BAB 20

80 12 0
                                    

Pada tepat jam lapan malam, kedengaran ketukan pintu tertalu-talu dari luar rumah. Datin Seraa membuka pintu rumahnya, lalu dia melemparkan senyuman kepada pemuda yang berada dihadapannya itu. " Laa kamu rupanya , masuklah dulu " Pelawa Datin Seraa. " Tq aunty " Erin Shazrin hanya tersenyum lalu menglangkah kakinya masuk ke dalam rumah Datin Seraa.

Erin melabuhkan punggungnya di atas sofa yang empuk itu. " Apa hajat kamu datang malam-malam begini? " Tanya Datin Seraa ingin kepastian tentang kehadiran Erin. " Tak boleh eh datang? Takpelah aunty rin minta diri dulu " Ucap Erin dengan penuh kecewa. " Ehh kamu ni, aunty tak halau pun. Cuma aunty pelik je, sblum tk prnh pulak rin dtang malam-malam " Terang Datin Seraa. Erin Shazrin tersenyum. " Rin datang nak pinjam anak aunty boleh? Untuk malam ni " Jelas Erin Shazrin . Datin Seraa terkejut. " Ehh kamu kenal ke anak aunty? " Tanya Datin Seraa. " Baru jee kenal petang tadi " Balas Erin. Datin Seraa hanya mengOookan saja.

" Apa tujuan kamu nak pinjam anak aunty? " Tanya lagi Datin Seraa. " Sajaa nak bawa dia jalan-jalan dekat sini. Waktu malam-malam baru best, angin sejuk jee " Balas Erin. " Kejap ehh aunty panggilkan dia " Ucap Datin Seraa.

Hani ! Hani ! Hani ! Aishah Hani ! Sayang turun ke bawah kejap, mama nak bagitahu satu perkara

Bergema suatu rumah dengan laungan. Aishah Hani yang terdengar namanya diseru oleh mamanya. Dia segera keluar dari biliknya.

" Ada apaa maa panggil hani? " Tanya Aishah Hani. " Pergi bersiap cepat! Kejap lagi rin nak bawa kamu jalan-jalan " Ucap Datin Seraa. " Serius ke ni? " Tanya Aishah dengan separuh gembira. Datin Seraa hanya menggangguk.

Aishah berlari ke biliknya untuk bersiap. Malangnya dia kehilangan idea untuk pemakaiannya. Yelahh pakaiannya semua t-shirt dan jeans je. Takde dress langsung. Lalu Aishah Hani mengutuskan untuk memakai t-shirt putih adidas dan jeans koyak. Agak hispter sedikit.

***********************************

[H] MENGHITUNG DOSAWhere stories live. Discover now