POV Julie
Ik zat op de bank met een kommetje chips op mijn schoot een film te kijken. Meerbepaald een horrorfilm. Toen er een zombiemeisje opeens voor het beeld sprong, gilde ik het uit en mijn chips vielen op de grond. Waarom had ik dit nu ook weer opgezet? Geen idee. Maar nu wist wel zeker dat ik nu niet zou kunnen slapen. Mijn ma was niet thuis dus daar kon ik niet tegenaan kruipen.
Scarlett en Alya kon ik niet bellen, die waren naar een concert van Shawn Mendes. Ik wou ook mee, maar toen ik kaarten wou kopen waren ze allemaal uitverkocht. Dus besloot ik Jasper even te appen.
Julie
Jaspieeeeeee!
Heb je zin om langs te komen?
20.52uJasper
Nu nog?
20.54uJulie
Ja, eigenlijk heb ik een enge
film gekeken en mijn moeder
is niet thuis en ik voel me nu
niet meer veilig!
20.54uJasper
Aah, ik wachtte al op zo
een verklaring😉.
Ik ben er over tien minuutjes.
20.53uIk legde mijn mobiel weg en keek verder naar de film. Waarom wist ik niet. Het was precies of geesten zorgden ervoor dat ik de film niet afzette.
Na tien exact 10 minuten hoorde ik de deurbel gaan. Ik veerde uit de zetel en zwaaide de deur open. Jasper stond daar met een XL popcorn bak en had een scheve grijns op zijn gezicht. Maar bij Jasper stond die grijns hem wel.
'Voor als we nog een enge film kijken.' Ik rolde mijn ogen en liet hem binnen. Hij liep de woonkamer in en plofte op de bank. Intussen kende hij het bij mij thuis wel al. De film was ondertussen al afgelopen. Snel griste Jasper de afstandsbediening en zette een horrorfilm van 16+ op. 'Nee hé, jij wilt echt dat ik nachtmerries krijg ofzo.' Zuchtte ik en nam plaats naast hem op de bank.De film was nog maar 5 minuten bezig en ik zat mijn mijn gezicht al in Jasper zijn shirt omdat ik niet durfde kijken. 'Ik ga iets halen om te drinken, jij ook iets?' Vroeg ik zodat ik even niet naar het tv-beeld hoefde te staren. 'Ben je bang? Ooh Juultje toch...' Jammerde Jasper nep-ongerust. Ik gooide een kussen tegen zijn hoofd. Precies raak. Ik liep verder naar de keuken en nam twee glazen met cola. Ik ging terug naar de woonkamer en zo snel mogelijk de afstandsbediening en zette de film af. 'Hey! Het is niet omdat jij die film eng vindt, dat ik dat ook vind!' Ik giechelde even en zette "Frank en Frey" op. Sorry, maar ik hou nu eenmaal van Disney. Jasper sprak niet tegen en ik kroop tegen hem aan, wat me een veilig gevoel gaf. Na halverwege de film werden mijn ogen zwaarder, en ging ik op weg naar dromenland.
POV Jasper
In de helft van de film lag Julie te slapen. Ze lag met haar hoofd op mijn schoot en zag er schattig uit. Even later hoorde ik de deur toegaan. Het was Emilia, de moeder van Julie. Ze kwam binnen en keek me verbaasd aan en keek van mij naar Julie en van Julie naar mij. 'Ze kon niet tegen een enge film, ik moest haar natuurlijk weer komen redden.' Zei ik met een knipoog. Emilia lachte. 'Wil je blijven overnachten, Jasper?' Vroeg ze vriendelijk. 'Dat is heel vriendelijk, maar dat brengt toch een veel te grote last.' Antwoordde ik beleefd. 'Nee hoor, ik sta erop.' Zei ze streng-gespeeld. Emilia ging slapen en ik keek nog de film af met een slapende Julie op mijn schoot.
Als de film afgelopen was, nam ik Julie in bruidstijl op en liep met haar de trap op. Ik legde haar op haar bed en deed haar schoenen uit en legde het deken over haar heen. Ik kon het niet maken om bij haar in haar bed te kruipen dus ging maar in een kleine sofa liggen die in een hoek van de kamer stond. Ik trok nog mijn T-shirt uit en ging op de bank liggen. Julie lag nog steeds mooi te slapen.
Ik keek op mijn gsm. Het was half 11 s'avonds. Ik stuurde naar mijn moeder dat ik bij Nathan bleef slapen. Als ze wist dat ik bij een meisje was, zou ze beginnen flippen en de overbezorgde moeder uithangen. Ik legde mijn mobiel weg en staarde nog even naar het plafond. Na lange tijd viel ik in slaap.
Hey!
Ik heb 100 reads!
Voor mijn eerste boek vind ik dat toch een goed begin.
Dank je wel.
Xoxo
Silke♡
JE LEEST
Bully or Lover
Novela JuvenilJulie is 17 jaar en wordt gepest op school door Niels. Ze laat alles zomaar gebeuren tot Jasper in haar leven stapt. Langzaam komen Jasper en Julie steeds dichter bij elkaar. Tot Niels zich ermee moeit. Voor wie zal Julie kiezen? Het is mijn eerste...