Klockan slår 12:00 och Alva och jag kramar om varan. Dessa två veckor hon varit här har gått jäkligt fort och jag kan inte fatta att hon nu ska lämna mig. Jag drar mig ut kramen och sätter mina händer på hennes axlar.
- Ring om du behöver mig? Säger hon och jag nickar och kollar ut genom fönstret på dörren. I samma stund rullar taxin upp framför husen och jag ler smått mot henne.
- Ta hand om dig... Säger jag och hon ler och nickar.
- Du med! Säger hon och lyfter upp sin ryggsäck från golvet. Mamma kommer nerifrån källan och ger Alva en stor kram innan vi båda kollar på när Alva går ut genom dörren. Både jag och mamma vinkar glatt mot henne och kollar på när taxin rullar iväg.
Kvällen gick så fort igår efter allt som hände, resten av dagen satt vi bara och pratade om roliga minnen vilket verkligen fick mig på bättre humör och det kanske är därför jag ler idag. Mina tankar avbryts när telefonen i min bakfickan plingar till. Jag drar snabbt upp den och läser på skärmen.
Från: Mia💕
En källarlokal i Kalles lägenhetshus... Hursomhelst det är fest ikväll och jag vet att du inte mått så bra men känner du för det så kan du väll höra av dig? Isåfall fixar vi oss tillsammans💕Jag låser snabbt upp min telefon och går in för att svara. För första gången på länge känner jag för att festa ordentligt och bara komma på andra tankar.
Till: Mia💕
Jag är på! Behöver komma bort från verkligheten ett tag... See yaa💕Jag skickar iväg SMS:et och det dröjer max en minut innan Mia har hunnit svara.
Från: Mia💕
Härligt! Kommer vid 20:30 så kan vi börja fixa oss, See yaa💕Jag ler när jag läser meddelandet och rusar upp för trapporna till övervåningen. Jag sätter på musik i min högtalare och går in i min garderob. Jag tar fram ett svart och vit randigt sätt med ett par väldigt lösa byxor och en off-shoulder topp, jag sätter på mig allting och går mot spegeln. Jag skådar min egen spegelbild och ler för mig själv, självförtroendet har inte varit det bästa de senaste veckorna men nu kan jag äntligen kolla på mig själv och tycka att jag är vacker.
Jag sätter upp håret i en slarvig knut medan jag dansar runt i rummet. Bara tanken av att få komma ut på ett dansgolv där ingen bryr sig om hur man dansar känns lockande. Doften av alkohol får mig dock att vilja spy men när man väll är där just då är det inget som hindrar mig från att svepa ett glas eller två även fast jag hatar det. Det händer dock ganska sällan, jag menar då jag blir påverkad så att det märks, jag behöver inte alkohol för att ha kul... Att släppa loss utan att tänka gör jag hela tiden ... dock brukar det vara jag som antingen tröttnar på att festa och sticker eller den som få se till att ingen annan gör något dumt.
----------------------
Kapitel 22!
Idag är det 18 december och senast jag la ut något kapitel var den 18 NOVEMBER... Okej så det är konstaterat, jag är sämst men har verkligen inte haft motivation till att skriva alls. Kommer KANSKE släppa ett till kapitel innan 2017 är slut men vi får se...Men under tiden jag varit borta har vi nått 700 LÄSARE asså vet att jag sa det i föra kapitlet också men ni är sjuka. Trehundra till sedan är vi tusen tror dock inte det kommer hända just denna bok men ni får ju gärna sprida den! Glöm inte att rösta om ni tycker om kapitlet så ses vi i nästa💕
God jul och gott nytt år på er!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Jag litade på dig...
Genç KurguJoy... Den 17 åriga tjejen som alltid haft det bra tills dagen då hon möter honom. Killen som förändrade allt. En berättelse om kärlek, svek och äkta vänskap. Bästa placering: 23 - Tonårsromaner 1 - Killen 2 - Flytten