Legalism si libertinaj

122 11 34
                                    

Sunt foarte mulți care duc creștinismul la extrem. Pe de o parte sunt cei care susțin că orice lucru mărunt este păcat. Lucruri precum machiatul,nepurtarea baticului în biserică,muzica rock care nu exprimă un mesaj urat (ba unele chiar transmit un mesaj pozitiv,doar ai grijă ce asculți), purtarea cerceilor în ureche,etc. Nicăieri în Biblie nu găsim cum că machiajul,de exemplu,ar fi păcat. Într-adevăr,Petru încurajează fetele să își dezvolte mai degrabă latura spirituală,să nu își pună încrederea în machiaj și frumusețea fizică. De ce? Pentru că frumusețea fizică e trecătoare. Pentru că mai mult decât fizicul contează să ai un suflet frumos.
Traducerea lui Cornilescu sună așa "Podoaba voastră să nu fie podoaba de afară, care stă în împletitura părului, în purtarea de scule de aur sau în îmbrăcarea hainelor, ci să fie omul ascuns al inimii, în curăţia nepieritoare a unui duh blând și liniștit, care este de mare preţ înaintea lui Dumnezeu."(1 Petru‬ ‭3:3-4‬). Deși versetele sunt destul de clare,le provoacă confuzie unora. Petru nu interzice lucrurile astea,ci arată ce este mai important: frumusețea interioară.
Traducerea BVA cu care eu m-am împrietenit foarte bine pentru că are o traducere și mai ușoară,spune așa "„Să nu considerați că frumusețea exterioară este decisivă în acest scop. Deși ea este amplificată prin aranjarea părului în diferite moduri de împletire a lui, prin purtarea podoabelor din aur și a hainelor frumoase, lucrul care va conta în acest caz, va fi frumusețea voastră interioară. Ea se evidențiază printr-o atitudine constantă a unui spirit blând și liniștit; iar Dumnezeu apreciază acest lucru ca fiind ceva foarte valoros."(1 Petru‬ ‭3:3-4‬)‬‬
Sper că acum e clar ce vrea să spună versetul.
Sunt foarte mulți cei care nu poartă cercei,nu se machiază,dar înăuntru sunt morți din punct de vedere spiritual. Nu îi judec pe cei care nu se machiază sau nu poartă cercei,sub nicio formă! Spun doar că degeaba ții regulile astea dacă inima ta e departe de El. Da,există oameni care întocmai ca fariseii,pun povare grele pe umerii oamenilor și țin de niște reguli omenești,dar nu Îl au pe Dumnezeu. Isaia a profețit astfel "„Domnul zice: „Când se apropie de Mine poporul acesta, Mă cinstește cu gura și cu buzele, dar inima lui este departe de Mine și frica pe care o are de Mine nu este decât o învăţătură de datină omenească."(Isaia‬ ‭29:13‬ ‭VDC‬‬) / „Stăpânul a zis: «Acest popor se apropie de Mine numai cu gura și Mă onorează doar cu buzele; dar inima lui este departe de Mine! Frica pe care o are față de Mine este demonstrată doar prin respectarea unei porunci omenești care a fost memorată."(Isaia‬ ‭29:13‬ ‭BVA‬‬).
Asta dovedește că oamenii de genul nu au o relație autentică cu Dumnezeu,ci religie. Nu,nu mă refer la cei care aleg să nu poarte lucrurile astea. Mă refer la cei care se cred superiori pentru că îndeplinesc porunci omenești și îi condamnă pe cei care nu le fac.

Pe de altă parte,sunt cei care sunt indulgenți cu păcatul. Ei gândesc "Pot să fac un mic păcat,mă iartă Dumnezeu". Nu! Prin această afirmație e ca și cum ți-ai bate joc de harul lui Dumnezeu! Nu înțelegi,omule,ce a îndurat Dumnezeu pentru tine? Nu înțelegi prețul plătit de Iisus pentru tine? Cum poți spune "Pot să păcătuiesc,fiindcă sunt sub har" ? Gândind așa,îți bați joc de Cel care a suferit cumplit pentru a ta mântuire. Un creștin autentic urăște păcatul. Iar când păcătuiește,regreta si fuge la Dumnezeu să își ceară iertare.
„Nu fiți doar ascultători ai Cuvântului, înșelându-vă pe voi înșivă; ci puneți în practică învățăturile lui. Acela care ascultă dar nu face așa cum a auzit, seamănă cu un om care își privește fața în oglindă. După ce a plecat de la oglindă, uită ce i-a arătat ea despre el. Dar cel care studiază cu atenție și în mod perseverent legea perfectă care este Legea libertății, reținând conținutul ei pentru a-l pune în practica vieții, va fi un om fericit în tot ce face."(Iacov‬ ‭1:22-25‬ ‭BVA‬‬)

„Oricine rămâne în El, nu își mai trăiește viața în păcat. Acela în al cărui comportament păcatul este regula de viață, nu L-a văzut și nici nu L-a cunoscut (pe Cristos)."(1 Ioan‬ ‭3:6‬ ‭BVA‬‬)

Ziua in care Iisus m-a salvatUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum