Jag kollar ut genom fönsterrutan och sedan på Josh som som sitter i förarsätet. Jag har ingen aning om vad som händer mellan oss men något är det ju.. Eller hur?... Bilen saktar in och jag knäpper upp bältet, jag tar min väska och kollar på Josh igen.
- Hej då! Säger jag och öppnar dörren när jag känner en hand på min arm. Jag kollar bak på honom och han ler.
- Hör av dig om det ä något okej? Säger han med en vänlig röst och jag sätter mig på sättet igen.
- Jadå! Svarar jag och kysser honom snabbt innan jag hoppar ur bilen och går upp för dom få trappstegen in i trädgården. Bilen bakom mig kör iväg och jag stänger grinden.
Han hade gjort mig gladare och jag tror nästan att jag glömde bort allt som hänt för någon sekund. Jag öppnade ytterdörren och kände en ljuvlig doft av nybakad PIZZZZZA!
- JAG ÄR HEMMA! Skriker jag och jag hör snabba steg mot mig. Jag sparkar av mig skorna och drar av mig jeansjacka innan jag ser Alva.
- HEJ! Omg berätta allt som har hänt, pizzan är hämtad btw! Säger hon glatt och ler samtidigt som hon drar med mig upp på mitt rum. När vi kommer in i rummet är allt uppdukat på sängen, pizzan, Coca Cola, godis, chips och på TV:n är Netflix igång. Jag slänger mina armar runt henne och skrattar.
- Du vet att det bara är du som hinner med sånt här va? Säger jag och slänger mig på sängen bredvid maten och känner hur madrassen tyngs ner bredvid mig. Jag ler mot henne och hon öppnar pizza kartongen och sträcker över en bit.
- Så berätta nu då! Säger hon ivrigt och jag sätter mig upp mittemot henne.
- Okej... Säger jag och tar ett bett av pizza biten.
- Så vi mötes ju på stranden och nästan direkt började mitt hjärta slå, asså allvarligt han gör något med mig som jag inte klarar av... Hon nickar, jag ler och fortsätter äta av pizzan.
- Han förklarade vad som hade hänt med sin telefon och hur mycket han hade tänkt på mig och jag tror det var då jag fattade hur mycket han betyder för mig... Så jag... Kysste honom... Hon flinar och jag skrattar. Jag tror inte jag fattar hur töntigt det låter men ja...
- Sedan åkte vi hem till honom och ja... Säger jag slutligen och hon höjer på ena ögonbrynet och skrattar.
- Vad?... Säger jag och ler oförståeligt..
- Och ni gjorde vad hemma hos honom? Säger hon och jag för en äcklad min.. Jag fattar vad hon syftar på och jag skrattar...
- ALVA! Utbrister jag och skakar på huvet.
- Vad? Du såg så glad ut när du kom så jag visste väll inte... Säger hon och tar en till pizza bit. Jag himlar med ögonen och skrattar åt henne. Jag tar en bit till och öppnar en Cola.
- Var är mamma då? Säger jag och kollar på Alva som äter nöjt.
- Tror hon gick ner till tvättstugan.. Säger hon och ler. Jag nickar och torkar av mina händer på en servett.
- Jag ska bara gå ner och säga hej! Säger jag och reser mig upp.
- Okej jag fixar 13 reasons why så länge! Säger hon och jag ler och springer ner för trapporna ner i källaren.
- Hej! Utbrister jag och ser hennes förvånade ansikte när hon kollar på mig. Jag skrattar och kramar om henne.
- Hej gumman!... Hur mår du? Säger hon lugnt och stryker handen över mitt hår. Jag släpper kramen och ler mot henne.
- Lite bättre! Säger jag och kollar på berget med tvätt som ska hängas upp.
- Behöver du hjälp? Frågar jag och kollar på mamma som skakar på huvet.
- Säker? Frågar jag och hon ler.
- Ja... Vad bra att du mår bättre iallafall! Säger hon, jag ler och nickar svagt.
----------------------
Kapitel 17!
Vad tycker ni?💕
Min kompis (ellenstrand ) är sjuuuuukt nära 200 läsare så hade blivit skit glad ifall ni hjälpte henne med att nå det!
YOU ARE READING
Jag litade på dig...
Teen FictionJoy... Den 17 åriga tjejen som alltid haft det bra tills dagen då hon möter honom. Killen som förändrade allt. En berättelse om kärlek, svek och äkta vänskap. Bästa placering: 23 - Tonårsromaner 1 - Killen 2 - Flytten