"Ik heb een vriend, Lou."
------------------Pov Louis-----------------
Ik glimlachte naar hem. "Gefeliciteerd, Haz." De glimlach was duidelijk gemaakt, maar Harry merkte het niet.
Harry keek me aan. Hij keek echter niet zo blij als ik verwacht had. Hij heeft een vriend, dat is toch goed nieuws?
"Haz, ik meen het. Dat ik je misschien leuk vind, betekent niet dat ik niet blij voor je ben. Je verdient het gelukkig met hem te zijn."
Harry richtte zijn blik op de grond. "Dat is het punt. Ik kan niet gelukkig zijn met hem, wetend dat er een kans is dat jij mij leuk vind."
Twijfelend speelde ik met de ringen rond Harry's vingers. "Haz, het is oké. Ik wil dat je gelukkig bent. Is dat met hem? Oké, dat is dan maar zo. Ik kom er echt wel overheen. Het is niet dat ik je helemaal kwijt ben. Je bent en blijft mijn beste vriend."
Harry trok zijn hand los en sloeg zijn armen stevig om mijn schouders heen. "Ik hou van je, Lou," mompelde Harry zo zacht, dat ik denk dat het niet de bedoeling was dat ik het hoorde.
"Zullen we een film kijken?" Harry knikte en liep richting de tv, waar een grote stapel films naast lag. "Welke wil je? It?" Harry grinnikte. Twijfelend knikte ik. "Oké."
Harry deed de film in de dvd-speler en kwam weer naast me zitten. "Heb je hem al eens gezien?" Vroeg Harry. Ik schudde mijn hoofd.
--------------------------------------------------
Halverwege de film keek Harry naar mij. Ik zat dicht tegen hem aan met een kussen voor mijn gezicht.
"Aw Lou, vind je hem echt zo eng?" Ik knikte, mijn stem vertrouwde ik niet. Harry zette de film snel op pauze en klopte op zijn schoot, als teken dat ik daar moest gaan zitten. Ik ging zijwaarts zitten, zodat mijn voeten nog op de bank lagen en Harry sloeg meteen zijn armen stevig om mijn heupen. Ik leunde tegen Harry's borst aan.
"Wil je de film nog afkijken?" Vroeg Harry zacht. Ik knikte. Harry startte de film weer. Ineens voelde ik heel zacht een kusje tegen mijn schouder.
Ineens was er weer een eng stukje in de film. Snel verborg ik mijn gezicht in Harry's nek. Zo kon ik ook mooi verbergen dat ik aan het blozen was. Ik sloot mijn ogen en merkte dat ik na een paar minuten in slaap viel.
------------------Pov Harry----------------
Vertederd keek ik naar Louis die nu sliep. Ik haalde mijn hand voorzichtig door zijn haar, bang om hem wakker te maken. "Ik hou van je, Lou." Ik zuchtte diep.
Ik keek naar de tv en zag dat de film inmiddels afgelopen was. Ik pakte de afstandsbediening en zette de tv uit. Toen tilde ik Louis op en droeg ik hem naar boven. Ik trapte zacht tegen de deur van de logeerkamer zodat ik Louis daar neer kon leggen.
Toen pakte ik mijn telefoon en stuurde ik Gemma een berichtje.
HARRY: Louis is in slaap gevallen. We liggen in de logeerkamer. Je kan weer komen hoor.
GEMMA: Okay, zie je zo x
Ik glimlachte en keek of ik nog andere berichten had.
DANIEL: Welterusten Haz. Ik hoop dat het gezellig was met Louis. Morgen samen lunchen? Hou van je xx
HARRY: Trusten Dan. Is goed xx
Ik zuchtte diep en ging toen naast Louis liggen. Ik sloeg mijn arm om Louis' middel en drukte zacht een kusje in zijn nek. "Welterusten Lou."
JE LEEST
Picture In A Frame ~ L.S.
Fanfiction"Louis, hoe kom je aan die foto?" ~~~ Louis vond 4 jaar geleden een foto van een jongen. De jongen had altijd al iets bijzonders gehad, maar Louis had nooit verwacht dat de jongen heel zijn leven zou veranderen. Started: May 9th 2017 Finished: Novem...