Poate citești titlul capitolului și te gândești " Ce spune nebuna asta? Cum adică Dumnezeu nu vrea religie? ". Ei bine, da, e adevarat. Dumnezeu nu vrea religie, El vrea o relație personală cu noi!
Daca ți-aș spune că Iisus nu a venit să aducă religie? Dacă ți-aș spune că El vrea o relație autentică și sinceră Tată-fiu/fiică cu tine?
Dacă ți-aș spune că Dumnezeu e mai mult decât mersul la biserică în fiecare duminică, mai mult decât ritualurile religioase pe care le vezi in biserici și mai mult decât o rugăciune spusă seara în grabă ?
Înainte să fiu născută din nou am crezut că Dumnezeu vrea să mă rog Fecioarei Maria, să citesc zilnic dintr-o carte de rugăciuni, să mă spovedesc, să mă duc des la biserică etc. Într-un cuvânt, să fiu religioasă. Dar nu asta vrea El. Nu vrea oameni religioși a căror inima e departe de EL. Acum, nu mă înțelege greșit.. Nu spun că e rău să mergi la biserică. Spun doar că Dumnezeu nu e impresionat dacă mergi în fiecare duminică la biserică și faci tot ce îți spune religia. El nu vrea religie, vrea o relație!
Eu înainte să fiu născută din nou Îl vedeam ca pe Cineva care stă pe un nor și așteaptă să te pedepsească la cea mai mică greșeală a ta :)). Îl vedeam mai dur. Nu Îl cunoșteam.
El e răbdător cu cei ce Îl iubesc, iar dragostea și mila Lui nu au limite.
"Dar Tu, Doamne, Tu ești un Dumnezeu îndurător și milostiv, îndelung răbdător și bogat în bunătate și în credincioșie."(Psalmul 86:15) . Dupa am căzut în extrema cealaltă, crezând că toată lumea merge în Rai. Am căzut în capcana "Toți oamenii merg în Rai, doar criminalii merg în iad. Dumnezeu e bun și nu ne trimite în iad dacă am făcut fapte bune". Alta extremă periculoasă și complet nebiblică, dar și ilogică.Știi care e problema cu religia? E că nu ajunge la inimă. E doar o înșiruire de reguli " Nu face asta" , "Fă asta ca să te iubească Dumnezeu" , "Dacă faci aia ajungi în iad". Dar Biblia zice " Fiindca atât de mult a iubit Dumnezeu lumea, că a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viață veșnică. "(Ioan 3:16). ORICINE.
Religia nu te duce în Rai. Faptele bune nu te duc în Rai. Faptul că te rogi la Fecioara Maria nu te duce în Rai. Iisus e singurul care te duce în Rai, El a spus "Eu sunt Calea, Adevărul și Viața. Nimeni nu vine la Tatăl decât prin Mine."(Ioan 14:6). Vezi?
Iisus a mai spus : "Fățarnicilor, bine a prorocit Isaia despre voi, când a zis:"Norodul acesta se apropie de Mine cu gura și Mă cinstește cu buzele, dar inima lui este departe de Mine. Degeaba Mă cinstesc ei, învățând ca învățături niște porunci omenești." (Matei 15:7-9). Degeaba faci ce îți spune religia, dacă inima ta e departe de El și nu ai o relație personală cu El.
Am mai spus-o și o să o mai spun: Dumnezeu vrea o relație personală pe care poți să o începi în momentul în care ești născut din nou.
Cum adică să fii născut din nou? Adică să fii născut de sus, din Duhul Sfânt. Cum se face? Prin credință în Iisus si pocăință (care vine natural în momentul în care crezi în El). Crezând în El că e Dumnezeu și că a murit pe cruce pentru păcatele noastre, iar apoi a înviat. Probabil o să apară întrebarea " Dar oamenii religioși cred în El. Cum se face că unii dintre ei nu sunt născuți din nou?". Pai, vezi tu.. aici e vorba de sinceritatea inimii. Oare ei chiar Îl vor pe Iisus sau vor doar sa scape de iad ?
