Toen ik de volgende ochtend wakker werd, was het bed leeg. Eleanor was vroeg naar haar werk gegaan, alweer...
Ik zuchtte diep en stond op uit bed. Ik liep naar de kast, haalde er wat kleding uit en liep vervolgens naar de badkamer om te gaan douchen.
Ineens hoorde ik mijn telefoon gaan. Eleanor had een berichtje gestuurd.
ELEANOR: ik ben pas laat thuis vandaag. Wacht niet op mij voor het eten xx
Ik zuchtte diep. Dit was al de derde keer deze week dat Eleanor later thuis zou zijn. Ik begreep het wel, maar natuurlijk is het wel jammer. Ze had de laatste paar weken veel shoots en at daarom vaak met haar vriendinnen tussen de shoots door.
Ik liep de trap af en besloot Zayn te bellen, mijn beste vriend. Ik pakte mijn telefoon en klikte op het nummer. Na even wachten, nam Zayn op.
"Hey Lou, hoe is het?" Zei hij. Ik haalde mijn schouders op, ookal kon Zayn dat niet zien. "Ik heb geen idee. El vertelde gisteren over een fotograaf en op de een of andere manier deed hij me denken aan de jongen van de foto."
Ik had Zayn, vlak nadat we elkaar leerden kennen op de universiteit, de foto laten zien.
"En zoals gewoonlijk is El weg. Ze heeft vandaag weer een shoot en eet weer niet thuis."
Ik zuchtte diep. Hoe langer ik erover nadacht, hoe meer ik het gevoel kreeg dat Eleanor iets achterhield.
"Zullen we vanavond anders uitgaan?" Stelde Zayn voor. Meteen stemde ik in. Ik had afleiding nodig. "Ik ben om half acht bij jou. Zorg dat je klaar bent." En met die woorden hing Zayn op.
Ik haalde de foto van de jongen weer uit mijn portemonnee, iets wat ik vaak deed als ik gestrest was. De foto leek me te kalmeren. Waarom dat zo was, wist ik zelf eigenlijk ook niet.
Terwijl ik naar de foto keek, begon mijn maag te knorren. Ik had nog niks gegeten, dus liep ik naar de keuken om iets te eten voor mezelf te pakken. Ik pakte een broodje en deed er snel wat hagelslag op.
Ik liep naar de woonkamer en ging daar op de bank zitten. Verveeld scrolde ik door mijn telefoon. Mijn blik viel op een nieuwe foto van ImagesdeH.
3674 likes
ImagesdeH: Paris🗼
View all 3459 commentsIk klikte snel twee keer op het scherm en aarzelde toen even. Toen klikte ik op het spraakwolkje om iets te reageren.
Louist91: looks good. Next time, take me with you please :)
Toen legde ik mijn telefoon weg en at rustig mijn broodje op. Ik keek om me heen. Het huis waar Eleanor en ik woonden was best groot. Daarom was ik ook niet graag alleen thuis. Het huis was veel te groot om er in je eentje te zijn. Veel te groot en ongezellig. Met een zucht pakte ik mijn telefoon weer en stuurde ik een berichtje naar Zayn.
LOUIS: Zin om nu al langs te komen? Hou niet van alleen thuis zijn :/
Kort daarna stuurde Zayn een 'oké' terug. Ik glimlachte. Gelukkig was Zayn er om me bezig te houden, anders had ik me waarschijnlijk de hele dag verveeld.
Ineens kreeg ik een melding. Iemand had me genoemd in een reactie. Snel ging ik naar instagram om te kijken wie het was. Het was iemand die ik niet echt verwacht had.
ImagesdeH: of course ;) You wanna come over? @Louist91
Om te zeggen dat ik schrok, was nogal zacht uitgedrukt. Ik voelde me als een tienermeisje dat net een berichtje had gehad van haar idool. Mijn hart klopte snel en mijn ogen waren wijd open.
Toen kreeg ik een dm. Ook van H. 'Jezus,' dacht ik bij mezelf. 'Waarom reageer ik zo? Het is maar een fotograaf die toevallig redelijk bekend is.'
Ik klikte snel op de dm.
IMAGESDEH: Hi :)
LOUIST91: Heyy
IMAGESDEH: Dus je houdt van Parijs hé?
LOUIST91: Ja, ik ben er vroeger geweest en ik wilde altijd al een keer teruggaan. Ik vind het echt geweldig daar.
IMAGESDEH: Hetzelfde hier. Ik woon er best dicht bij, maar toch blijft het geweldig elke keer dat ik er kom.
LOUIST91: Waar woon je?
IMAGESDEH: Saint-Maurice. Ongeveer 20 minuten van Parijs vandaan.
LOUIST91: Klinkt leuk! Anyway, ik moet gaan. M'n beste vriend komt zo langs :)
IMAGESDEH: Bye Louis x
LOUIST91: Bye H :)
Met een grote grijns op mijn gezicht, legde ik mijn telefoon weg toen de deurbel ging. Ik liep naar de deur en deed open, om vervolgens tegen Zayn aangetrokken te worden.
"Hi Lou, hoe is het?" Vroeg Zayn vrolijk. "Goed, en met jou?" Antwoordde ik. Ik had nog steeds een grote grijns op mijn gezicht.
"Ook goed. Maar wat heb ik hier gemist? Waarom ben je zo vrolijk?" Vroeg Zayn met een knipoog. Ik lachte en liet Zayn het gesprek lezen met H.
"Ik weet het niet Zayn. Toen ik die foto zag, dacht ik echt even dat hij het was." Zayn keek me aan. "De jongen van de foto?" Twijfelend knikte ik. "Ik weet het niet. Hij heeft gewoon iets speciaals."
JE LEEST
Picture In A Frame ~ L.S.
Fanfiction"Louis, hoe kom je aan die foto?" ~~~ Louis vond 4 jaar geleden een foto van een jongen. De jongen had altijd al iets bijzonders gehad, maar Louis had nooit verwacht dat de jongen heel zijn leven zou veranderen. Started: May 9th 2017 Finished: Novem...