Part 9 - ' A Good Lie '

62 6 0
                                    

Seseorang yang bersusuk tubuh tinggi itu ialah Namjoon , kawan kepada Taehyung .

Namjoon : yes- .. B..Byul ?

Byul : err , maaf mengganggu tapi nie rumah Taehyung ke ?

Namjoon : ermm ye , masuk lah .

Namjoon memberi Byul laluan untuk masuk . Apabila Byul masuk ke dalam dorm itu , dia terhenti seketika kerana terlihat keadaan dorm itu .

Namjoon : maaf , maklumlah nie rumah lelaki . Susah sikit nak kemas .

Byul : ta..takpe . Ermmm , awak nie kawan Taehyung ke ?

Namjoon : ye , nama saya Kim Namjoon . ( menghulurkan tangan )

Byul : ( salam ) ohh , nama saya B-

Namjoon : Min Byul Yi . Tahu dah . ( dengan bangga )

Byul : jadi awak kenal saya lah ? ( sedikit terkejut )

Namjoon : mestilah awakkan girl- ..... a ... ani .. Maksud saya awakkan kawan Taehyung , so awak nie kawan kitorang jugak .

Byul : kitorang ? ( pelik )

Namjoon : nanti saya cerita pasal yang lain . Awak nak melawat Taehyung kan ?

Byul : ye .

Namjoon : mari saya bawa awak pergi bilik dia .

Byul hanya membuntuti Namjoon sehingga sampai dihadapan sebuah bilik .

Namjoon : awak tunggu sini jap .

Byul : okay .

Namjoon masuk ke dalam bilik manakala Byul hanya bersabar menunggu Namjoon keluar semula . Selepas beberapa minit , Namjoon membuka pintu bilik itu .

Namjoon : masuklah .

Namjoon memberi Byul laluan untuk masuk ke dalam bilik itu . Kelihatan susuk tubuh yang sedang nyenyak tidur di atas katil .

Byul menuju ke arah kanan katil yang mempunyai sebuah kerusi menghadap susuk tubuh itu . Byul duduk di kerusi itu lalu menilik wajah Taehyung yang kelihatan sedikit pucat .

Byul : dia dah makan ke ?

Namjoon : da- ...

Byul melihat ke arah Namjoon yang tiba-ii berhenti berkata-ii .

Byul : wae ?

Namjoon : ta..takdelah .. saya tiba-ii terfikir sesuatu .. dia belum makan lagi .

Byul : dia ada bangun ?

Namjoon : ada tapi kejap je lepas tu tidur balik .

Baru saja Byul ingin menanya soalan lain , kedengaran loceng pintu di tekan .

Namjoon : saya pergi dulu . Nanti saya datang balik .

Byul : nae .

Selepas Namjoon meninggalkan Byul dan Taehyung berduaan . Byul melihat wajah Taehyung . Dia berasa sedikit bersalah kerana membiarkan Taehyung seorang diri hari itu .

Byul hanya memerhati wajah Taehyung . Jantungnya mula berdegup lagi . Byul bernafas perlahan-ii bagi menenangkan jantungnya .

Byul berdiri lalu membetulkan selimut yang dipakai oleh Taehyung . Baru saja dia ingin duduk semula , tangannya dipegang oleh Taehyung . Byul melihat wajah Taehyung , tetapi Taehyung masih di alam mimpi .

Byul duduk semula di kerusi itu dan cuba untuk melepaskan tangannya dari genggaman Taehyung tetapi hanya sia-ii .

Byul hanya membiarkan Taehyung memegang tangannya dan melihat ke arah Taehyung yang sedang nyenyak tidur . Tiba-ii Taehyung membuka matanya .

-----------------------------------

Mcam seram lh pulak 🖒☺🤔🤔🤔   .. Mian TERpanjanglah pula 😁😁😁😂😂 .

Hi guys . Author nak bagitau nie . Sebenarnyakan .. author .. ala .. malu lah .. 😶😶.. sebenarnyakan .. author .. nak bagitau ke tak .. nak ke tak nak ??

Okaylah-ii .. sebenarnyakan .. 😢😢😢.. mi author kembang .. author lupa nak tengok masa tengah masak .. 😣😣😢😢 .. nak nangis author ..

#mianmerapu
#thanksygsudibaca
#ceritanieauthorbuatsendiriokay
#myownidea
#smeraldo ??

[ 🌟 ] Vote
[ 💬 ] Comment

( C ) The Lost ' Star ' | KTHWhere stories live. Discover now