Part 19 - ' Another Plan '

52 5 0
                                    

Taehyung bangun dari tidur kerana terasa orang mengoncangkan badannya . Taehyung membuka mata lalu terlihat Jungkook yang berpakaian lengkap untuk ke sekolah .

Jungkook : Kenapa hyung tidur kat sini ? Byul noona mana ?

Taehyung : Huh? ( Taehyung bangun dari sofa dan menggosok matanya ) Byul .. ( melihat sekeling namun Byul tidak kelihatan ) Dia dah balik kot ? Dah lah hyung nak pergi bersiap nie .

Jungkook : Hyung nak pergi sekolah juga ? Hyung dah sihat ke ?

Taehyung : Dah , tunggu hyung tau .

Jungkook : Yelah , cepat sikit .

-skip-

Apabila Taehyung sampai ke sekolah dia mula mencari Byul namun tidak kelihatan batang hidungnya . Taehyung ternampak Hana lalu pergi ke arah Hana untuk menanyakan tentang di mana keberadaan Byul .

Taehyung : Kau ada nampak Byul aku tak ?

Hana : Ada , dia kat dalam kelas , tapi aku perasan dia cam lain je .

Taehyung :  Lain ?  Maksud kau ?

Hana : Tadi time aku nak jumpa dia , dia nampak aku so aku lambai kat Byul tapi dia tak balas pun . Aku try pergi kat meja dia tapi dia tinggalkan aku macam tu je .

Taehyung : Really ?

Hana : Aku rasa dia dah ingat balik lah .

Taehyung : ( smile ) Baguslah kalau macam tu , maknanya Byul kita dah balik .

Hana : Of course , tapi dia mesti still marah kat kita lagi so kita kena bagitau dia hal yang sebenarnya .

Taehyung : How ? Kau rasa dia nak ke dengar cakap kita ? Even kalau kita cakap pun dia nak percaya ke ?

Hana : Try je lah dulu , takkan kita nak macam nie sampai bila-bila .

Taehyung : We still have one problem.

Hana : What ?

Taehyung : Yoongi hyung .

Hana :  Yang tu aku ada idea tapi kau panggil lah kawan kau tu , nanti aku bagitau plan dia .

Taehyung : Okay set .

-----------------------------------

[ 🌟 ] Vote
[ 💬 ] Comment

( C ) The Lost ' Star ' | KTHWhere stories live. Discover now