19

108 4 3
                                    

Klockan ringer och alla rusar ut ur klassrummet. Jag går efter Mia till resten av tjejerna och alla kramar om mig. Det känns konstigt på något sätt... Vi ställer oss och börjar småprata när min telefon plingar till, jag kollar på skärmen och ler svagt när jag ser vem det är ifrån.

Josh💕
Möt mig vid ditt skåp om 5 min!💕

Jag kollar på dom andra och ursäktar mig. Jag springer snabbt ner för alla trappor och ser Josh vid mitt skåp, jag ler stort och springer fram till honom.

-  Hej... Säger jag och kollar på honom.

- Hej! Säger han och vänder blicken mot mig. Jag ser hur hans blick snabbt vandrar runt i korridoren innan han böjer sig mot mig och kysser mig, jag ler och besvarar kyssen. Dörren öppnas längre ner vid ingången och vi drar snabbt ifrån kyssen, han lutar sig mot skåpen och jag lutar mig mot mitt egna skåp.

- Vad har hänt? Frågar han och jag kollar undrande på honom.

- Dina ögon var rödsprängda när du kom in i klassrummet idag.. Säger han sedan och jag nickar kort.

- Jobbig dag.. Svarar jag kort och känner hur han lägger sin hand under min haka. Han lyfter lätt upp mitt huvud så våra blickar möts. Jag ler svagt och han ler tillbaks när vi båda hör klockan. Jag suckar och han skrattar.

- Vi syns efter skolan! Säger han och lämnar en snabb kyss på mina läppar innan hans kompisar ropar på honom och han springer iväg. Jag står kvar vid skåpet i någon minut och kollar på honom och alla i deras "gäng"... Josh sticker ut på något sätt vilket fler än jag ser, alla tjejer är som uppslukade av hans fanatiska utseende och personlighet...

Mina tankar vandrar iväg och jag inser att jag kanske borde skynda mig så jag springer upp för trapporna igen och hinner precis in i rummet innan Åsa en av lärarnas på skolan stänger dörren. Jag sätter mig bredvid någon som heter Max eftersom det är ända platsen som är ledig och lektionen drar igång.

***

Lunchen är över och det är dags för lektion igen. Under hela lunchen har jag suttit och letat efter Josh med blicken men inte hittat honom, däremot har jag sätt Adam och våra blickar möts hela tiden. Han är stilig men han ger mig ett obehag, sättet han kollar på mig får mig att vilja krypa ihop. Jag vet ju att han är del av det "populära" gänget på skolan så han vet ju hur han får tjejer men han gör mig bara osäker.

Jag går mot musiksalen när någon tar tag i min arm, jag kollar bak och möts av Josh varma blick. Jag ler stort och kollar djupt in i hans ögon.

- Var har du varit? Frågar jag oroligt och jag ser hur han flinar.

- Ställe... Svarar han och jag höjer på ögonbrynet. Jag suckar, vänder mig om och börjar gå mot klassrummet.

- Vi syns snart! Säger jag och går in i salen. Jag kan nästan se framför mig hur han står och flinar men what ever...

***

- Saknat mig? Säger jag och hänger mig på hans axel.

- Jävlar! Svarar han då jag halvt skrämt honom och jag skrattar.

- Tar det som ett ja! Svarar jag glatt och låser upp mitt skåp. Jag tar min jacka och virar halsduken runt halsen. I ögonvrån ser jag Adam stå och små kolla på oss men varför? Jag struntar i det och kollar på Josh som ler.

- Klar? Frågar jag och han nickar. Vi börjar gå mot dörren och kommer ut på parkeringen. Vi går mot hans moppe när hans telefon börjar ringa, jag kollar på honom och ler samtidigt som han svarar.

- Uhmm.. Aha men.. Felix? Kommer.. Är det ända han svarar, jag kollar undrande på honom när han lägger på.

- Vad handlade det där om? Frågar jag undrande och han skakar på huvet.

- Inget men du får nog ta dig hem själv idag... Är det okej? Frågar han och mitt leende faller, ville han bli av med mig eller vad är det frågan om? Jag suckar svagt och kollar på honom.

- Då är det ju antagligen något? Säger jag och det är hans tur att sucka.

- Joy du behöver inte bry dig... Svarar han och jag vänder mig om och börjar gå. På något konstigt sätt gör det där ont... Han vill inte att jag skulle bry mig... Så det är väll det jag ska då... inte bry mig.

- Joy vänta... Säger han bakom mig och jag vänder mig om.

- Ring mig när du har tid okej? Svarar jag kort och ledsamt, jag fortsätter gå bort från skolan och ner mot busstationen.

--------------------
Kapitel 19!
Förlåt för att jag varit så frånvarande här men har inte orkat ärligt talat... Nästa bok jag skriver kommer nog släppas färre gånger i veckan men aja!
Trevlig helg💕

Jag litade på dig...Where stories live. Discover now