Una e să crezi că există Dumnezeu, alta e să Îl urmezi și să ai o relație autentică cu El. Să crezi în Iisus înseamnă să crezi din inimă în sacrificiul Lui, să Îl urmezi, să ai o relație personală cu El. Și demonii cred în existența Lui, dar nu Îl urmează. Una e să crezi cu mintea și alta e să crezi cu inima, să realizezi cu adevărat ce a făcut pentru noi. Una e să crezi în Iisus pentru ca ți-a spus ție mama sau preotul, iar alta e să crezi în El pentru că L-ai căutat și L-ai găsit. Și eu cred că Bill Gates există ,dar asta nu înseamnă ca îl cunosc personal. Așa e și cu Dumnezeu.
" Și viața veșnică este aceasta: să Te cunoască pe Tine, singurul Dumnezeu adevărat, și pe Isus Hristos pe care L-ai trimis Tu." (Ioan 17:3)
" Și dacă de acolo vei căuta pe Domnul Dumnezeul tău, Îl vei găsi, dacă-L vei căuta din toată inima ta și din tot sufletul tău." (Deut. 4:29)
" Domnul Se uita de la inaltimea cerurilor peste fiii oamenilor, sa vada de este vreunul care sa aiba pricepere si care sa caute pe Dumnezeu." (Psalmul 14:2)
"Între farisei era un om cu numele Nicodim, un fruntaş al iudeilor. Acesta a venit la Isus, noaptea, şi I-a zis: „Învăţătorule, ştim că eşti un Învăţător venit de la Dumnezeu; căci nimeni nu poate face semnele pe care le faci Tu, dacă nu este Dumnezeu cu el." Drept răspuns, Isus i-a zis: „Adevărat, adevărat îţi spun că, dacă un om nu se naşte din nou, nu poate vedea Împărăţia lui Dumnezeu." Nicodim I-a zis: „Cum se poate naşte un om bătrân? Poate el să intre a doua oară în pântecele maicii sale şi să se nască?" Isus i-a răspuns: „Adevărat, adevărat îţi spun că, dacă nu se naşte cineva din apă şi din Duh, nu poate să intre în Împărăţia lui Dumnezeu. (Ioan 3:1-5)
Așadar, e clar că dacă un om nu se naște din nou, nu poate intra în Rai.
Am spus în primele capitole ce am făcut eu. Pur și simplu vorbește cu Dumnezeu. Dacă nu știi ce să faci, cere-I ajutorul. Fii sincer cu El. Du-te cu inima deschisă și cu credință ( "fără credință, este cu neputință să fim plăcuți Lui! Căci cine se apropie de Dumnezeu trebuie să creadă că El este și că răsplătește pe cei ce-L caută. " (Evrei 11:6).
Ce se întâmplă când un om e nascut din nou? Este salvat de Iad, devine copil al Lui Dumnezeu, începe o relație cu El, primește iertare, primește Duhul Sfânt (apropo, e genial să simți Duhul Sfânt ♥ ) . Iar de aici începe o adevărată aventură, o călătorie spirituală incredibilă în care Îl vei simți pe Dumnezeu și te vei apropia tot mai mult de El. :)
Și încă ceva vreau să menționez: Nu confunda religia cu credința. Religia cauzează războaie, credința schimbă vieți.
Ce alegi? Pe Iisus sau religia, care e moartă și nu poate mântui? Alegerea îți apartine..
CITEȘTI
Ziua in care Iisus m-a salvat
SpiritualAceasta nu este o carte despre religie.Aici pur si simplu va voi povesti cate putin din experientele mele cu Dumnezeu(daca as povesti tot ce experimentez in fiecare zi in calatoria mea spirituala alaturi de El ,mi-ar lua toata viata sa scriu aceasta...