<5>

877 27 8
                                    

p.o.v Lily

We hoeven nog niet aan te bellen of er word al opengedaan door een jongen met bruin haar. Het zit helemaal door de war. 'Liam' zegt de jongen blij. 'he Louis' antwoord Liam. 'wie heb je meegenomen' vraagt Louis die me raar aankijkt. 'dit is Lily' antwoord Liam. 'is het familie' vraagt Louis.

'nee. Dit meisje zat op de straat. Ze heeft geen ouders meer dus ga ik haar adopteren' zegt Liam enthousiast. 'bereid je maar voor op een preek van Simon dan' zegt Louis. Wie is Simon? 'kom dan gaan we verder naar binnen, dan kun je de rest van de jongens ontmoeten. Dat is dus Louis' zegt hij wijzend naar de jongen voor me.

'we stellen ons dadelijk wel even voor' zegt Liam terwijl we naar binnen lopen. In de woonkamer aangekomen zie ik nog 2 jongens zitten. 1 met krullen, en 1 met blond haar. Ze zien er wel aardig uit. 'die blonde jongen daar is Niall en die andere jongen is Harry' zegt Liam.

'Niall ziet er lief uit. Ik wil vrienden zijn met Niall' zeg ik. 'vraag het hem dadelijk maar, na het voorstelrondje' zegt Liam. 'jongens, ga even op de bank zitten dan kan ik jullie even voorstellen aan Lily. Ik ga haar adopteren' zegt Liam. Hij gaat op de bank zitten en ik ga er gelijk naast zitten. 'ze zijn heel lief hoor' zegt Liam nog tegen mij. 'ik wil beginnen' zegt Louis blij.

'nou ik ben Louis. Ik ben 21 jaar oud, houd van wortels en voetbal. Verder kan ik heel druk zijn' zegt Louis. 'nu wil ik' zegt Niall blij. 'ik ben Niall, 19 jaar oud. Ik houd van eten en van golf. Ik houd van grapjes en van druk doen. Ook kan ik wel een beetje voetballen' zegt Niall. Dan begint Harry met vertellen. 'ik ben Harry, 19 jaar. Ik houd wel van feesten en in de bakkerij werken. Verder heb ik geen vriendin' zegt Harry.

'nou en je weet al dat ik Liam ben en 19 ben. Ik moet deze gekke een beetje onder controle houden dus ik heb al wel wat ervaring met ouderschap. En ik ben heel bang voor lepels' legt Liam uit. 'nu mag jij vertellen' zegt Liam. ik bedenk wat ik wil vertellen.

'ik ben Lily, 8 jaar oud. Ik houd van eten, en gek doen. Ik kan heel druk zijn. Mijn ouders zijn dood gegaan maar ik weet niet waaraan. Ik haat het weeshuis daarom ben ik gevlucht toen ze me kwamen halen. En verder haat ik vliegen' zeg ik. 'echt een mix van Niall en Louis. Jongens. weten jullie zeker dat Nouis niks heeft gedaan' zegt Harry lachend.

Ik kijk hem raar aan. 'nee, niet wat ik weet' zegt Louis. 'wat gaan we doen' vraagt Louis terwijl hij aan het springen is. 'wacht, wie van ons vind je het liefst' vraagt Louis aan mij. Waar komt die vraag nou weer vandaan? 'Niall. ik wil beste vrienden met hem worden. Hij is heeel knap' zeg ik. Louis kijkt me bedroefd aan. Niall daarin tegen kijkt blij.

'kom hier dan, we zijn beste vrienden' zegt hij terwijl hij zijn armen spreid. Ik ren naar hem toe en kom in zijn armen terecht. Hij slaat zijn armen om me heen en knuffelt me dus. 'ik wil ook een knuffel' zegt Louis zielig. 'kom erbij dan' antwoord Niall. Gelijk rent Louis op ons af en knuffelt me.

'je hebt wel een heel schattig kindje uitgekozen om te adopteren Liam' zegt Niall. 'ik zal straks wel even naar het gemeentehuis gaan want op dit moment hoort ze nog in het weeshuis te zitten' zegt Liam. 'je doet me toch niet naar het weeshuis. Ik zal heel lief zijn' zeg ik bang. 'nee gekkie. Ik zal je niet naar het weeshuis doen. Ik ga juist zorgen dat je bij ons kan blijven' zegt Liam. 'jippie' zeg ik blij. 'ik pas dan op haar' schreeuwt Niall gelijk. 'Lily, dan moet je extra irritant doen want dan schreeuwt hij het voortaan niet meer' zegt Liam lachend.

