Bu Gün Bayram, Erken Kalkın Çocuklar

19K 1.6K 359
                                    

Eve girdiğimde, üzerimdeki kıyafetleri yırtarak çıkaracak haldeydim....Hava o kadar sıcak ki, benim gibi sıcak sever olanlar bile klimalı yerlere sığınmış, sokaklarda in cin top oynuyor...

Bizim evin klimaları genelde eskimoları kıskandıracak devirde çalışır, ama bu gün nedense klimalar kapalı, teras kapısı sonuna kadar açık....Çantamı ve ayakkabılarımı attığım gibi terasa koşturdum, bu olağanüstü durumun sebebini öğrenmem lazım...

Yasemen'i demir parmaklıklı ve sık tel örgülü bir kafesin önünde, sansi'yi beslerken buldum....

_Aaaa Bu neden burada? Taburcu mu oldu..

Yasemen başka ne yapacağını bilemezmiş gibi derin bir nefes aldı...

_Veteriner bizi kovdu...Zehra anne refakatçi olarak kalacağım diye tutturunca, kadın "alın artık evinizde bakın" dedi..Kafesi elimize tutuşturuverdi....

Sansi kafesin bir köşesine sinmişti..Hayvan alışık olmadığı ortamdan rahatsız, her an tehlikeye maruz kalacakmış gibi tetikteydi...Ne çektin be sansi......

Evimize geldiği geceyi hatırlayınca, yine gülme krizlerine girdim.....

*************************************

Salondan gelen konuşma sesleri uykumu böldüğünde, saat gecenin dördünü gösteriyordu..Yüreğim ağzımda koşarken, kime ne oldu acaba diye meraktan ölecek haldeydim...Her şeye hazırlıklıydım ama ağlayıp dövünen Zehra anneyi, sargılar içinde ki kocaman bir fareyi Ömer'e vermeye çalışırken görmeyi hiç ummuyordum..Yasemen uyku mahmuru gözlerini hayvandan hiç ayırmıyordu...

_Al bunu Ömer efe, hastane mastane buluvee bi yer, eyi etsinlee...Yoksa atçem gendimi terastan aşşaaa....

Ömer kadını sakinleştirmeye çalışıyordu ama, garibim ne yapacağını anlamamıştı ki...

_Ana gecenin bu vakti veterineri nereden bulayım? Sen bu sansarı öldürmeye uğraşmıyor muydun? Neden bu halde burada bu hayvan?

_Ne bilem len ben böyle olcaanı, yüreem kopuyoo....O muhtaa vaa ya, onu elime geçiriverem o tuzaa gafasını sokuveecem görüü o...Hayvan sıkışıveemiş, bi bağııdı valla ciğelerim pare pare elime düşcek sandım....Aldım pansumen ettim, gaptım geldim....

Parmağımı ısırmasam deli kahkaha atacağım, ama korkudan gık diyemiyorum...Ah be ana, sen kim hayvanı tuzaklayıp öldürmek kim? Bir de gazlı bezle sarmış hayvanın ön bacaklarını...

Ömer çaresiz gözlerle sansara bakıp kaldı..Baygın sansar Zehra annenin kollarında upuzun yatıyor, Yasemen hala tepkisiz..

_Yasemen sen köpeği götürdüğün veterineri ara, acil durum var de....Belki insafa gelir de kliniği açmaya razı olur....

Yasemen babasına baktı....

_Aaaa! Gerçek mi bu? Ben rüya görüyorum sanıyordum...

Eh! bu saatten sonra kim tutar beni? Suratımı kanepenin yastığına gömüp, bastım kahkahayı...

Veteriner bulundu, sansar tedavi altına alındı....Ama Zehra anneyi sakinleştirmek ne mümkün? "Bu hayvancık eyi olmadı mı, beni öldü belleyin" diye dövünüp durdu..Ömer en sonunda dayanamadı..

_İyi de ana, tuzağı kurarken ne olacak sanıyordun? Buhar olup uçacak değildi ya!

_Sen sus, heç gonuşuveeme....O gadaa mesaj çekipdurun, insan ana yapma demez mi?

Hepimiz pijamalarla sansiden gelecek iyi haberleri beklerken, Ömer ellerini saçlarının arasına daldırdı...

_Ben.....Senin...Sansarı..... öldürmek istediğini........... zannediyordum.....Neden yapma diyeyim ki?

Peri TozuHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin