Jag knäpper kappan och stryker handen över min andra arm. Det är höst och mitt i natten så det är egentligen inte så konstigt att det är kallt. Jag tar upp min telefon ur byxfickan och kollar på skärmen.
Missat samtal 2
Sis aka Alva💕💍Sis aka Alva💕💍
Joy ring upp det är viktigt! Det har hänt något med Jonas...Mitt hjärta börjar slå fortare och jag öppnar mobilen för att ringa upp. Jag trycker på hennes namn och man kan höra en signal. Klockan är mycket men jag måste verkligen få tag på henne. Jag känner hur mina ögon vattnas och hur klumpen i min mage bara blir större, tänk om det har hänt något allvarligt...
- Joy! Jag kollar bak och ser personen som ropar mitt namn, Josh... Med telefon i handen kollar jag på honom. Han går närmare mig och ställer sig framför mig, lutar sig framåt och är några millimeter från mina läppar då jag drar mig undan. Tårarna rinner ner för mina kinder och månljust bländar mig svagt.
- Josh... J...Jag är ledsen...Är det ända jag får fram innan jag vänder mig om i ren panik och börjar springa. Signal efter signal går och jag är nära på att avsluta samtalet när jag hör en trött röst. Jag snyftar svagt och hör Alva på andra sidan.
- Joy?
- Hmm.... Är det ända jag får fram innan jag hör hur Alva bryter ihop på andra sidan luren.
- Vad har hänt? Säger jag panikslagen och kollar bak på Josh som står kvar på gatan, jag kollar bekymrat mot honom och låter en till tår trilla ner längs med min kind. Jag känner hur mitt töntiga fåniga lilla hjärta brister och jag är nära på att springa mot hon och slänga mig i hans famn men jag gör det inte...
- Jonas... Snyftar hon
- Är död... Säger hon skakigt och det känns som om allting stannar upp. Jag kan inte ha hört rätt, Jonas min bästa vän lever och detta är bara en dröm... Eller hur! Det känns som att jag tappar andan och jag glider ner längs med stenmuren.
- Joy?...Joy! Är du kvar? Frågar hon på andra sidan och jag lägger telefonen på marken. Allt blir tyst i några få sekunder innan alla tårar väller ur mig och jag hör snabba steg mot mig. Innan jag vet ordet av sitter Josh bredvid mig och håller om mig, minna tårar slutar inte rinna. Jag kan inte förlora en till person i mitt liv, Jonas betydde.... Allt...
Jag tar upp telefonen i handen och lägger på. Jag kan inte prata, det känns som att jag blivit förlamad. Mina andetag blir tyngre och mitt snyftande lägre... Josh sitter fortfarande bredvid mig, han säger inget men han är där.
Min telefon ringer igen och skärmen lyser upp. Alva... Jag vill svara samtidigt som jag vill slänga telefonen ut för berget men jag kan inte ta mig till kanten. Mina ben är för svaga och min ork är slut, Jonas var den personen som hjälpte mig när pappa dog, han fick mig att känna lycka igen...
Josh kollar på mig och tårkar bort en tår från min blöta kind. Det är något med honom som får mig att bli lugn, han är underbar på något sätt.
- Tack.. Säger jag svagt. Jag lutar mitt huvud mot stenmuren och drar handen genom håret. Jag darrar och snyftar, tårarna rinner fortfarande för mina kinder och jag får en känsla av att jag måste hem. Josh hinner dock resa sig upp före mig och jag känner hur värmen från hans famn försvinner. Han sträcker ut handen åt mig, jag suckar tyst och tar min telefon som ligger på marken. Jag drar mig upp med hjälp av hans hand och kollar ut över havet, i ögonvrån ser jag hur Josh kollar på mig och jag vänder huvet mot honom. Jag kurar mig in i hans famn och kramar om honom, han lägger armarna runt mig och jag får en känsla av trygghet.
- Jag måste ta mig hem... Säger jag och drar ifrån kramen.
- Jag följer dig.. Säger han och jag kollar på honom. Skakar på huvet och kollar med stora ögon på honom.
- Jag vill inte vara till besvär... Du borde gå tillbaks till festen... Dom letar säkert efter dig... Säger jag och lägger händerna i fickorna på kappan.
- Joy, klockan är runt ett på natten, jag kommer inte lämna dig hela ensam en fredagkväll okej? Dessutom är jag hellre med dig..
Jag ler smått och nickar.
- Kom då! Säger jag lågt och börjar gå längs med gatan.
----------------------
Kapitel 14!
Hur gullig är inte Josh?
Vad tror ni kommer hända nu?💕
YOU ARE READING
Jag litade på dig...
Teen FictionJoy... Den 17 åriga tjejen som alltid haft det bra tills dagen då hon möter honom. Killen som förändrade allt. En berättelse om kärlek, svek och äkta vänskap. Bästa placering: 23 - Tonårsromaner 1 - Killen 2 - Flytten