Sebulan kemudian berlalu..
Hani baru saja selesai membersihkan badannya. Dia pun keluar dari kamar mandi , dia menilik setiap wajahnya di cerminnya. Baru dia perasan ada seketul buah yang masak yang berdekatan dengan bibirnya.
SHITT! SIALL LAH.. JERAWAT NI.. TIME NI LAH KO NAK BERDEMPEK DEKAT MUKA AKU YANG PELOLES NI..
Terhamburlah berbagai-bagai carutan yang keluar dari mulutnya. Mulut tak ada insurans langsung. (Author cadangkan supaya Aishah Hani beli insurans nyawa, takut ada yang berdendam dengan mulutnya yang selalu menyakitkan hati orang.)
Aishah Hani menyelongkar almari pakaiannya. Dalam banyak-banyak dress , hanya dress ni lah menjadi pilihannya.
___________
YG HOLDING
YG Holding ialah syarikat papanya hani yang mengeluarkan produk makanan iaitu yogurt.
Hani berhentikan kereta audinya dihadapan pintu utama syarikat. Dia keluar dari perut keretanya, lalu dia berjalan ke arah salah satu pekerja yang menjaga kawasan parking dan dia menyerahkan kunci kereta kepada pekerja itu.
Lalu pekerja itu bergegas untuk menjalankan tugasnya.
......
Hani berjalan memasuk pintu utama dengan berlagak ala ala divanya, menarik perhatian mata orang untuk memandang gerak gerinya. Dengan agak bangganya, dia menyarung spek mata berwarna hitam dimukanya sambil berjalan ke arah lif.
Jalan punyalah jalan, dia terasa bahawa dirinya merempuh sesuatu benda yang agak tegap. Jantungnya mula berdegup laju. Dia sudah sedar bahawa dia terlanggar seseorang lelaki yang kacak seiras macam JIN BTS. Hahah
Hani mengangkat mukanya untuk melihat siapakah gegeranggan lelaki itu. Setelah dapat melihat, jantungnya makin ligat berdegup. OHH ADAKAH INI CINTA PANDANG PERTAMA?
Mata Hani tidak berkedip langsung. Lelaki berkot merah itu memetik jarinya di hadapan mukanya Hani. Hani tersedar daripada angan-angannya.
" HELLO CIK! MACAM MANA DENGAN KOT SAYA NI? DISEBABKAN CIK JALAN TAK PAKAI MATA, HABIS KOPI SAYA TUMPAH. " - Perli lelaki berkot merah itu.
" SORRY SAYA TAK PERASAN TADI. SORRY YEE " - Ucap Hani dengan beradabnya.
" SORRY SORRY, PERGILAH NAIK LORI. TAKDE TAKDE , GANTI RUGI TETAP HARUS DIJALANKAN. " Tegas lelaki itu lagi.
" NANTI SAYA GANTI KOT WARNA MERAH BALIK EH " - Balas Hani dengan tawar menawar.
" TAKNAK, SEBAGAI GANTI RUGINYA. AWAK BELANJA SAYA LUNCH SETIAP HARI SAMPAI 2 BULAN " - Uji lelaki itu.
" YE OKLAHH " Balas Hani dengan penuh sebal.
Lelaki berkot merah itu menghulurkan kad kenalannya kepada Hani. Dia membelek kad itu..
OHH, AZZIM SHAZWAN! NICE ..
TAPI PERANGAI CAM CILAKE LAGI, SURUH AKU BELANJA SETIAP HARI PULAK. KO INGAT KO SAPA? ANAK KEPADA CEO SYARIKAT NI? EEE , GO DIE ..
TAPI YANG PELIKNYA ANN, KENAPA JANTUNG AKU BERDEGUP LAJU SANGAT TADI. AKU ADA PENYAKIT JANTUNG KE? TAKLEH JADI NI, KENA JUMPA DOKTOR GAK..
***************************
Hi readers! Hehe ,author bosan ni. Disebabkan bosan, author belanja satu bab ni. Haha yang takbelah sebulan kemudian.. Sorry terpaksa percepatkan sebab taktahu nak cerita apa. Yeahh, kepulangan yang ditunggu²kan. AZZIM SHAZWAN.. Dah tahu kan sapa lelaki berkot merah tu? Kita saksikan kisah selanjutnya pada cuti deepavali yini. Agak-agak cenna reaksi dorang apabila dapat tahu tinggal sebumbung je.
YOU ARE READING
[H] MENGHITUNG DOSA
RandomDisebabkan harta atau mempunyai pangkat yang lebih tinggi manusia mula bersikap angkuh dan lupa daratan. Manusia juga berasa ingin hidup bebas tanpa batasan agama selepas memperoleh sesuatu yang menguntungkan. Mula lah membuat maksiat, tidak menutup...