Två veckor senare
Jag sitter i min säng och tänker igenom allt som hänt dom senaste veckorna... Jonas begravning har varit, Josh har tagit med mig ut några gånger och vi har lärt känna varan, en kväll för typ en vecka sedan kysstes vi på riktigt. Det kändes så rätt men samtidigt så fel, jag skulle passa mig för honom men det är nog motsatsen till vad jag har gjort. Hursomhelst har han inte hört av sig sedan dess, alla andra kvällar har han skickat godnatt och liknade men inte nu.. Ärligt talat orkar jag inte bry mig, jag gillar honom verkligen... ibland mer en vad jag borde men min ork har tagit slut vilket lätt till att jag inte varit i skolan.
Dörren öppnas nere i hallen och raska steg kommer närmare och närmare, tillslut är stegen utanför min dörr och personen kommer in genom dörröppningen. Jag kollar mot dörren och tårarna tränger på igen, det är Alva....
- Joy! Säger hon och slänger sig runt halsen på mig. Tårarna börja rinna ner för våra kinder och jag kramar om henne.
- A..Alva... Säger jag snyftande och håller kvar kramen. Alva är personen jag behövt den senaste veckan... Hon släpper kramen och sätter sig på sängen. Gråtandes kollar vi på varan och jag tror nästan jag kan känna hennes smärta.
- Hur mår du? Frågar hon och tårkar tårarna. Jag skakar lätt på huvet och kramar åt min kudde i knäet.
- Skit... Svarar jag och kollar ner i sängen.
- Du då? Frågar jag och kollar på henne.
- Skit... Svarar hon och jag suckar.
Jag kollar på henne och hör min telefon plinga. Jag sträcker mig mot nattduksbordet och får tag på den.
Josh💕
Hej Joy... Min mobil gick sönder i fredags det är därför jag inte har kunnat skriva till dig. Förlåt... Jag tänker på dig💕Mitt hjärta börjar slå fortare och mina kinder intar en rosafärgad nyans. Alva som känner mig vet när något händer så hon drar telefonen ur handen på mig och läser på skärmen. Jag ler smått mot henne och väntar på hennes reaktion.
- Josh!? Säger hon med ett flin på läpparna och höjer ena ögonbrynet. Jag himlar med ögonen och drar tillbaks telefonen.
- Berätta! Säger hon ivrigt och jag ler.
- Han är bara en kompis... Säger jag och leendet på mina läppar blir större.
- Hur var det? Frågar hon och jag kollar på henne. Hon pratar om kyssen, fan att hon ska känna mig så jävla bra! Jag behöver verkligen inte berätta något för henne egentligen för hon kan veta vad jag tänker innan jag själv vet det.
- Så bra? Frågar hon och jag nickar ivrigt.
- Det kändes så sjukt rätt men samtidigt sjukt fel... Säger jag och drar handen över sängen.
- Varför? Hon kollar på mig och jag kollar ner på skärmen.
- För att... Ja för att han är en player... Säger jag och kollar upp på henne. Hon skrattar och skakar på huvet.
- Joy allvarligt? Säger hon och jag ler. Okej vi är verkligen som systrar, hon reagera exakt som jag gjorde...
- Han är underbar men jag vet inte om jag kan... Jag hindrar mig själv från att säga det. Klart som fan att jag litar på honom, under bara en vecka har han hunnit ta mitt hjärta och det känns som att jag är bunden till honom på något konstigt sätt.
- Joy, du älskar honom eller hur... Jag tänker inte ens efter.
- Ja... Säger jag och kollar på skärmen som lyser upp igen...
Josh💕
Kan vi mötas på stranden klockan 17:00?Jag kollar på Alva och håller fram telefonen så hon kan läsa. Hon ler stort och jag skrattar.
- Men du är ju här... Säger jag och hon skakar på huvet.
- Ja och kommer stanna i två veckor! Vi kommer hinna tröttna på varan så svara nu innan han ångra sig! Säger hon ivrigt. Jag öppnar meddelandet och ler.
- Säker? Frågar jag och kollar på bokstäverna på telefonen.
- JAA! Säger hon och jag skriver snabbt ett svar.
Till: Josh💕
Självklart! Syns där💕Jag ler för mig själv och kollar på klockan, 13:49... Då hinner jag prata med Alva ett bra tag till! Jag ler mot henne och vi fortsätter prata!
--------------------------
Kapitel 15!
Vad tycker ni?💕
VOCÊ ESTÁ LENDO
Jag litade på dig...
Ficção AdolescenteJoy... Den 17 åriga tjejen som alltid haft det bra tills dagen då hon möter honom. Killen som förändrade allt. En berättelse om kärlek, svek och äkta vänskap. Bästa placering: 23 - Tonårsromaner 1 - Killen 2 - Flytten