Ik kijk met een grijns naar Niall. 'nee alsjeblieft heb genade' zegt Niall of dat hij dood gaat. Allemaal lachen we. 'ik zal dan maar even gaan' zegt Liam, terwijl hij opstaat. Je hoort de deur dicht gaan en gelijk draai ik me naar Niall toe. Ik ken ze echt super kort dus dit is best wel ongemakkelijk vind ik.

'Lily, zullen we je nieuwe papa eens een warm welkom geven' vraagt Niall met een grijns op zijn gezicht. Ik kijk hem niet begrijpend aan terwijl Louis en Harry beide zuchten. 'kom mee' zegt Niall terwijl hij mijn hand pakt.

Samen lopen we naar de keuken waar Niall pakt een zak. Hij opent de zak en er zitten allemaal lepels in. Liam was toch bang voor lepels? Oo nu snap ik het. Ik kijk Niall met een grijns aan.
'vrienden halen ook wel eens grapjes uit' zegt Niall. Samen lopen we naar boven, Liam zijn kamer in. Dat kan ik zien aan het naambordje op de deur. Met zijn 2e leggen we heel veel lepels op zijn bed. 'maar dadelijk is Liam bang' zeg ik. 'hij komt er wel overheen' antwoord Niall.

'maar dadelijk is hij boos op me' zeg ik bang. 'nergens voor nodig. Ik heb het verzonnen' antwoord Niall. 'jij bent echt heel lief voor me' zeg ik uit het niets. 'dat is ook de bedoeling' antwoord Niall.

Na dat we klaar zijn zetten we de zak met overige lepels in zijn badkamer. We geen elkaar nog een high- five en gaan dan naar beneden. We zitten een hele tijd beneden tot dat de deur open gaat. Liam komt blij naar binnen gerend. Hij moet de verantwoordelijke zijn? Dan wil ik niet weten hoe erg de rest is.

'het is gelukt' zegt hij blij. 'dus nu ben jij mijn papa' vraag ik. 'zeker wel' antwoord Liam. 'Oo ja, sorry Niall maar jij bent de 2de voogd. Voor als ik er niet ben of als ik dood ga' legt Liam uit. 'bedankt voor het vragen' mompelt Niall.

'wil je het niet dan' vraag ik zacht aan hem. 'jawel, maar hij had het even kunnen melden' zegt Niall een beetje mokkend. 'ik ga de papieren even weg leggen' zegt Liam.

Snel rent hij naar boven. Nu zullen we het dadelijk krijgen. Niall en ik kijken elkaar al lachend aan. 'kom hier zitten, ik bescherm je voor de volle laag' zegt Niall terwijl hij zijn armen spreid.

Ik ga in zijn armen liggen en wacht af. Na een paar seconden hoor je iemand heel hard schreeuwen en snelle voetstappen van de trap. 'Niall en Louis. Hoe vaak moet ik nog zeggen dat jullie moeten ophouden met die lepelgrapjes' zegt Liam boos.

Ik moet moeite doen om mijn lach in te houden. Niall houd het al niet meer en Louis kijkt beledigd naar Liam. 'ik deed helemaal niks. Je lieve dochtertje en haar beste vriend deden dit' zegt Louis wijzend naar ons. 'serieus. Lily en Niall. Niall je hebt echt een probleem, weet je. En Lily, jou laat ik gaan' zegt Liam. 'yes' zeg ik blij.

'wat ga je nu bij me doen' vraagt Niall uitdagend. 'als je me gaat uitdagen zet ik je dadelijk in een kleine ruimte' zegt Liam met een grijns. 'nee dat is echt zielig. Hij gaat zich dan echt niet goed voelen' verdedigd Louis hem gelijk. 'Nouis' zeg ik zacht. Niall en Louis kijken me gelijk met een rare blik aan. 'oke, ik laat ook Niall gaan' zegt Liam.

Na nog wat gepraat te hebben gaan we eten. Het is echt heel erg lekker. 'wie heeft er gekookt' vraag ik. Harry steekt zijn hand op. 'dit is echt lekker' zeg ik. 'bedankt' antwoord Harry. Na het eten doen we nog een spelletje en daarna moet ik naar bed.

Samen met Liam, die ik vanaf vandaag gewoon mijn papa is, loop ik naar boven. We lopen een kamer in waar niet veel staan. 'we hebben nog geen kamer voor je, die gaan we morgen maken' zegt Liam. 'maar nu ga je lekker slapen' zegt Liam terwijl ik in bed ga liggen. Hij geeft me nog een kus op mijn voorhoofd en gaat dan weg. Niet snel daarna val ik in slaap.

(*_*)

you found and adopt me ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu