<15>

611 21 1
                                    

p.o.v Lily

Zodra ook de 4de boterham op is zet ik het bordje weg. 'morgen hebben we een optreden. Ga je dan ook mee' vraagt Niall. 'natuurlijk' antwoord ik. 'gezellig' roept Louis hard achter mij. 'ik zit voor je' antwoord ik lachend.

Na nog een gezellige avond ga ik naar bed. Zodra ik in bed lig val ik niet lang daarna in slaap.

Ik word wakker van een lichtstraal op mijn gezicht. Vermoeid open ik mijn ogen en kijk ik naar de wekker die aangeeft dat het 11 uur is. Wow, ik heb lang geslapen. Ik stap mijn bed uit en ga naar beneden waar de rest van de jongens al zitten. 'goedemorgen' zeg ik slaperig. 'goedemorgen slaapkop' zegt Liam terug. 'was je zo moe' vraagt Harry. 'beetje maar' antwoord ik gapend.

Na nog een paar uur wakker worden en mijn ochtendroutine zit ik rond half 7 in het concertgebouw. Wel backstage natuurlijk. Veel mensen kennen me en dat zou niet goed aflopen. Het concert begint over een half uurtje. De jongens zijn nu aan het opwarmen en ik zit samen met Lou, hun stylist, in hun kleedkamer.

Na een kwartier komen ze terug. Ze hebben hun kleren al wel aan. Je hoort al super veel geschreeuw vanuit de zaal. Het zit volgens mij ook al bijna vol. Ze hebben bij dit optreden geen voorprogramma. Het is gewoon een tussendoor show.

Na een kwartier worden de jongens omhoog geschoten het podium op. Het gegil word oorverdovend. Samen met Lou sta ik aan de zijkant. Ze beginnen een lied te zingen. Na een paar liedjes beginnen ze met praten. Ik heb gehoord dat ze dat vaker doen.

Ze lezen wat tweets uit en dan hoor ik ineens mijn naam. Gelijk kijk ik de jongens aan.

'we zien dat veel van onze fans haat gaan sturen naar onze geadopteerde dochter. Dit is niet de bedoeling en vinden wij helemaal niet fijn. Dan hoef je jezelf niet eens een directioner te noemen. Dit geld alleen voor de mensen die haat hebben gestuurd. Het was op het nippertje of ze had anorexia omdat mensen stuurde dat ze dik was. Dit is niet de bedoeling en we willen dat het gewoon stopt. Haar twitter account is al verwijderd. We vertrouwen jullie er gewoon in dat jullie nu stoppen. Het is echt niet grappig en je krijgt er echt niet onze aandacht door. Alleen die van onze dochter die er kapot aan gaat' zegt Niall aan 1 stuk door.

Normaal maken ze praatjes maar dit vertelde ze echt heel serieus. Zodra Niall klaar is hoor je allemaal gejuich uit de zaal komen. Dan gaan ze weer verder met de liedjes.

Rond 9 uur zijn ze klaar en komen ze bezweet het podium af gerend. Zo snel als ik kan geef ik Niall een knuffel. 'bedankt' zeg ik zacht tegen hem. 'ze moeten gewoon stoppen en dit is het slimste om te doen' verteld Niall.

Allemaal gaan we de auto's in terug naar huis. In de auto ruikt het echt naar zweet. 'jullie ruiken naar zweet' zeg ik. 'ja we zweten allemaal ook heel erg' antwoord Harry.

Thuis aangekomen gaan gelijk alle jongens douche. Ik ga naar de woonkamer en zet de tv aan. Zodra iedereen weer beneden is zetten we het nieuws aan. Na even kijken, komen de hoofden van de jongens op tv. Gelijk kijken we aandachtig naar de tv.

'vandaag tijdens een concert van 1d kwam er een bijzondere wending aan het praatje. De boys van 1d namen het op voor hun geadopteerde dochter Lily. De dochter is pas sinds kort geadopteerd maar kreeg veel haat. Niall vroeg duidelijk te stoppen met haten omdat ze bijna anorexia had door mensen die zeiden dat ze te dik was. We vinden het goed van de jongens dat ze het hebben opgenomen voor Lily. Allemaal hopen we dat de fans zich er ook aan zullen houden. Ik vind het knap dat ze het zo openhartige hebben gezegd' verteld de nieuwslezer.

Na het bericht kijken de jongens elkaar verward aan. 'ze complimenteren jullie omdat jullie zo lief zijn voor mij' zeg ik. Gelijk beginnen ze te juichen. Na nog wat gek te hebben gedaan ga ik naar boven. Liam loopt met me mee en stopt me in. Na een tijdje val ik in slaap.

( * _ * )

you found and adopt me ✔Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu