<20>

503 13 1
                                    

p.o.v Lily

De volgende dag word ik zo vrolijk wakker. Ik ben alleen zo bang dat Liam het niks vind. Ik weet dat ik niet zo onzeker moet zijn, maar ik wil hem gewoon zo graag blij maken.

Ik stap uit mijn bed en kom op de gang Harry tegen. 'ga je snel omkleden. Dan gaan we samen de ketting ophalen' zegt Harry. Zoals Harry vraagt kleed ik me snel om en eet wat. Daarna stap ik samen met Harry in de auto.

We hoeven niet lang te rijden of Harry parkeert de auto al. Samen stappen we uit. Harry pakt mijn hand en zo lopen we naar binnen. Daar zie ik een wat oudere man staan. Hij ziet er wel aardig uit.

'hee Rico' begroet Harry hem. 'hee Harry' antwoord hij terug. 'dit is Lily. Liam zijn dochtertje' stelt Harry me voor. 'hee Lily. Ik ben Rico' stelt hij zichzelf voor. 'kom maar mee. De foto zit er ook al in' zegt Rico.

Harry en ik lopen samen achter Rico aan. We komen aan bij een ruimte waar veel sieraden hangen. Rico pakt een kettinkje in de vorm van een hartje. Ik pak het kettinkje over en kijk er verbijsterd naar.

Het is zo mooi. Je ziet duidelijk dat er op de voorkant is gegraveerd , 'beste papa van de wereld'. Ik weet zeker dat Liam daar blij mee is. Ik open het kettinkje en zie dan een foto van Liam en mij waar we heel leuk samen op staan. We trekken beide een gekke bek op de foto en hebben een grote glimlach op.

Aan de andere kant zit ook nog een foto waar ik op Liam zijn rug zit. We staan er beide goed en leuk op. 'dit is zo mooi' zeg ik, kijkend naar Rico. 'zo erg bedankt' bedank ik hem. 'niets te danken hoor. Het is mijn werk' antwoord hij.

We nemen afscheid van Rico en gaan dan snel weer naar huis. Thuis aangekomen ligt de hele gang onder ballonen wat me laat lachen. We lopen door en zien daar Niall, Louis en Liam op de bank zitten.

'heey. waar waren jullie naartoe' vraagt Liam gelijk. 'Daddy direction was een beetje bezorgd' zegt Louis lachend. 'we waren even buiten wandelen' zeg ik. Harry knikt. We gaan erbij zitten op de dag en zo begint het feest.

Tot dat we de cadeautjes gaan doen. Ik ben nog best wel zenuwachtig. Ik ben gewoon zo bang dat hij het niet mooi vind.

Na een paar cadeautjes ben ik aan de beurt. Met trillende handen geef ik hem het doosje. 'rustig maar Lily. Ik ben blij met elk cadeautje' stelt Liam me gerust. 'dadelijk stel ik je teleur door het cadeautje' zeg ik. 'niet zo onzeker' zegt Liam.

Hij maakt het doosje open en haalt de ketting eruit. hij kijkt er goed naar en langzaam zie je tranen in zijn ogen komen. 'je kan hem ook nog open maken' zeg ik. Hij maakt hem open en vanaf dan lopen de tranen over zijn wangen. Hij trekt me in een knuffel en houd me stevig vast.

'meen je wat er op het kettinkje staat' vraagt Liam snikkend. 'zeker wel. Zelfs mijn eigen vader kan niet tegen jou op' zeg ik. Sorry papa als je dit hoort. Mijn eigen vader was wel heel goed, maar Liam heeft me meegenomen van de straat en heeft me toen opgevoed alsof hij me al jaren kent. Ik vind dat knap van hem. En ik ben blij dat ik met hem ben meegegaan.

Zachtjes hoor je Liam snikken. Ik voel de tranen op mijn shirt komen. 'ik ben zo blij met dit cadeautje. Nu weet ik eindelijk of je me een goede vader vind. Ik dacht altijd dat je me echt een flut vader vond' zegt Liam snikkend. 'heb ik nooit gevonden' antwoord ik.

Langzaam laat hij me weer los. Ik kijk in zijn ogen en zie dat ze helemaal rood zijn. 'zal ik hem omdoen' vraagt Niall aan Liam. Liam knikt gelijk. Niall doet de ketting bij Liam om en dan gaan ze weer verder met cadeautjes geven.

Harry pakt een briefje achter zijn rug vandaan en geeft die dan aan Liam. Ik ben nieuwsgierig wat er op het briefje staat. Opeens valt Liam zijn mond open. 'dit wil ik super graag' zegt Liam. 'wat staat er op het briefje' vraag ik aan Liam.

'we gaan morgen een kindje adopteren. Daarna gaan we wel gelijk naar de opa's en oma's' zegt Liam. 'ik krijg een zusje' zeg ik springend. 'wil je graag een zusje dan, of een broertje' vraagt Liam. 'een zusje' zeg ik. Liam geeft Harry een knuffel.

Aan het eind van de dag heeft Liam een mega glimlach op zijn gezicht. Ook hebben we de koffers ingepakt voor morgen. Mijn knuffel ligt boven op zodat ik hem morgen gewoon vast kan houden inverplaats dat die in een koffer moet zitten.

'ik had niks mooiers kunnen wensen Lily' zegt Liam. 'ik was zo bang dat je een ketting meisjesachtig zou vinden' geef ik toe. 'natuurlijk niet. Ik draag wel vaker kettingen. En vooral deze voortaan' zegt Liam.

Aan het eind van de dag moet ik naar bed. Liam loopt mee en stopt me goed in. Hij geeft een kus op mijn voorhoofd en staat dan op. 'lekker slapen sweetheart' zegt Liam. 'lekker slapen papa' antwoord ik. Met een grote glimlach loopt hij de kamer uit. Niet snel daarna val ik in slaap.

De volgende ochtend wordt ik wakker van iemand die me door elkaar schud. 'liefje, wakker worden. We gaan een meisje adopteren' hoor ik Liam fluisteren.

Gelijk gaan mijn ogen open. Ik vind het zo leuk dat ik een zusje krijg. 'goede morgen slaper' zegt Liam als hij ziet dat ik wakker ben. 'ik heb er zo veel zin in' zeg ik enthousiast. 'ik ook lieverd' antwoord Liam.

Samen met Liam doe ik mijn ochtendroutine waarna ik samen met Liam voor het weeshuis sta. Liam belt aan en gelijk gaat de deur open. Er staat een lieve vrouw in de deuropening.

'hallo meneer Payne. Welkom bij mijn weeshuis' zegt de vrouw. Ze laat ons binnen, waarna ik mijn ogen uitkijk. Het ziet er vrolijk uit hier en het is echt heel erg groot.

'wilt u een jongen of een meisje' vraagt de vrouw. 'ik zou graag een meisje willen' antwoord Liam. De vrouw loopt ergens naartoe en drukt dan ergens op waarna er allemaal kinderen naar beneden komen lopen ze zijn van alle leeftijden.

Liam pakt mijn hand en trekt me langzaam voort naar al de kinderen. Ze zien er allemaal heel lief uit. Toch zie ik een meisje die me aanspreekt. Ze kijk naar beneden en is een van de weinige die niet helemaal tekeer gaat.

Ik laat Liam zijn hand los en ga dan naar het meisje toe. 'hallo' zeg ik als ik voor haar staat. Voorzichtig tilt ze haar hoofd op waarna ik in 2 helder blauwe ogen kijk. Net zo'n ogen als die van Niall. 'h-hallo' stottert ze.

'ben je bang van mij' vraag ik verbaast. Ze draait haar hoofd gelijk weer weg. 'hoe heet je' vraag ik haar. 'ik heet Summer' zegt ze zacht. 'ik heet Lily' antwoord ik. 'en hoe oud ben je' vraag ik. 'ik ben 8 jaar oud' antwoord Summer. 'ik vind je heel erg lief' zeg ik waarna ik naar Liam ga die met een meisje staat te praten. Ik vind Summer heel erg lief maar ze is wel wat stil.

'Papa, ik heb een heel lief meisje gezien' zeg ik terwijl ik aan zijn arm trek. 'wie dan' vraagt Liam. Ik trek Liam voort naar Summer toe. 'dit meisje heet Summer en is 8 jaar oud' vertel ik. 'hallo Summer. Zou je het leuk vinden als ik je zou adopteren' vraagt Liam. 'weet ik niet' zegt ze zacht.

'ik zal je niks doen hoor Summer. Ik zal even met de begeleiding hier praten' zegt Liam. Hij pakt mijn hand en neemt me mee naar de vrouw die ons binnen liet. 'we hebben denk ik een keuze gemaakt' zegt Liam. 'oke' zegt de vrouw. 'jullie kunnen weer verder met jullie ding meiden' zegt de vrouw.  

( * _ * )

you found and adopt me ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu