16

110 3 0
                                    

Jag drar på mig min jeansjacka och kollar på Alva som står i dörröppningen och som väntar otåligt på att jag ska bli klar. Hon är nog mer nervös en vad jag är och på något sätt gör det mig lugnare... Vet att det låter konstigt men det känns som att all min nervositet rinner av mig ju längre tid det går.

- Joy klockan är snart 5 du får ta och skynda dig nu! Säger hon, jag ler och fixar snabbt till min kjol.

- Jaja... Säger jag, hänger väskan över axeln och går ut i trädgården.

- Jag skyndar mig! Lovar jag och går ut på gatan.

- Jaja, HEJ DÅ! Ropar hon och vinkar glatt. Jag ler och vinkar tillbaks.

När jag kommer ner på stranden är den nästan tom vilket inte är så konstigt, det är mitten av september och det är väldigt kallt ute för att vara sensommar. Jag ser Josh direkt och mitt hjärta börjar slå fortare, något inom mig säger att jag inte vill gå dit för jag vet mycket väl att så fort jag kollat in i hans vackra bruna ögon kommer jag bli knäsvag.

Jag tar ett djupt andetag och går fram till honom.

- Hej... Säger jag och han kollar bak. Jag ler och känner hur mina kinder bli lite rödare utan att han säger något.

- Hej! Säger han och går mot mig. Jag följer honom med min fastklistrad blick.

- Hur mår du...? Frågar han och mina tankar avbryts, jag kollar upp på honom och suckar.

- Fortfarande skit... Svara jag och kollar på honom.

- Du d... Säger jag innan han avbryter mig.

- Förlåt... Säger han och jag kollar frågande på honom.

- För vadå?

- För att jag inte hört av mig... Som jag sa gick min telefon sönder och jag fick panik men jag ville liksom inte åka hem till dig för att jag visste inte vad du kände efter kyssen och jag kän... Han verkar nervös och jag avbryter honom med att attackera hans läppar. Jag kysser honom, jag tror faktiskt det är nu jag fattar vad han betyder för mig...

- Jag har saknat dig med! Säger jag och ler mot hans förvånade ansikte innan han drar in mig i en kram.

***

Jag kollar in i den stor lägenheten och sedan på Josh som ler.

- Bor du här? Säger jag med en förvånad röst och tar av mig skorna.

- Ja... Pappa reser mycket så jag fick lägenheten för mig själv! Jag tar några steg in i Joshs hem och kollar runt. Möblerna går i vitt och grått och detaljer i silver vilket gör det hela väldigt stilrent och ljust. Jag fortsätter in i ett sovrum och hör hur Josh kommer efter.

- Vad fint! Säger jag och kollar upp på honom. Han lägger händerna runt mig och jag ler.

- Tycker du? Säger han med ett leende på läpparna, jag nickar ivrigt och tar mig ur hans grepp. Jag slänger mig på den stora dubbelsängen och skrattar när jag känner hur min telefon vibrerar till i fickan. Jag tar upp den och kollar på skärmen.

Sis aka Alva💕💍
Pizza eller Tacos ikväll? Hur går det med Josh? Vart är du? Hör av dig! Puss💕

Jag kollar på Josh i dörröppningen och han ler. Jag går in på SMS och svarar Alva.

Till: Sis aka Alva💕💍
PIZZA! Jag berättar mer senare, skyndar mig! Puss💕

Jag är sjukt glad att Alva är här, vi behöver varan just nu... Hon förstår vad jag känner och det verkar som att hon är glad att jag är med Josh... Eller jag VET att hon är glad för min skull men jag känner ändå lite skuldkänslor för jag menar hon kom hit för min skull och jag bara åker iväg...

Sis aka Alva💕💍
Okej jag ber Stina köra mig att hämta! Stressa inte, du får inte sabba detta okej?

Jag ler och himlar med ögonen åt hennes SMS. Tydligen märker Josh det och slänger sig bredvid mig. Jag kollar på honom och han bara skrattar.

- Vem skriver du med? Säger han nyfiket och jag skakar på huvet.

- Kompis... Säger jag och lägger ner telefonen i fickan igen, jag kryper in i hans famn och kysser honom lätt.

----------------------
Kapitel 16!
FÖRLÅT för min dåliga uppdatering men är tillbaks nu!
Vad tror ni kommer hända?💕

Jag litade på dig...Where stories live. Discover now