Am observat foarte multi oameni care neaga existenta lui Iisus. Ar fi de inteles daca acesti oameni ar nega divinitatea Lui (desi lucrurile pe care El le-a facut dovedesc ca e Fiul lui Dumnezeu) ,insa ei neaga si dovada istorica a existentei lui Iisus.
"Cu aproape 2000 de ani în urmă, Isus Şi-a făcut intrarea în rasa umană, într-o mică aşezare evreiască. El a fost membrul unei familii sărace dintr-un grup minoritar, trăind în una din cele mai mici ţari ale lumii. El a trăit aproximativ treizeci şi trei de ani, dintre care numai ultimii trei au cuprins activitatea Sa publică.Totuşi, oamenii de pretutindeni îşi aduc aminte de El. Data ziarului nostru de dimineaţă sau anul de publicaţie al unui manual universitar aduc mărturie cu privire la faptul că Isus a trăit una din cele mai semnificative vieţi din câte au fost trăite vreodată.Remarcabilul istoric H. G. Wells a fost întrebat odată: "Cine a lăsat cea mai permanentă impresie asupra istoriei?" El a replicat că, dacă este să judecăm măreţia unei persoane pe bază de standarde istorice, "Isus se situează pe primul loc".Istoricul Kenneth Scott Latourette spunea: "Odată cu trecerea secolelor, se adună tot mai multe dovezi cu privire la faptul că, măsurat după efectele pe care le-a produs în istorie, Isus a trăit viaţa cea mai influentă din câte s-au trăit vreodată pe această planetă. Şi această influenţă pare a fi în continuă creştere".Ernest Renan făcea următoarea observaţie: „Isus a fost cel mai măreţ geniu religios care a trăit vreodată. Frumuseţea Lui este eternă şi domnia Lui nu va avea sfârşit. Isus este unic în toate privinţele şi nimic nu poate fi asemănat cu El. Întreaga istorie este de neconceput fără Cristos". "
Ca sa spui ca Iisus nu a existat ar trebui sa negi de asemenea existenta altor figuri istorice ca Platon,Aristotel,Iulius Cezar sau mai stiu eu cine. Gandindu-ne numai la cat de mult a influentat Iisus lumea.( Chiar datele la istorie se scriu cu "I.H" / "D.H" . ) , e greu sa negi ca o asemenea persoana nu a existat.
Chiar din Biblie poti dovedi ca Iisus a existat. Profetiile mesianice s-au indeplinit in cele mai mici detalii. De exemplu,in Matei vedem scrise citate din cartile profetice cu privire la Iisus ( de genul "Dupa ce L-au rastignit, I-au impartit hainele intre ei, tragand la sorti, pentru ca sa se implineasca ce fusese vestit prin prorocul care zice: "Si-au impartit hainele Mele intre ei, si pentru camasa Mea au tras la sorti." (Matei 27:35) .
Si acum o sa zici "Dar o revista cu Spider Man nu dovedeste ca el exista". Pai,dragul meu,Spider Man nu a influentat pe nimeni. Spider Man e doar o poveste,Iisus e real.
Multi neaga autenticitatea Bibliei. Nu vreau sa ma intind mai mult decat trebuie,dar o sa aduc cateva argumente pentru care Biblia e un document veridic. In primul rand,cu cat un document istoric are mai multe copii,cu atat poti compara mai usor copiile cu originalul. Iar Biblia are mii de copii,mai mult decat o multime de alte documente istorice. "Cantitatea materialelor Noului Testament este stanjenitor de multa in comparatie cu alte opere din antichitate"- Metzger
Teologul evreu Jacob Klausner spune : "Daca istoria lui Alexandru sau cea a lui Cezar ar fi sprijinita de asemenea surse antice cum sunt cele care sprijina istoria Evangheliilor,nu am avea niciun fel de indoiala cu privire la ele."
"Sir Frederic Kenyon,care a fost directorul si bibliotecarul principal al Muzeului Britanic si a carui autoritate in materie de manuscrise antice este greu de egalat,trage urmatoarea concluzie : "Prin urmare,intervalul cuprins intre data compozitiei originale si cele mai vechi dovezi existente devine atat de mic incat este de fapt nesemnificativ,si astfel este complet inlaturata sursa oricarei indoieli cu privire la faptul ca Scripturile au ajuns la noi in general asa cum au fost scrise.Atat autenticitatea,cat si integritatea generala a cartilor Noului Testament pot fi privite ca fiind in cele din urma stabilite".
CITEȘTI
Ziua in care Iisus m-a salvat
SpiritualAceasta nu este o carte despre religie.Aici pur si simplu va voi povesti cate putin din experientele mele cu Dumnezeu(daca as povesti tot ce experimentez in fiecare zi in calatoria mea spirituala alaturi de El ,mi-ar lua toata viata sa scriu aceasta...