Langzaam stond ik op en liep ik naar de logeerkamer.
"Lou? Is alles oké?" Vroeg ik zacht. Ik hoorde wat geschuifel en toen ging de deur open.
Louis stond in de deuropening en zag er zacht gezegd, slecht uit. Zijn ogen waren rood van het huilen, zijn wangen nog nat van de tranen, zijn schouders hingen naar beneden en hij staarde naar de grond.
Meteen zette ik een stap dichterbij en trok hem in een knuffel. "Wil je erover praten?" Vroeg ik twijfelend. Louis haalde zijn schouders op. Ik duwde hem zacht naar achteren en liep met hem naar het bed.
Ik pakte snel even mijn telefoon en stuurde Niall een berichtje of hij even thee kon zetten voor ons. Toen zette ik mijn telefoon uit en richtte ik mijn aandacht op Louis.
"Het is gewoon zo kut, Zayn.." mompelde hij. "Ik kom erachter dat mijn vriendin waar ik zo veel van hield, en nog steeds van houd, vreemdgaat en een dag later blijkt dat een van mijn beste vrienden me leuk vindt.. Wat moet ik nou met die info?"
Louis haalde zijn hand door zijn haar. Troostend wreef ik over zijn arm.
"Ik heb getwijfeld of ik hem leuk vond, weet je. Toen El zo vaak weg was en ik zo close was met Harry, twijfelde ik echt of wat ik voelde voor hem echt alleen maar vriendschap was. Ik weet het nog steeds niet, maar ik weet wel dat ik echt van El hield. Waarom moet alles zo fucked up zijn?"
Ik merkte dat Louis zich groot probeerde te houden. "Ik heb met Harry gepraat," mompelde ik. Meteen keek Louis op. "Wat zei hij?"
"Hij wilde dat ik aan je vroeg of je met hem wilde praten. Hij zei dat hij het begreep als je hem haat, maar dat hij je niet kwijt wil, friendzoned of niet."
Ineens werd er op de deur geklopt. Ohja, Niall zou thee zetten. Ik liep snel naar de deur en liet Niall binnen. "Hey Lou, gaat het weer een beetje?" Louis glimlachte lichtjes en knikte. Niall kwam bij ons zitten en keek mij even aan. "Liam is naar huis gegaan."
"Maar ehm, Lou," begon ik twijfelend. "Ik wil je niet pushen, maar wil je er misschien met Harry over praten?"
Louis keek me aan en pakte toen zijn glas thee. Hij sloeg zijn handen om het glas en zuchtte diep. "Ik weet het niet, Z. Ik wil hem echt niet kwijt, maar ik weet niet of ik het kan nu." Ik glimlachte naar hem. "Ik zal het tegen hem zeggen."
Louis knikte en keek weg. "Zayn," zei hij ineens zacht. "Hm?" "Kun je tegen hem zeggen dat ik hem mis en dat ik zo snel mogelijk met hem zal praten. Zodra het wat beter gaat, doe ik het.
Ik hou van hem Zayn. Misschien niet op dezelfde manier als hij van mij houdt, maar ik wil hem niet kwijt. Hij betekent teveel voor me."
JE LEEST
Picture In A Frame ~ L.S.
Fanfiction"Louis, hoe kom je aan die foto?" ~~~ Louis vond 4 jaar geleden een foto van een jongen. De jongen had altijd al iets bijzonders gehad, maar Louis had nooit verwacht dat de jongen heel zijn leven zou veranderen. Started: May 9th 2017 Finished: Novem...