"Jeg synes vi skal starte med Maria" siger hun. Jeg går op til tavlen. "Øhm altså jeg har valgt ikke at lavet en præsentation men forklare det i stedet for" siger jeg og kigger over på min lære. Hun nikker og smiler.
"Jeg har valgt emnet mobning fordi jeg ved at der er rigtig mange som bliver mobbet" siger jeg. "Alle tænker at folk har det helt fint men hvad med dem som bliver kaldt luder. Har de det fint. Nej det har de ikke" siger jeg og kigger rundt. Den største bitch i klassen rækker hånden op. Min lære peger ned på hende som et tegn på hun godt må sige noget.
"Hvordan ved du at de har det sådan" spørger hun og tror jeg ikke kan svare. "Fordi jeg har oplevet det. Jeg er blevet kaldt so, luder, ko, klam, grim, ulækker, fuckgirl og mange andre ting" svarer jeg og kigger ned på hende. Hun sender mig dræber øjne. "Jeg ved hvordan det er. Jeg har oplevet det" siger jeg. "Er jeg stolt af det. Nej det er jeg ikke" svarer jeg.
Marcus rækker hånden op. Læreren peger på ham. "Men hvorfor har du ikke sagt noget. Du ved da at VI drenge gerne vil hjælpe dig" siger han og lægger tryk på vi. "Kan vi ikke tage den bagefter" spørger jeg. Han nikker.
"Jeg elsker alle og tænker at de har noget godt i sig men det er ikke alle der vil vise det" siger jeg og sætter min ned på min plads. "Meget interessant Maria" siger vores lære og smiler. Klokken ringer og vi får frikvarter.
Jeg går udenfor og sætter mig på en bænk. "Maria hvad handlede det om" spørger Marcus som sætter sig ned ved siden af mig. Jeg kigger på ham. "Du gad slet ikke være sammen med Martinus og jeg i sommerferien" siger Marcus skuffet. "Marcus det var ikke fordi jeg ikke ville men fordi jeg ikke måtte. Min far er bange for at jeg bliver kærester med jer og hvis det sker går han amok" svarer jeg. Han kigger overrasket på mig. "Maria hvad har du da sagt til din far" spørger Marcus. "Han læste min dagbog. Han ved alt det jeg har skrevet deri" svarer jeg stille. "Hvad havde du skrevet" spørger Marcus. "Jeg havde skrevet hvem jeg kan lide og hvem jeg vil være sammen med" svarer jeg og kigger på ham.