Frica

323 12 19
                                    

Frica.. Sentimentul care ne tine legati in lanturi. Este atat de greu sa traiesti cu frica. Te mananca din interior ca un parazit. Nu te lasa sa te misti liber.
Stiu cum e pentru ca frica ma tinea inchisa. Dar cu ajutorul Lui Dumnezeu am reusit sa o inving. Chiar si acum mai apare uneori,ceea ce e normal,insa nu ma mai controleaza cum o facea odata. Inca ma lupt cu ea. Dar sunt mai puternica decat inainte.
M-am decis sa scriu cateva lucruri care sper sa te ajute,cititorule.
Inainte sa incep as vrea sa iti spun ca frica e un sentiment normal. Ma refer la cea care te ajuta sa supravietuiesti,cea care trezeste instinctul supravietuirii. De ex, atunci cand vezi pe cineva cu un pistol indreptat spre tine,e normal sa iti fie frica. Sau daca vezi un sarpe veninos  si ti-e frica sa te apropii de el. E normal.
Insa mai e o frica care nu este sanatoasa si te tortureaza. Frica aceea paralizanta. Acest tip de frica nu te lasa sa faci lucruri pe care Dumnezeu vrea sa le faci sau lucruri care iti sunt benefice.
Cred ca sunt cea mai fricoasa persoana pe care o cunosc. Ironia e ca numele meu inseamna " curaj". :))
Intr-o zi,m-am saturat sa las frica sa ma tina izolata in casa. I-am cerut ajutorul lui Dumnezeu,iar El m-a ajutat sa mi-o inving. Daca crezi ca sunt aici sa iti spun ca vei face frica sa dispara ca prin magie,ei bine.. te inseli..
Trebuie sa faci doua lucruri foarte importante : sa te rogi (atat pentru protectie cat si pentru curaj) si sa iti invingi frica(sa faci acel lucru de care ti-e frica - daca ti-e benefic si e voia lui Dumnezeu. De ex,daca ti-e frica de apa si tu nu stii sa inoti nu o sa te arunci in apa adanca ca sa iti " invingi" frica. Asta e prostesc)

Pe mine m-au ajutat cateva lucruri sa imi inving fricile. Am sa le impartasesc cu tine,draga cititorule.

Fii curajos si nu lasa frica sa te opreasca. Chiar daca ti-e frica,fa acel lucru (daca e in voia Lui) . Imagineaza-ti cate oportunitati poti pierde daca ti-e frica. Si de cele mai multe ori frica de un anumit lucru este mai rea decat lucrul in sine. Daca noi vom fi curajosi si vom face acel lucru de care ne este frica,vom descoperi ca acela nu este nici pe departe atat de rau pe cat credeam ca o sa fie.

Oricat de frica ti-ar fi,nu uita ca Dumnezeu e cu tine. Daca esti al Lui,nimic rau nu ti se va intampla daca nu ai nimic de invatat din acel lucru. Da,se intampla lucruri rele si celor iubiti de El,insa doar daca au ceva de invatat din acel lucru. Dar te asigur ca Dumnezeu nu e un batranel ce sta sus in cer si abia asteapta sa te pedepseasca cu evenimente neplacute.

Nu iti ascunde frica de El. Fii sincer cu tine si mai ales cu Dumnezeu. Cand imi e frica de ceva,Ii recunosc asta si imi cer scuze pentru credinta mea slaba. Uneori se intampla si lucruri rele,insa El e intotdeauna cu noi ca sa ne scape.

Daca lui Dumnezeu ii pasa pana si de pasarile cerului, imagineaza-ti cat de mult ii pasa de tine.
"Uitați-vă la păsări: ele nici nu seamănă, nici nu au campanii agricole de strângere și de depozitare a recoltei. Și totuși, Tatăl vostru ceresc le asigură hrana. Oare nu sunteți voi mai importanți decât ele?"
‭‭(Matei‬ ‭6:26‬ ‭BVA‬‬)

Scrie despre frica ta in jurnal. Scrisul ajuta. Pe mine m-a ajutat. Si nu uita sa Ii ceri ajutorul lui Dumnezeu.

Studiaza frica respectiva. De exemplu,daca ti-e frica de caini,incearca sa aflii lucruri despre ei,despre limbajul corpului lor. Nu stiu daca functioneaza in toate cazurile,dar de ce sa nu incerci? Mai ramai si cu lucruri interesante de aici :))

Uneori avem tendinta sa cautam adapost in om cand ne e frica. Eu de exemplu,stiu ca am facut-o. Ma gandeam ca daca vad un caine mare pe strada si e un om pe strada,nu o sa ma muste cainele. De parca i-ar fi rusine cainelui sa ma muste :))
Si am realizat ca greseam facand asta.
Dumnezeu e forta si refugiul meu. Nu omul.
Dumnezeu ma apara. Am vazut de atatea ori. Nu omul. Oamenii sunt limitati si slabi. Ei nu pot controla situatiile si circumstantele. Dar Dumnezeu e suveran.

Ziua in care Iisus m-a salvatUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum