maafkan saya.

Taehyung kelihatan sangat terkejut dan takut . Tiba-tiba Byul teringatkan kata-kata Taehyung tadi .

"Tae ada girlfriend tapi dia tak tahu pun Tae nie boyfriend dia ."

Byul berfikir mungkin dia merindui teman wanitanya . Byul melihat tangan Taehyung yang bergegar lalu menggenggamnya erat . Taehyung melihat Byul .

-----------------------------------

[ 🌟 ] Vote
[ 💬 ] Comment

( C ) The Lost ' Star ' | KTHWhere stories live. Discover now