Ποιος είναι ο συγγραφέας;

58 11 1
                                    


   Αυτή η εβδομάδα είναι αφιερωμένη στην κατηγορία ChickLit .Άλλα πριν ξεκινήσουμε ας διαβάσουμε ένα πολύ ενδιαφέρον άρθρο για  τους  συγγραφείς. 


    Συγγραφέας εξ ορισμού είναι το πρόσωπο που χρησιμοποιεί τον γραπτό λόγο( τις λέξεις) για να γράψει ένα έργο με θέμα επιστημονικό, φιλοσοφικό, λογοτεχνικό, κλπ. Στις μέρες μας συγγραφέα συνήθως εννοούμε αυτόν που γράφει σε πεζό λόγο και όχι σε έμμετρο( ποιητικό) ένα κείμενο σχετικής έκτασης και είναι τυπωμένο στο χαρτί είτε έχει ηλεκτρονική μορφή.

«Το γράψιμο δεν είναι τίποτε άλλο από ένα κατευθυνόμενο όνειρο»

                                Jorge Luis Borges, 1899-1986, Αργεντινός συγγραφέας.


¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.


  Συγγραφείς όμως, δηλαδή αυτοί που γράφουν, δεν είναι μόνο οι πεζογράφοι αλλά και οι θεατρικοί συγγραφείς, οι ποιητές και όσοι υπακούουν στο έργο τους με συμβάσεις που διαφοροποιούν τον προφορικό λόγο με τον γραπτό λόγο στον οποίο ανήκει το έργο τους και αφορούν την εξωτερική του εμφάνιση, τη δομή του κειμένου, αλλά και το περιεχόμενό του.Και αφού λοιπόν προσπαθήσαμε να απαντήσουμε στην ερώτηση:


«Ποιος είναι ο συγγραφέας;»   


  Θα προσπαθήσουμε να ξεχωρίσουμε τι κάνει έναν συγγραφέα αυτό που είναι και θα εστιάσουμε την έρευνά μας στον μυθιστορηματικό συγγραφέα, μιας και θεωρώ πως τα κριτήρια αλλάζουν στον ποιητή, στον θεατρικό συγγραφέα, στον σεναριογράφο....

  Πολλοί είναι αυτοί που επιθυμούν να γίνουν συγγραφείς, άλλοι θεωρούν πως γεννήθηκαν με αυτό το ταλέντο και άλλοι, σαν φανατικοί αναγνώστες, αποφάσισαν πως ήρθε ο καιρός να γράψουν τη δική τους ιστορία. Όποιος κι αν είναι ο λόγος που κάποιος αποφασίζει να γράψει- ένα είναι σίγουρο- έχει μια ιστορία να μοιραστεί.

  Άρα έχει τον δημιουργικό τρόπο, το προνόμιο αν θέλετε, να μπορεί μια ιδέα του, φανταστική ή βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, να τη μετατρέψει σε κείμενο που θα ανήκει σε κάποιο λογοτεχνικό είδος, όπως το διήγημα, τη νουβέλα, το μυθιστόρημα.

  Ο συγγραφέας επηρεασμένος από την κουλτούρα του, την ηθική του, τη δεδομένη στιγμή που διανύει στη ζωή του, τις καταβολές του και την αισθητική του, αλλά και την αντίληψη του για θέματα θεμελιώδη, όπως η ζωή, ο άνθρωπος, η κοινωνία, η θρησκεία καταγράφει, αναλύει και εκφράζει τον εσωτερικό του κόσμο, αλλά και τον κόσμο που τον περιβάλει μέσα από φανταστικούς χαρακτήρες, τόπους και χρόνους. Το γράψιμο ξεδιπλώνεται στον καθένα ξεχωριστά και παρόλο που υπακούσει σε ορισμένες λογοτεχνικές νόρμες, έχει τη δική του σφραγίδα και αποτυπώνει τη δική του εσωτερικότητα. Αυτό σημαίνει πως κάθε βιβλίο είναι μοναδικό, έχει την δική του αξία και εξυπηρετεί τους σκοπούς για τους οποίους γράφτηκε.  



Συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του πολύ ενδιαφέροντος άρθρου που έχει δημοσιευθεί στους Θεματοφύλακες Λόγω Τεχνών στο link που υπάρχει στο σχόλιο εδώ και στον εξωτερικό σύνδεσμο!

Θεματοφύλακες Λόγω ΤεχνώνDonde viven las historias. Descúbrelo ahora