Aku nk share story masa join camping pengakap tahun 1997, Masa tu darjah 6, sekarang aku dah 31 tahun. Tp kejadian ni mmg still fresh dalam otak aku.
Kalau nak diikutkan pada haritu ayah memang tanak langsung bagi aku join perkhemahan tu. Fullstop! Tp pujuk punya pujuk siap bawak kawan pegi rumah pujuk. Last-last ayah tewas ditangan anak perempuan dia.
Dengan gembiranya aku pegi pack semua keperluan yang perlu. Sebelum pergi ayah/mak pesan jaga mulut, jaga tingkah laku, jangan buat naya kat kawan-kawan dan sebagainya. Nak list mmg panjang.
Walaupun tempat yang aku nak pergi ni sekolah aku, camping kat padang bola. Perjalanan dari rumah ke sekolah 15 minit je kalau jalan kaki. Kalau naik basikal 5 minit, tu pun kalau xde anjing yang tunggu tepi jalan. Kalau ada anjing, mungkin 20 minit sebab kena kejar.Ayah/mak nak hantar tapi aku tak bagi sebab plan mmg nak naik basikal je dengan kawan2. Sampai kat sekolah memang banyak giler ahli-ahli pengakap yang join, bergabung dengan sekolah menengah.
Nak dijadikan cerita after daftar diri dan dibagi khemah. Aku dengan kawan2 yang lain (rose,natt & elly) pegi cari port terbaik. Dalam fikiran memasing dah pasang niat nak pacak khemah bawah pokok besar yang redup tu.
Memang rezeki kami dapat kawasan tu, ada jugak la budak2 lain termasuk senior sekolah menengah da siap pacak khemah. Ada sorang akak ni tiba2 datang ke khemah kami dan bisik dengan kami “hati-hati korang”. Aku tanya akak tu, pesal pulak nak hati-hati, tp akak tu picit pipi gebu aku dan blah camtu je dengan kawan dia sebab nk pegi mandi. Jam pun dah nak masuk pukul 6 petang. So kami cepat2 pacak khemah sebab nk mandi dan get ready ke surau sekolah. Nak maghribkan.
Selesai solat Maghrib/isyak dan ceramah. Cikgu Azmi buat pengumuman, minta semua pelajar siapkan diri dalam masa 20 minit dan berkumpul di lobi sekolah. Malam tu pukul 9.00malam kami semua pelajar dah berkumpul dan saling berkenalan.Yelahkan petang tadi sampai, semua tengah sibuk dengan urusan masing-masing, mana nak sempat shake-shake hand berkenalan. So program malam tu bermula dari sesi pengenalan guru-guru yang diberi amanah untuk menjaga kami sepanjang program perkhemahan berlangsung dan sedikit tentitif untuk rujukan kami sepanjang program camping tu nanti.
Masa semua pelajar tengah beronok-ronok berlagu ni kan. Ntah kenapa si rose tiba2 pelok lengan aku dan tunjuk atas atap. Aku pun pandanglah jugakkan. Kot2 burung ke, kucing sesat atas atap ke.
Masa ni memang dah meremang bulu tengkuk bila tengok “benda” tu, seriously cakap, aku nampak “dia” tengah statik je atas atap nak cakap berdiri pun tak, meniarap pun tak. Mmg tak boleh explain.
Aku pegi cuit kawan kat sebelah, si ronie, ronie pulak cuit amin. Cuit punya cuit satu barisan sedar benda tu, apalagi gelabahlah kami, yang barisan berhadapan dengan kami belum sedar lagi sbb masih seronok dengan lagu2 pengakap sambil bertepuk tangan, ada sorang cikgu ni perasan sebab tengok kami saling berpelok lengan dan berhimpit sambil tengok atas atap sekolah.Aku respek giler ngan cikgu2 ni, dorang cool je walaupun dorang sebenarnya pun takut macam kami. Cikgu ni pegi duduk dengan kami, kalau tak silap aku ada 7 orang cikgu masa tu duduk diantara murid2 yang dah start nak nangis.
Nak dijadikan cerita dah kenapa pulak “benda” ni pergi terbang ke arah atap yang bertentangan, so “dia” melimpas diruangan lobi tu. Turn murid2 berdepan dengan kami pulak nampak. “Benda” ni dok perati bebudak ni. Disebabkan kami dah takut yang sangat, si rose boleh pulak pegi jerit “hantuuuuuuuuu!! Lariiiiiii!” kuang hajaqqqq betuiiii..
kusss semangat aku yang duduk tepi dia. semua pelajar lari lintang pukang, yang tak tahu menahu pun lari jugak. Termasuk cikgu, terutamanya cikgu perempuan masa tu. Ada yang tak cukup tanah, dah jatuh bangun balik.
Memasing selamatkan diri masuk khemah dan zip khemah. Punya terketar2 aku masa ni mmg dalam kepala nak balik rumah nak call mak/ayah. Nyesal pulak tak dengar cakap ayah siang tadi.
Memang nangislah. Degil sangatkan. Hambekkk! Cikgu memasing pergi check budak2 kat khemah. Nasib baik malam tu xde budak yang kena histeria (bebudak zaman ni memang kuat). Cuma budak2 ketakutan dan nangis je banyak.
YOU ARE READING
Smiley CreepyPasta | Malay
HorrorAMARAN!! ORANG YG LEMAH SEMANGAT ATAU MENGANDUNG DISARANKAN JGN BACA !! +baca citer ni malam2 amat digalakkan +Do not COPYRIGHT +RABU DAN AHAD AUTHOR PUBLIC HOLIDAY 🙆♡ +ACTIVE NOW 💙 UPDATE IN PROGRESS ( MONDAY, TUESDAY, THURSDAY, FRIDAY AND SATURD...