Aishah Hani termenung seorang diri di luar taman mini rumahnya. Dia menscroll iphone nya dari atas ke bawah, takde apa yang menarik. Lalu dia meletakkan semula iphone nya di atas meja.
Ding Dong Ding Dong!
Aishah Hani beralih pandangan matanya kepada pintu pagar rumah. Dia ternampak seorang perempuan muda yang sedang berdiri diluar rumahnya sambil menekan loceng. Aishah Hani menekan butang remote , lalu pintu pagar dibuka luas secara automatik. Remaja itu berjalan mendekatkan dirinya dengan Aishah Hani. Senyuman yang manis sekali dilemparkan ke Aishah Hani. Aishah Hani memandang remaja itu dari atas kepala hingga ke kaki. Cantik! Putih! Seksi! Ade nampak macam gaya-gaya mix sikit. Perempuan itu hanya mengenakan baju tshirt putih yang ketat dan skirt pendek paras paha. Kalah si Aishah Hani itu..
" Aunty Seraa mana? " Tanya pemuda itu. " Dia keluar gi mall " Balas Aishah Hani. " Ohh gitu, btw kau sapa eh? Tak pernah tengok kau pun dekat sini. Orang gaji ke? " Pemuda itu terus duduk di kerusi sebelah Aishah Hani tanpa dipelawa duduk. " Ehh aku cili kang mulut kau ni. Ikut mak haji kau je nak cakap aku ni orang gaji " Aishah membuat muka menyampah. " Habis tu sapa? Isteri simpanan Uncle Aedam? " Tanya lagi si pemuda itu untuk memanaskan lagi hati Aishah Hani. " Dasar makcik bawang! Aku anak dia lah " Tengki Aishah. " Setahu aku , anak diorang lelaki " Ucap pemuda itu sambil memikir. " Ikut suka kau lah nak percaya ke tak. Kau ni sapa haa? " Ucap Aishah Hani. " Aku? Erin Shazrin. Jiran sebelah kau, btw apa nama kau eh? " Balas . " Aku Aishah Hani, panggil je Hani " Ucap Aishah Hani sambil tersengih. " Oh Hani, dah lah aku nak cau luu. Nanti bila free kita g club ? " Pelawa Erin Shazrin. " Haa On X On " Balas Aishah Hani.
Lalu Erin Shazrin keluar meninggalkan rumah itu sambil melambaikan tangannya kepada Aishah Hani. Aishah Hani membalas semula sambil tersenyum.
*************************"**********
YOU ARE READING
[H] MENGHITUNG DOSA
RandomDisebabkan harta atau mempunyai pangkat yang lebih tinggi manusia mula bersikap angkuh dan lupa daratan. Manusia juga berasa ingin hidup bebas tanpa batasan agama selepas memperoleh sesuatu yang menguntungkan. Mula lah membuat maksiat, tidak menutup...