Ελεύθερος Πλάγιος Λόγος

1K 20 0
                                    

Κάθε φορά που επισκεπτόμαστε τον κόσμο της μυθοπλασίας ερχόμαστε αντιμέτωποι με μοτίβα, τεχνικές και συγκεκριμένους τρόπους που ξετυλίγεται η πλοκή και καλούπια που αναπτύσσονται οι χαρακτήρες. Το να έχουμε υπ όψιν μας τα όσα μοτίβα συναντάμε σε ένα έργο μας βοηθά σαν αναγνώστες, στην καλύτερη κατανόηση και ανάλυση του έργου, αλλά και ως δημιουργούς, στην σωστή και δουλεμένη δημιουργία ενός έργου.

Αυτή τη φορά θα δούμε κάτι πιο σύντομο, πρακτικό και αρκετά ενδιαφέρον, τη χρήση του Ελεύθερου, Πλάγιου και Ελεύθερου Πλάγιου Λόγου στα κείμενα.

  Αυτή τη φορά θα δούμε κάτι πιο σύντομο, πρακτικό και αρκετά ενδιαφέρον, τη χρήση του Ελεύθερου, Πλάγιου και Ελεύθερου Πλάγιου Λόγου στα κείμενα

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

Όχι μόνο στη λογοτεχνία, στην πραγματική ζωή έρχονται στιγμές που πρέπει να μεταφέρουμε τα λόγια άλλων σε κάποιον. Ως αφηγητές λόγων, έχουμε διάφορους τρόπους να γνωστοποιήσουμε τα λόγια τρίτων, με τις πιο γνωστές τεχνικές να είναι ο Ελεύθερο Λόγος και ο Πλάγιος Λόγος.

Γνωστά σε όλους μας, από τα σχολικά μας χρόνια:

Ο Ελεύθερος Λόγος αφορά τη μεταφορά λόγων όπως ακριβώς ειπώθηκαν, μέσα σε εισαγωγικά.

Ο Πλάγιος Λόγος αφορά τη μεταφορά λόγων δια στόματος αφηγητή με μια δευτερεύουσα συνήθως πρόταση που αποδίδει το νόημα των ειπωμένων.

Ο Ελεύθερος Πλάγιος Λόγος είναι ένας συνδυασμός των δύο κατά κάποιον τρόπο, είναι μια ευέλικτη τεχνική που ίσως δύσκολα αναγνωρίζεται γιατί έχει πολλές λεπτές αποχρώσεις και χρήσεις. Συνήθως επιτυγχάνει μια αμφισημία και προσφέρει αφηγηματική ευελιξία σε σημαντικό βαθμό, καθώς μπορεί να δοθεί με τρόπο που δεν είναι ξεκάθαρο σε ποιόν ανήκουν οι απόψεις που εκφράζονται. Είναι σίγουρα ένα χρήσιμο εργαλείο για τους συγγραφείς.

Πριν πάω στα χαρακτηριστικά για την αναγνώρισή του θα δώσω ένα παράδειγμα, όλων των ειδών λόγου που αναφέρω στο κεφάλαιο ώστε να είναι όλα ξεκάθαρα.


Ελεύθερος Λόγος:

Ο Γιάννης μας πλησίασε. «Τον αγαπώ», μας ομολόγησε.

Πλάγιος Λόγος:

Ο Γιάννης μας πλησίασε και ομολόγησε ότι τον αγαπούσε.

Ελεύθερος Πλάγιος Λόγος:

Ο Γιάννης μας πλησίασε. Τον αγαπούσε.


Ο παρελθοντικός χρόνος σε συνδυασμό με το τρίτο πρόσωπο είναι δηλωτικά του Ελεύθερου Πλάγιου Λόγου. Επίσης, θα μπορούσε να περιέχει και ιδιώματα ή γνωρίσματα προφορικού λόγου ή που πηγάζουν από τον εκάστοτε χαρακτήρα/αφηγητή.

Πιστεύω το απλό παράδειγμα που έδωσα ήταν αρκετό για την κατανόηση των διαφορών και μαζί με την σύντομη θεωρητική προσέγγιση πιστεύω μπορείτε να σκεφτείτε παραδείγματα μετατροπών.

Έχετε γράψει κάτι που θα ταίριαζε καλύτερα δοσμένο σε Ελεύθερο Πλάγιο Λόγο;

Ποιο είδος πιστεύετε είναι το πιο χρήσιμο για τα κείμενά σας;




KείμενοAllexZis

Eπιμέλεια: jessykatt

Επεξεργασία Εικόνων: Athina_Far

Θεματοφύλακες Λόγω ΤεχνώνDonde viven las historias. Descúbrelo ahora