FREDAG!
Äntligen! Vi har taggat så jävla mycket, vi har bestämt att vi ska träffas hos Mia 20:00 och fixa oss tillsammans.
Under veckan som gått har jag hunnit träffa ganska mycket nya människor. Både killar och tjejer vilket är kul. Jag har pratat med både Jonas, Alva och resten av klassen och jag saknar dom fortfarande men.... Jag känner mig hemma här, tro mig när jag säger att jag saknar dom menar jag verkligen det men allt har liksom blivit lättare och lättare.
Mina tankar avbryts när jag hör hur min telefon plingar till. Jag drar snabbt åt mig den och kollar på skärmen.
Mia💕
Kan du inte komma lite tidigare så du kan hjälpa mig med min outfit? Klädkris!Jag ler och reser mig upp. Jag kollar på klockan... 18:00. Då hinner jag nog välja en outfit själv, borsta håret och tänderna tills klockan sju.. Ja det blir bra...
Till: Mia💕
Självklart! Kommer vid 19:00! Puss💕Mia💕
Tack! Puss💕Jag ler och lägger telefonen på skrivbordet. Jag kollar mot garderoben och suckar.
- Jahopp... Då ska man sätta på sig något fint då... Säger jag tyst för mig själv och går in i garderoben. Jag kollar på alla galgar och drar ut en svart tight klänning. Jag ler för mig själv och sätter på mig den. Jag kollar på mig själv i spegeln och drar över mitt hår på ena axeln. Klänningen slutar precis på låret och sitter tight i midjan och runt höfterna.
- Vad fin du är! Hör jag någon säga från dörröppningen jag ler och kollar på mamma.
- Tack.... Säger jag och ler mot henne samtidigt som jag försöker välja skor. Jag tar fram ett par svarta klackar som slutar under knäna och kollar på mamma som kollar runt i garderoben.
- Visst blev det bra? Säger jag och sätter mig på den lilla puffen som står i mitten av garderoben. Jag drar på mig skorna över minna tunna strumpbyxor och ställer mig upp.
- Jätte! Säger mamma glatt och sätter sig på puffen som jag precis suttit på. Jag går fram till en hylla där jag förvara alla smycken och klockor och kollar om jag hittar något. Jag ser det silvriga halsbandet med en liten fyrklöver på och ler.
- Mamma kan du hjälpa mig? Frågar jag och sträcker över halsbandet. Hon ler och knäpper det åt mig.
- Tack! Säger jag och ler.
***
Jag knackar på Mias dörr och hör hur snabba fotsteg närmar sig dörren. Jag ler och ser hur dörren åker upp och hur någon kastar sig runt min hals. Jag ler och besvarar kramen länge.- Taggad? Frågar hon när vi dragit ifrån kramen och släppt in mig. Jag skrattar och tar av mig skorna.
- Självklart! Säger jag och ler. Jag sträcker över väskan jag har med mig och hon lyser upp.
- Kom! Säger hon och drar med mig upp på hennes rum. Jag blir lika imponerad varje gång jag kommer in i rummet. Det är stort och ljust, fönstret sträcker sig från ena väggen till den andra och det är verkligen som i en film.
- Så visa mig dina förslag! Säger jag ivrigt och sätter mig på hennes säng och hon springer in i hennes garderob. Hon kommer ut efter några sekunder och visar upp första klänningen.
Efter 20 minuter har hon hittat den perfekta klänningen och jag sitter i en stol framför hennes stora spegel och hon står bakom stolen. Hon håller i plattången och börjar spreja i värmeskydd i hela håret på mig. Vi pratar om allt möjligt och fixar varandras hår.
Plötsligt plingar det på dörren och vi kollar på varan och skrattar innan vi springer ner mot dörren. När vi öppnar möts vi av tjejerna och det blir värsta kramkalaset.
***
En och en halv timme senare står alla färdiga vid ytterdörren och tar på oss ytterkläderna. Jag drar på mig min långa kappa och sätter på mig skorna. Jag kollar på dom andra och vi går ut på gatan, ute är det mörkt men ändå många ungdomar som skrattar och pratar. Jag kan väll inte påstå att vi inte är en del av det höga ljudet men vi har kul och det tror jag dom andra ungdomarna också har.
-----------------------
Kapitel 12!
Dags för fest! Vad tror ni kommer hända?
Förlåt för att detta kapitlet kom ut sent men jag haft fullt upp idag... Ha en trevlig kväll💕
YOU ARE READING
Jag litade på dig...
Teen FictionJoy... Den 17 åriga tjejen som alltid haft det bra tills dagen då hon möter honom. Killen som förändrade allt. En berättelse om kärlek, svek och äkta vänskap. Bästa placering: 23 - Tonårsromaner 1 - Killen 2 - Flytten