Αυτή η εβδομάδα είναι αφιερωμένη στην κατηγορία Μυστήριο /Τρόμου/ Θρίλερ με ιστορίες για ατρόμητους αναγνώστες.Παραθέτουμε ένα μικρο απόσπασμα από ένα άρθρο που σκοπό έχει να μας ενημερώσει για αυτήν την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα κατηγορία λογοτεχνίας .
Τα κύρια χαρακτηριστικά του είδους είναι ο τρόμος, είτε φυσικός είτε ψυχολογικός, η σκοτεινή ατμόσφαιρα, η μυστηριώδες πλοκή και, αν και όχι απαραίτητα, το υπερφυσικό στοιχείο. Σκοπός της είναι να ξεναγήσει τον αναγνώστη σε μονοπάτια πέραν των συνηθισμένων, να ξυπνήσει μέσα του το αρχέγονο συναίσθημα του φόβου και, εν τέλει,να τον οδηγήσει στην κάθαρση.
Ο φόβος γεννήθηκε από την άγνοια του αρχαίου ανθρώπου και λειτούργησε ως συμπληρωματικό στοιχείο αυτής της άγνοιας. Ότι ο αρχαίος αυτός άνθρωπος δεν μπορούσε να το εξηγήσει με τη λογική, το ερμήνευε μέσω μύθων.Μύθοι, όπου το παράλογο και το μεταφυσικό έχουν τον πρωτεύοντα ρόλο, με σκοπό να προκαλέσουν δέος και θαυμασμό. Από τότε μέχρι και σήμερα, οι άνθρωποι αρέσκονται να ακούν τρομαχτικές ιστορίες, ιστορίες πέρα από τα όρια της λογικής, όπου ξυπνούν αυτό το αρχέγονο συναίσθημα, το φόβο για το άγνωστο.
Ο Πετρώνιος στο Σατυρικόν του (62 μ.Χ.) έχει μια παράξενη ιστορία για έναν λυκάνθρωπο και μία με μία στρίγγλα. ΟΠλίνιος ο Νεώτερος μιλάει για ένα αθηναϊκό στοιχειωμένο σπίτι. Οι Βάκχες του Ευριπίδη είναι οι πρώιμοι βρικόλακες. Απλά, η δημιουργία των παραπάνω δεν είχε τον τρόμο ως αυτοσκοπό, αλλά τη διδαχή. Οι ιστορίες με μακάβριο περιεχόμενο της αρχαιότητας είχαν θρησκευτικό-τελετουργικό χαρακτήρα, αλλά σίγουρα αποτελούν τα θεμέλια της λογοτεχνίας τρόμου, όπως επίσης και τα σκοτεινά χρόνια του Μεσαίωνα. Τα Σάββατα των Μαγισσών, η νύχτα της Βαλπουργίας, οι φρικαλεότητες της Ιεράς Εξέτασης, τα επιβλητικά Γκαργκόιλ της Νοτρ Νταμ έδωσαν έρεισμα για μια σωρεία τρομαχτικών λογοτεχνικών δημιουργημάτων.
Συνεχίστε την ανάγνωση αυτού του πολύ ενδιαφέροντος άρθρου που έχει δημοσιευθεί στους Θεματοφύλακες Λόγω Τεχνών στο link που υπάρχει στο σχόλιο εδώ και στον εξωτερικό σύνδεσμο!
ESTÁS LEYENDO
Θεματοφύλακες Λόγω Τεχνών
De TodoΤώρα και στο wattpad δημιουργήθηκε το νέο επίσημο προφίλ μας. Σας περιμένουμε με νέα, εκπλήξεις και πολλά συγγραφικά δρώμενα. Δεν έχετε παρά να μας ακολουθήσετε και να ενημερώνεστε για οτιδήποτε νεότερο μας αφορά!